TR EN

İŞİTME KAYIPLARINDA İMPLANT UYGULAMALARI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY345 İŞİTME KAYIPLARINDA İMPLANT UYGULAMALARI I 5 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ÜMİT TAŞKIN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İşitsel implantları ve yardımcı cihazları tanımaya ve hastaya uygun işitme cihazı seçmeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İşitme kaybının ve elektriksel uyarımın periferal ve santral işitme sistemi üzerindeki sonuçları, kemiğe implante edilebilir işitme Cihazları, orta kulak implantları, koklear implant ve tarihçesi, koklear implant ile sinyal işlemleme, koklear implant iç parça ve elektrot seçenekleri, güncel gelişmeler ve elektroakustik ve aday seçimi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İmplantasyonu ve implantasyon çeşitlerini açıklar.
Çocuk ve yetişkinler için uygun koklear implant seçim kriterlerini açıklar.
İmplant kullanıcılarının gelişimini ve sonuçları nasıl takip edeceğini açıklar.
Koklear implant komponentlerini ve farklı elektrot seçeneklerini açıklar.
Değerlendirme için kullanılan pre-op, peri-op ve intra-op testleri ve nasıl uygulandıklarını açıklar.
Koklear implant iç parça ve elektrot seçenekleri ve güncel gelişmeleri açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitsel implantlara giriş Tartışma, Anlatım
2 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitme Kaybının ve Elektriksel Uyarımın Periferal ve Santral İşitme Sistemi Üzerindeki Sonuçları Tartışma, Anlatım
3 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitme Kaybının ve Elektriksel Uyarımın Periferal ve Santral İşitme Sistemi Üzerindeki Sonuçları Tartışma, Anlatım
4 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kemiğe İmplante Edilebilir İşitme Cihazları Tartışma, Anlatım
5 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kemiğe İmplante Edilebilir İşitme Cihazları Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Orta Kulak İmplantları Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplant ve Tarihçesi Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplant ile Sinyal İşlemleme Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplant ile Sinyal İşlemleme Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplant Terminolojisi Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplant İç Parça ve Elektrot Seçenekleri, Güncel Gelişmeler Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Koklear İmplant İç Parça ve Elektrot Seçenekleri, Güncel Gelişmeler Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Elektroakustik Uyarım (EAS): Temel kavramlar, Komponentler ve Aday Seçimi Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Elektroakustik Uyarım (EAS): Temel kavramlar, Komponentler ve Aday Seçimi Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belgin, E., Şahlı, A.S. (2015). Temel Odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
5
2
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
3
3
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
3
2
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
2
2
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
3
2
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
3
3
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 1 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 97
Genel Toplam 97
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0