TR EN

NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY301E NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES I 5 3 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HÜSNİYE MERVE DEMİRER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon (PNF) tekniklerinin terapik egzersizler içindeki yeri ve etki mekanizmaları konusunda temel bilgiler öğrenerek, PNF egzersizleri ve tekniklerini kavramak ve uygulamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Nörofizyolojik mekanizmaların hareket kontrolündeki rolü, Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon (PNF) tekniklerinin teorik temelleri, PNF tekniklerinin uygulama şekilleri, vaka örnekleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon tekniklerinin nörofizyolojik etki mekanizmalarını açıklar.
Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon tekniklerinin terapötik egzersizler içindeki yeri ve kullanım amaçlarını bilir.
Farklı nöromusküler sistem bozukluklarında fasilitasyon veya inhibisyon amaçlarına yönelik problemleri analiz eder ve karşılaştırır.
Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon tekniklerini farklı klinik durumlarda uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma PNF’e Giriş, PNF Tekniklerinin Temel Prensipleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
2 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Hareket Paternleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Skapula ve Pelvis Paternleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
4 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Üst Ekstremite Paternleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
5 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alt Ekstremite Paternleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
6 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Bilateral Ekstremite Paternleri, Yarım Paternler Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Baş Boyun Paternleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Gövde Paternleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Temel İşlemler Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Fasilitasyon Teknikleri (Odaklanma Teknikleri) Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Fasilitasyon Teknikleri (Antagonistin Zıttı Teknikleri) Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma İnhibisyon Teknikleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Proksimal Hayati Fonksiyonların Fasilitasyonu Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Veri Tabanı İnceleme, Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Minder Egzersizleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Livanelioğlu A, Kerme Günel M, Erden Z. “ Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon Teknikleri”, Genişletilmiş 3.bs, Ankamat Matbaacılık, Ankara 2011.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5
2
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
5
2
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
4
2
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
4
2
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
4
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5
2
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
5
3
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 55
Genel Toplam 55
Toplam İş Yükü / 25.5 2,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0