Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY343 | AMPLİFİKASYON VE YARDIMCI CİHAZ UYGULAMALARI | 5 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. AYŞE ÖZER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İşitme cihazlarını ve yardımcı cihazları tanımaya ve hastaya uygun işitme cihazı seçmeye ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İşitme cihazı komponentleri, işitme cihazları sinyal işlemleme teknikleri işitme cihazı türleri, endikasyonları ve işitme kayıplarına yaklaşım, işitme cihazlarında güncel yönelimler, bilateral amplifikasyon ve önemi unilateral işitme kayıpları ve amplifikasyon, işitme cihazı uygulamasını doğrulama yöntemleri (rem-recd), kulak kalıpları ve akustik etkileri, işitme cihazlarının performans analizleri ve teknik özelliklerinin doğrulanması, işitmeye yardımcı sistemler işitme cihazı uygulamasında problem çözümü ve ince ayar, pediatrik ve geriatrik grupta işitme cihazı uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşitme cihazlarının temel işleyişi ve çalışma hedeflerini tanımlar. |
İşitme cihazı uygularken gerçek kulak ölçüm yöntemini uygular. |
İşitme cihazına yardımcı aparatları açıklar. |
İşitme cihazında güncel yaklaşımları açıklar. |
Kemik yolu işitme cihazları ve CROS sistem özelliklerini tanımlar. |
İşitme cihazı ayar özelliklerini açıklar. |
Amplifikasyon ve yardımcı cihazların özelliklerini açıklar. |
Kulak kalıbı özelliklerini açıklar. |
Amplifikasyon sistemlerine ait özel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
Yardımcı dinleme cihazlarının endikasyonunu tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme Cihazları Temel Parçaları | Tartışma, Anlatım |
2 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme Cihazı Komponentleri | Tartışma, Anlatım |
3 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme Cihazları Sinyal İşlemleme Teknikleri | Tartışma, Anlatım |
4 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | İşitme Cihazı Türleri, Endikasyonları ve İşitme Kayıplarına Yaklaşım | Tartışma, Anlatım |
5 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | İşitme Cihazlarında Güncel Yönelimler | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
6 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | Bilateral Amplifikasyon ve Önemi | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
7 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | Unilateral İşitme Kayıpları ve Amplifikasyon | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | İşitme Cihazı Uygulamasını Doğrulama Yöntemleri (REM-RECD) | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
10 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | Kulak Kalıpları ve Akustik Etkileri | Tartışma, Anlatım, Gösterip yaptırma |
11 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | İşitme Cihazlarının Performans Analizleri ve Teknik Özelliklerinin Doğrulanması | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
12 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | İşitmeye Yardımcı Sistemler | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
13 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | İşitme cihazı uygulamasında problem çözümü ve ince ayar | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
14 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | Pediatrik Grupta İşitme Cihazı Uygulamaları | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
15 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | Geriatrik Grupta İşitme Cihazı Uygulamaları | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ağaç, M.E. (2013).İşitme cihazları : uyarlama metotları.İstanbul : İCAAD İşitme Cihazları Akustik & Odyoloji Derneği. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
5 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
|
3 | |||||
3 |
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
|
5 | |||||
2 |
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
1 | |||||
2 |
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
|
4 | |||||
2 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
3 | |||||
3 |
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |