TR EN

ELECTROTHERAPY II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY244E ELECTROTHERAPY II 4 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BUSENUR KARAGÖZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Elektroterapinin elektrofiziksel prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerine karşı dokuların cevaplarını incelemek,alçak, orta ve yüksek frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerinin öğrenilmesine yönelik bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Kısa dalga diatermi, mikrodalga diatermi, ultrason, biofeedback, magnetoterapi, mikroakım, yüksek voltaj kesikli akım, ekstrakorporeal şok dalga tedavisi, traksiyon, ultra reiz, romatizmal hastalıklarda elektroterapi uygulamaları, ortopedik hastalıklarda elektroterapi uygulamaları ve nörolojik hastalıklarda elektroterapi uygulamaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Akımların özelliklerini açıklar.
Akımların dokular üzerindeki etkilerini açıklar.
Akımların uygulanması konusunda yeterlilik gösterir.
Akımların uygulama yöntemini hastalığa uygun şekilde organize eder.
Akımlar ile hastalıkları ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Kısa Dalga Diatermi Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
2 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Mikrodalga Diatermi Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
3 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Ultrason Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
4 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Biofeedback Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
5 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Magnetoterapi Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
6 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (ESWT) Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
7 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Traksiyon Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
8 - ARA SINAV -
9 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Mikroakım Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
10 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Yüksek Voltaj Kesikli Akım (HVPC) Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
11 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Ultra-Reiz (Trabert) Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
12 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma İntermittant Pnömatik Kompresyon - Uygulama-Lab Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
13 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Romatizmal Hastalıklarda Elektroterapi Uygulamaları Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
14 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Ortopedik Hastalıklarda Elektroterapi Uygulamaları Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
15 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Nörolojik Hastalıklarda Elektroterapi Uygulamaları Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ceylan, İ. (2024). Elektroterapi soru kitabı: Temel bilgiler ve olgular. İstanbul Tıp Kitabevi.
Kırdı, N., Şimşek, N., Meriç, A., Ayhan, Ç., & Yürük, Ö. (Eds.). (2016). Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. Hipokrat Yayıncılık.
Razak Özdinçler, A. (Ed.). (2023). Fiziksel modaliteler ve elektroterapi (3. bs.). İstanbul Tıp Kitabevleri.
Şimşek, N., Yürük, Ö. Z., Ayhan, Ç., Meriç, A., & Kırdı, N. (Eds.). (2020). Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar (4. bs.). Hipokrat Yayıncılık.
Coskun Benlidayi I. (2020). The effectiveness and safety of electrotherapy in the management of fibromyalgia. Rheumatology international, 40(10), 1571–1580. https://doi.org/10.1007/s00296-020-04618-0

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 40
Uygulama-Lab 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 3 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5
2
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
4
2
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
3
2
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5
2
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
3
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5
2
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
5
3
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0