| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| FTY445E | SEMINAR | 7 | 2 | 1 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZUHAL KUNDURACILAR |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HÜSNİYE MERVE DEMİRER |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Güncel ve farklı fizyoterapi değerlendirme ve tedavi yöntemlerini konu alan seminerleri hazırlayabilme dair tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilgi duyulan bir konunun literatür taramasının yapılarak bir sunum hazırlanması, sunumun sözel olarak gerçekleştirilmesi, fizyoterapi ve rehabilitasyon konusuna yönelik yenilikleri takip etmek ve yapılacak araştırmaların metodları, bilimsel içeriğin ve kurguların üzerinde durarak ulusal ve uluslararası proje önerilerinin hazırlanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Literatürü inceler. |
| Farklı fizyoterapi alanlarında güncel konularda seminer tasarlar. |
| Farklı fizyoterapi alanlarında güncel konularda sunum yapar. |
| Fizyoterapi seminer katılımcılarının sunumlarını dinler. |
| Seminer konusuyla ilgili tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 1 | Anlatım, Tartışma |
| 2 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 2 | Anlatım, Tartışma |
| 3 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 3 | Anlatım, Tartışma |
| 4 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 4 | Anlatım, Tartışma |
| 5 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 5 | Anlatım, Tartışma |
| 6 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 6 | Anlatım, Tartışma |
| 7 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 7 | Anlatım, Tartışma |
| 8 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 8 | Anlatım, Tartışma |
| 9 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 9 | Anlatım, Tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 10 | Anlatım, Tartışma |
| 12 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 11 | Anlatım, Tartışma |
| 13 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 12 | Anlatım, Tartışma |
| 14 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 13 | Anlatım, Tartışma |
| 15 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 14 | Anlatım, Tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Jewell, D. V. (2011). A guide to evidence-based physical therapist practice (2nd ed.). Jones & Bartlett Learning. |
| Côté, P., Hartvigsen, J., Axén, I., Leboeuf-Yde, C., Corso, M., Shearer, H., Wong, J., Marchand, A. A., Cassidy, J. D., French, S., Kawchuk, G. N., Mior, S., Poulsen, E., Srbely, J., Ammendolia, C., Blanchette, M. A., Busse, J. W., Bussières, A., Cancelliere, C., Christensen, H. W., … Yu, H. (2021). The global summit on the efficacy and effectiveness of spinal manipulative therapy for the prevention and treatment of non-musculoskeletal disorders: A systematic review of the literature. Chiropractic & Manual Therapies, 29(1), 8. https://doi.org/10.1186/s12998-021-00362-9 |
| Criss, M. G., Wingood, M., Staples, W. H., Southard, V., Miller, K. L., Norris, T. L., Avers, D., Ciolek, C. H., Lewis, C. B., & Strunk, E. R. (2022). APTA geriatrics' guiding principles for best practices in geriatric physical therapy: An executive summary. Journal of Geriatric Physical Therapy (2001), 45(2), 70–75. https://doi.org/10.1519/JPT.0000000000000342 |
| Johansson, H., Folkerts, A. K., Hammarström, I., Kalbe, E., & Leavy, B. (2023). Effects of motor-cognitive training on dual-task performance in people with Parkinson's disease: A systematic review and meta-analysis. Journal of Neurology, 270(6), 2890–2907. https://doi.org/10.1007/s00415-023-11610-8 |
| Tucker, W. J., Fegers-Wustrow, I., Halle, M., Haykowsky, M. J., Chung, E. H., & Kovacic, J. C. (2022). Exercise for primary and secondary prevention of cardiovascular disease: JACC Focus Seminar 1/4. Journal of the American College of Cardiology, 80(11), 1091–1106. https://doi.org/10.1016/j.jacc.2022.07.004 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
5 | |||||
| 2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
|
5 | |||||
| 2 |
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
4 | |||||
| 2 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
|
5 | |||||
| 3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 | |||||
| 2 |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
|
3 | |||||
| 3 |
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 43 | 0 | 57 |
| Genel Toplam | 57 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |