TR EN

PHYSIOLOGY I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY143E PHYSIOLOGY I 1 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NASIR MUSTAFA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İnsan vücudunu oluşturan tüm sistemlerin temel yapısı ve işleyiş mekanizmalarına ilişkilerin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İnsan vücudundaki hücre, doku ve sistemlerin işleyiş mekanizmaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Homeostasis kavramını ve fizyolojik düzenleme mekanizmalarını açıklar.
Kanın görevlerini ve kan hücrelerinin özelliklerini açıklar.
Sinir sisteminin temel özelliklerini açıklar.
Motor ve duyusal sinir sistemi bölümlerinin temel çalışma prensiplerini açıklar.
Kas kasılma mekanizmasını açıklar.
Dolaşım sisteminin bölümlerini ve özelliklerini açıklar.
Solunum mekaniğini açıklar.
Sindirim sisteminin temel görevlerini sıralar.
Boşaltım sisteminin çalışma prensiplerini açıklar.
Hormonların salınma mekanizmalarını ve etkilerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Fizyolojiye Giriş, Hücre, Doku, Organ ve Sistemler Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Fizyolojiye Giriş, Hücre, Doku, Organ ve Sistemler Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hücre Organelleri ve Hücre Taşıma Mekanizmaları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hücre Organelleri ve Hücre Taşıma Mekanizmaları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Vücut Sıvılarının Dağılımı, Elektrolitler, Kan Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Vücut Sıvılarının Dağılımı, Elektrolitler, Kan Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kalp Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dolaşım Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Üriner Sistem Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Endokrin Sistem Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Nörofizyoloji Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Nörofizyoloji Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hall, J. E. Guyton H.E. (2016). Tıbbi Fizyoloji, 13. Edition, Elsevier.
Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji, 25. Edition, McGraw Hill Ed.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0