Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY242 | İŞİTME CİHAZLARINA GİRİŞ | 4 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İşitme cihazlarını tanımaya ve hastaya uygun işitme cihazı seçebilmeye ilişkin bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İşitme cihazlarının tarihsel gelişimi, işitme cihazlarının sınıflandırılması,kulak kalıp çeşitleri, işitme cihazı kullanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşitsel rehabilitasyon hakkında temel bilgileri açıklar. |
İşitme cihazlarının tarihsel gelişimini inceler. |
Hasta için uygun işitme cihazı seçer. |
İşitme cihazlarının teknik özelliklerini açıklar. |
Kulak kalıpları ve fonksiyonlarını tanır. |
İşitme cihazı fittingi uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme cihazlarının tarihsel gelişimi | Tartışma, Anlatım |
2 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme cihazlarının tarihsel gelişimi | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
3 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | İşitme cihazlarının tarihsel gelişimi | Tartışma, Anlatım |
4 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | İşitme cihazlarının sınıflandırılması | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
5 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme cihazlarının sınıflandırılması | Tartışma, Anlatım |
6 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Kulak kalıp çeşitleri | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
7 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | Kulak kalıp çeşitleri | Tartışma, Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | İşitme cihazı kullanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunlar | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
10 | Web tabanlı araştırma, Grup araştırması | İşitme cihazı kullanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunlar | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
11 | Web tabanlı araştırma, Grup araştırması | İşitme cihazlarının parçaları | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
12 | Web tabanlı araştırma, Grup araştırması | İşitme cihazlarının parçaları | Tartışma, Anlatım |
13 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme cihazı seçiminde dikkat edilecek noktalar | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
14 | Literatür tarama, Grup araştırması | İşitme cihazı seçiminde dikkat edilecek noktalar | Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay |
15 | Grup araştırması | Genel tekrar | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ağaç, M.E. (2013).İşitme cihazları : uyarlama metotları.İstanbul : İCAAD İşitme Cihazları Akustik & Odyoloji Derneği. |
Akşit, A. M., Kaya, M., Ferdal, A., Kösemihal, E. (2020). İşitme cihazı uygulamalarında yöntemsel tercihler. Türk Odyoloji Ve İşitme Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-7. |
Yiğit, Ö., & Kılıç, S. (2019). İşitme cihazı memnuniyetinde cihaz kullanım süresinin rolü. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 6(3), 243-253. |
Erişçi, H. (2018). İşitme cihazlarında kulak kalıbı teknolojisi. Türk Odyoloji ve İşitme Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-8. |
Kaya, N. U., Karakol, S. N., Kandemir, S., & Türüdü, S. (2021). İşitme cihazı sektörüne genel bakış. KTO Karatay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(1), 1-8. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
4 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
|
4 | |||||
3 |
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
|
5 | |||||
2 |
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
2 | |||||
2 |
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
|
4 | |||||
2 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
4 | |||||
3 |
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 71 |
Genel Toplam | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |