TR EN

KULAK BURUN BOĞAZ HASTALIKLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY243 KULAK BURUN BOĞAZ HASTALIKLARI 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi BURAK OLGUN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin, işitme ve dil gelişimini etkileyebilecek temel Kulak Burun Boğaz hastalıklarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Temel KBB, anatomi ve denge fizyolojisi, majör nörolojik bozukluklar, dış ve orta kulak patolojileri, ortak ve iç kulak patolojileri, diğer iç kulak patolojileri, Sekizinci sinir (kafa çifti) patolojileri, temel otoskopi, odyolojik aciller, ortak laringolojik patolojiler, ortak rinolojik patolojiler ve sonuçları, ortak işitsel bozuklukların ayırıcı tanısı, genel değerlendirme, işitme ve dil gelişimini etkileyebilecek KBB hastalıkları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kulak burun ve boğazın patolojilerini açıklar.
Kulak burun boğaz patolojilerinin ayırıcı tanısını özetler.
Patofizyolojisi, klinik semptomları ve bulgularına göre klinikte sık karşılaşılan kulak burun boğaz hastalıklarının tedavi yöntemlerini açıklar.
Denge fizyolojisini, baş dönmesinin KBB'ye ilişkin nedenlerini listeler.
Odyoloji acillerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel araştırma Periferik Kulak Anatomisi Anlatım
2 Bireysel araştırma Santral Kulak Anatomisi Anlatım
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma İşitme Fizyolojisi Anlatım
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma İşitme Bozuklukları-Genel İşitsel Hastalıklar Örnek Olay, Anlatım
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Nazal Kavite Anatomisi ve Hastalıkları Anlatım
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Oral Kavite ve Hastalıkları Anlatım
7 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Nazofarenks Anatomisi ve Hastalıkları Örnek Olay, Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Hipofarenks Anatomisi ve Hastalıkları Örnek Olay, Anlatım
10 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Tükürük Bezleri Anatomisi ve Hastalıkları Örnek Olay, Anlatım
11 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fasial Sinir Anatomisi ve Hastalıkları Örnek Olay, Anlatım
12 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Larenks Anatomisi ve Hastalıkları Örnek Olay, Anlatım
13 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Disfoni ve Ses Hastalıkları Örnek Olay, Anlatım
14 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kulak, Burun ve Farenks Hastalıkları Genel Tekrar Örnek Olay, Anlatım
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Larenks, Fasial Sinir ve Tükrük Bezi Hastalıkları Genel Tekrar Örnek Olay, Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Koç, C. (2004) Kulak, Burun, Boğaz Hastalıkları ve Baş-boyun Cerrahisi, Güneş Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
2
2
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
2
3
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
4
2
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
2
2
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
5
2
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
3
3
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 97
Genel Toplam 97
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0