Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY144E | HEAT-LIGHT AND HYDROTHERAPY | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; ısı, ışık ve suyun fiziksel özelliklerinin, fizyolojik etkilerinin, yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi modalitelerinin fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kullanımının öğrenilmesi ile uygulama deneyimine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Isı ve ışığın fiziksel özellikleri, yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi uygulamalarının fizyolojik etkileri, bu modalitelerin ağrı ve inflamasyon mekanizması üzerine etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları, fizyoterapi ve rehabilitasyonda yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi uygulama yöntemleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi modaliteleri ile fizyolojik etki, uygulama yöntemi, endikasyon ve kontraendikasyonlar arasında ilişki kurabilir. |
Yüzeyel sıcaklık ajanlarını fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlayarak uygular. |
Işık ve suyun özelliklerine ilişkin teorik prensipleri Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bilimi'nin uygulamalarıyla ilişkilendirebilir. |
Isı, ışık ve hidroterapi uygulamaları sırasında öngörülemeyen problemlerle karşılaştığında gereken önlemleri düzenleyebilir. |
Isı, ışık ve hidroterapi uygulamaları sırasında öngörülemeyen problemlerle karşılaştığında gerekirse programı düzenleyebilir |
Yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi uygulamalarının inflamasyon ve ağrı üzerine etkisini açıklayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Hücre/Doku Yapı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
2 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İnflamasyon | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
3 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Ağrı | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
4 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Onarım | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
5 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Isı ve Işığın Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
6 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Isı Ajanları (İnfraruj ve Hotpack) | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
7 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Isı Ajanları (Parafin ve Lazer) | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Hidroterapiye Giriş, Temel Prensipler ve Uygulama Yöntemleri | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
10 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Fluidoterapi ve Girdap Banyoları (Whirlpool) | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
11 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Duşlar ve Kelebek Banyo | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
12 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Kardiyovasküler ve Romatizmal Hastalıklarda Hidroterapi | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
13 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Nörolojik Hastalıklarda ve Lenfödemde Hidroterapi | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
14 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Balneoterapi ve Talassoterapi | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
15 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Su İçi Egzersizler (Aquaterapi) | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Scully, R. M., & Barnes, M. R. Physical therapy. Philadelphia: 1989. |
Campion, M. R. (Ed.). (1990). Adult hydrotherapy: a practical approach. Butterworth-Heinemann. |
Özdinçler R., A.,(2020) Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler: Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
5 | |||||
2 |
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
4 | |||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
|
4 | |||||
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 | |||||
2 |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
|
5 | |||||
3 |
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 2 | 8 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
TOPLAM | 52 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |