TR EN

INTRODUCTION TO PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION AND ETHICS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY143E INTRODUCTION TO PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION AND ETHICS 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. PINAR AKDENİZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği, tarihçesi, gelişimi, uygulama alanları, yasal düzenlemeler, ekip çalışması, iletişim, genel ve fizyoterapi alanına özgü etik ilkeler konularına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Mesleki tanımı,mesleğin diğer mesleklerle olan bağlantısının anlaşılması, ekip çalışmasında fizyoterapistin öneminin kavranması,fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında farklı branşların tanımının yapılması ve farklı branşlardaki temel hastalıkların sınıflandırılmasının doğru olarak yapılması,etik -ahlak kavramı -mesleki etik tanımının ve araştırma etiğinin doğru olarak anlaşılması fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan hasta değerlendirmelerinde SOAP-POMR gibi kayıt yöntemlerinin kullanımının öğrenilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist, fizyoterapi eğitimi, fizyoterapistlerin çalışma alanlarını tanımlar.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan profesyonel uygulamalar konusunu açıklar.
Rehabilitasyon ekibi içinde fizyoterapistin rolünü kavrar.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusundaki güncel mevzuatını açıklar.
Tıp etiği hakkında ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon meslek etiğini tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Giriş, Tanımlar Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
2 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tarihsel Gelişimi, 21. Yüzyılda Fizyoterapi, ICF Protokolünün Tanımı ve Gerekliliği Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
3 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Multidisipliner Ekip, Ekibin Görevleri ve Etik Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
4 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Etik ve Etik Dışı Konular Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
5 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Alanında Kullanılan Değerlendirme ve Tedavi Araçları Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
6 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme FTR’de Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
7 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Fizyoterapide Isı, Işık ve Hidroterapi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Alanında Kullanılan Elektrofiziksel Modaliteler Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Masaj Terapisi, Mobilizasyon ve Manipulasyon Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
10 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Proprioseptif Nöromuskuler Fasilitasyon Tekniklerine Giriş Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
11 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Egzersiz, Spor Fizyoterapisi ve Etik Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
12 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Kas-İskelet Fizyoterapisi ve Rehabilitasyonu, Ortopedik Rehabilitasyon, Romatizmal Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
13 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Pediatride Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
14 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Kardiyak Rehabilitasyon, Pulmoner Rehabilitasyon, Kronik Hastalıklarda Egzersize Dayalı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
15 Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme Onkolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Geriatrik Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Prof.Dr. Arzu Razak Özdinçler (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş Ders Kitabı-İstanbul Tıp Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks containing basic and current information in the field of physiotherapy and rehabilitation, application tools and multimedia education tools and other resources.
5
2
Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the knowledge to reach scientific knowledge in the field of physiotherapy and rehabilitation, to monitor, evaluate and apply the current literature.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of physiotherapy and rehabilitation, it interprets and evaluates scientifically proven data, defines and analyzes problems, develops solutions by considering professional and ethical values ​​based on research and evidence, shares information, and makes teamwork.
5
2
Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Provides health education for individuals, families and the society by using the advanced theoretical and practical knowledge gained in the field of physiotherapy and rehabilitation.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using advanced knowledge about physiotherapy and rehabilitation, carries out a study independently and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Demonstrates embracing lifelong learning, is open to development and continues this behavior.
4
2
Identifies learning resources, access resources effectively/quickly.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shares her thoughts on the issues related to physiotherapy and rehabilitation with quantitative and qualitative data, and shares thoughts with experts and non-experts as an active element of the process, by supporting them with quantitative and qualitative data.
5
2
With the awareness of social responsibility, organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment which they live.
4
3
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collects, interprets and applies data related to the field of physiotherapy and rehabilitation, cooperates with people from related disciplines during the announcement of the results and acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values.
5
2
With Professional identity, sets a role model to colleagues and is an example to the society.
5
3
Knows the importance of ethical principles and ethical committees for the individual and society in the fields of education, practice and research.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 59 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0