Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY244 | REHABİLİTATİF ODYOLOJİ | 4 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İşitsel eğitim, işitme kayıplı bireyler için işitsel rehabilitasyon sürecine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İşitsel eğitim, işitme cihazı etkin kullanımı, koklear implant etkin kullanımı, oryantasyonu, yardımcı dinleme cihazları ve etkin kullanımı, çocuklarda işitme kaybının etkileri ve ihtiyaçların karşılanması, yetişkin işitme kayıplılarda işitsel/bilişsel eğitim, farklı İşitsel bozukluğu olan vaka örnekleri için program belirleme,işitsel algı süreçleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşitme kaybının özelliklerini açıklar. |
Çocuk ve yetişkinlerde kullanılan amplifikasyon araçlarını ayırt eder. |
Çocuklarda kullanılan yardımcı dinleme cihazlarının etkin kullanıldığı ortamları açıklar. |
İşitme kaybının çocuk ve ailelerinin sosyal/duygusal etkilerini açıklar. |
İşitme sağlığının korunması, önlenmesi, tanılanması, tedavi ve rehabilitasyonuna yönelik halk sağlığı uygulamalarında edindiği bilgi ve becerilerini gösteririr. |
Rehabilitatif odyoloji içeriğindeki standart kural ve etik değerlere bağlı kalır. |
Belirli derece ve konfigürasyondaki kaybın dil kazanımına olan etkisini açıklar. |
Belirli derece ve konfigürasyondaki kaybın akademik beceriler üzerine etkisini açıklar. |
İşitme kayıplı bireylerde eğitsel/iletişim seçeneklerini ayırt eder. |
İşitme kayıplı bireyler için habilitatif plan oluşturur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme Kaybına Sebep Olan Patolojileri Tanılama | Anlatım, Örnek Olay, Problem çözme. |
2 | Literatür tarama,Bireysel araştırma | Erken Tanı Ve Odyolojik Değerlendirme | Anlatım, Örnek Olay, Problem çözme. |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | İşitme Kaybının Belirlenmesi | Anlatım, Örnek Olay, Problem çözme. |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme Cihazları Tanım Ve Tarihçe | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
5 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme Cihazlarının Parçaları | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | İşitme Cihazı Endikasyonları | Anlatım, Örnek Olay, Problem çözme. |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Yetişkinlerde İşitme Cihazı Uyarlaması | Anlatım, Örnek Olay, Problem çözme. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Çocuklarda İşitme Cihaz Uyarlaması | Anlatım, Örnek Olay, Problem çözme. |
10 | Web tabanlı araştırma | Dil Gelişimi | Anlatım, Örnek Olay, Problem çözme. |
11 | Literatür tarama,Web tabanlı araştırma | İşitsel Gelişim Aşamaları | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
12 | Bireysel araştırma | İşitme Engelli Çocuklarda Dil Gelişimi | Anlatım, Örnek Olay, Problem çözme. |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | İşitsel Algının Değerlendirilmesi | Anlatım, Problem çözme. |
14 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitsel Rehabilitasyon | Anlatım, Örnek Olay, Problem çözme. |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genel Tekrar | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Problem çözme. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Belgin, E., Şahlı, A.S. (2015). Temel Odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri. |
ALTINYAY, Ş. Konuşması Gereken Çocuğa Odyolojik ve Rehabilitatif Yaklaşım. |
ŞAN, Ö. Ü. İ., ÖNDER, U. O. S., SÖYLER, O. D., & TOPÇUOĞLU, O. E. A. (2022). İŞİTSEL REHABİLİTASYONDA UYGULAMA ÖRNEKLERİ. |
İclal, Ş. A. N., & ÖZTÜRK, B. (Eds.). (2021). Odyoloji’de Artikülasyon ve Fonoloji. Akademisyen Kitabevi. |
İclal, Ş. A. N., & ÖNDER, S. (Eds.). (2022). İşitsel Rehabilitasyonda Uygulama Örnekleri. Akademisyen Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
2 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
|
2 | |||||
3 |
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
|
5 | |||||
2 |
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
2 | |||||
2 |
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
|
5 | |||||
2 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
2 | |||||
3 |
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 104 |
Genel Toplam | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |