Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY341E | WOMENS HEALTH AND DISEASES NURSING | 5 | 8 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. CEMİLE SAY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kadının her döneminde üreme sistemine ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kadın Üreme Sağlığına İlişkin Temel Kavramlar ve Göstergeler, Kadın Sağlığı Hemşiresinin Rol ve İşlevleri, Kadın ve Erkek Üreme Organ Anatomi ve Fizyolojisi, İnsan Üreme Fizyolojisi ve Gebeliğin Oluşumu, Toplumsal Cinsiyet Ayrımı ve Kadın Sağlığına Yansımaları, Kadın Yaşam Evrelerinin Özellikleri ve Sağlık Gereksinimleri, Doğum Öncesi Dönem ve Bakımı, Gebe İzlemi ve Muayenesi, Gebe ve Ailesine Eğitim ve Danışmanlık, Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım, Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi, Gebelikte Riskli Durumlar ve Bakımı, Normal Doğum Eylemi ve Bakımı, Cinsel Eylem Fizyolojisi ve Yaşam Boyu Cinsel Sağlık, Cinsel Yönelim, Cinsel Sorunlar ve Mitler, Jinekolojik Hastalıklar, İyi ve Kötü Huylu Oluşumlardan Korunma ve Bakımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kadın ve erkek üreme sistemi ve fonksiyonunu, fertil ve infertil dönemlere göre açıklar. |
Normal doğum eylemine yönelik hemşirelik bakımını uygular. |
Fetal sağlığı değerlendirir. |
Üreme organ enfeksiyonu, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonları ve jinekolojik tanı-tedavi yöntemlerini ilişkilendirir. |
Antenatal bakım uygular. |
Lohusalık döneminde anne ve yenidoğan bakımını uygular. |
Yenidoğanın ilk ve devam eden bakımlarını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Hastane ve Klinik Oryantasyonu | Mesleki Uygulama |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın Üreme Sağlığına İlişkin Temel Kavramlar ve Göstergeler, Kadın sağlığı Hemşiresinin Rol ve İşlevleri | Mesleki Uygulama |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın ve Erkek Üreme Organ Anatomi ve Fizyolojisi | Mesleki Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İnsan Üreme Fizyolojisi ve Gebeliğin Oluşumu | Mesleki Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Toplumsal Cinsiyet Ayrımı ve Kadın Sağlığına Yansımaları, Kadın Yaşam Evrelerinin Özellikleri ve Sağlık Gereksinimleri Uygulaması | Mesleki Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Doğum Öncesi Dönem ve Bakımı, Gebe izlemi ve muayenesi, Gebe ve Ailesine Eğitim ve Danışmanlık Uygulaması | Mesleki Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genetik Danışmanlık ve Prekonsepsiyonel Bakım, Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi Uygulaması | Mesleki Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Gebelikte Riskli Durumlar ve Bakımı(Gebelik komplikasyonları ve Gebeliği komplike hale getiren sağlık sorunları) Uygulamaları | Mesleki Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Normal Doğum Eylemi ve Bakım Uygulaması | Mesleki Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın Üreme Organlarının Değerlendirmesi Jinekolojik tanı ve tedavi yöntemlerinde bakım Üreme Organ Enfeksiyonları ve Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlara Karşı Bakım (CYBE) Uygulaması | Mesleki Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Doğum Sonu Dönem ve Bakımı, Emzirme Danışmanlığı, Doğum Sonu Sorunlar ve Bakım Uygulaması | Mesleki Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Cinsel Eylem Fizyolojisi ve Yaşam Boyu Cinsel Sağlık, Cinsel Yönelim, Cinsel Sorunlar ve Mitler | Mesleki Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Aile Planlaması Danışmanlığı ve İnfertilite | Mesleki Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Jinekolojik Hastalıklar, İyi ve Kötü Huylu Oluşumlardan Korunma ve Bakımı, Dersin Değerlendirmesi | Mesleki Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Coşkun, A., Arslan, H., Aslan, E., Demirci, N. ve Ark. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. |
Coşkun, A., Kızılkaya, B., N., Hotun, Ş. N. ve Ark. (2008). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul: İstanbul Medikal Yayınları. |
Kizilkaya, B. N. (2016). Women's Health and Diseases for Nurses and Midwives, Istanbul:Nobel Medical Publication. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 1 | 7 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 24 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |