TR EN

CLINICAL STUDY II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY442E CLINICAL STUDY II 8 24 12 12

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Merkezi ve periferik sinir sistemini etkileyen akut ve kronik dönemde takip edilen nörolojik hastalıklarda, SerebralPalsi (SP) ve Pediatrik Nöromusküler hastalıkları başta olmak üzere, doğumdan itibaren on sekiz yaşa kadar olan süreçte pediatri alanında, kardiyopulmoner ünitesinde, yoğun bakımda, Geriatri ve onkolojiye yönelik rehabilitasyonda fizyoterapistin rol aldığı konularda değerlendirme ve uygun fizyoterapi yaklaşımları planlama ve uygulamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Ayaktan ve/veya yatarak takip edilen nörolojik hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili temel düzeyde uygulamalar. Serebral paralizili ve pediatrik nöromusküler hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde yaklaşım uygulamalarına klinik çalışma. Yoğun bakım hastalarında rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde rehabilitasyon yaklaşımları.Sağlıklı kişilerde kanserden korunmaya yönelik fiziksel aktivite programlarının hazırlanması, erişkin ve pediatrik kanser hastalarında fizyoterapi ve rehabilitasyona özel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının pratik uygulaması Geriatrik Rehabilitasyona yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde uygulamalar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Merkezi ve periferik sinir sistemini etkileyen nörolojik hastalıklarda vakaya uygun olarak yapılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin sonuçlarını değerlendirir.
Kısa ve uzun süreli hedefler ile birlikte temel düzeyde nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon programını uygular.
Nörolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular.
Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özel değerlendirmeler ve gözlemleri ile elde ettiği verilerle vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini değerlendirir.
Kardiyovasküler sorunları olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını uygular.
Geriatrik Rehabilitasyona yönelik vakaya uygun olarak yapılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin sonuçlarını değerlendirir.
Geriatri ünitesi ve Huzurevlerinin işleyişiyle ilgili prensipleri uygular.
Onkolojide rehabilitasyon ünitesinde fizyoterapi rehabilitasyon programlarını planlama ve uygulama becerilerini mükemmelleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Nörolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
2 Bireysel Araştırma Nörolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
3 Bireysel Araştırma Nörolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Pediatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
5 Bireysel Araştırma Pediatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
6 Bireysel Araştırma Pediatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kardiyopulmoner Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma Kardiyopulmoner Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Yoğun Bakımda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
11 Bireysel Araştırma Yoğun Bakımda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Geriatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
13 Bireysel Araştırma Geriatrik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Onkolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
15 Bireysel Araştırma Onkolojik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme, Klinik Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Stokes, M. (Ed.). (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London:Elsevier
Staples W. (2016). Geriatric Physical Therapy. London: McGraw Hill.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5
2
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
5
2
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
3
2
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5
2
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
5
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5
2
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
5
3
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 16 224
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 10 8 80
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 25 0 305
Genel Toplam 305
Toplam İş Yükü / 25.5 12
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 12,0