TR EN

DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARINA YAKLAŞIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY350 DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARINA YAKLAŞIM 6 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SEDA KETEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dil ve konuşma bozukluklarının nedenleri, klinik, eğitsel sınıflandırılması hakkında ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Dil ve konuşma bozukluklarının klinik ve eğitsel sınıflandırılması, nedenleri, dil ve konuşma bozukluklarında temel kavramlar, ses bozuklukları, motor konuşma bozuklukları konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik dil bozuklukları, bebeklerde ve çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dil ve konuşma süreçlerini açıklar.
Dil ve konuşma bozukluklarını açıklar.
Dil ve konuşma süreçlerini keşfeder.
Multidisipliner çalışmada rol ve görev sınırlarını açıklar.
Multidisipliner çalışmanın önemini açıklar.
Dil ve konuşma bozukluklarını klinik ve eğitsel açıdan karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Dil ve Dilin Majör Bölümleri Anlatım
2 Literatür tarama Konuşma ve Konuşma Organları Anlatım
3 Literatür tarama Normal dil gelişimi Anlatım
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Bebeklerde dil ve konuşma bozuklukları Anlatım
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Çocukluk çağı dil ve konuşma bozuklukları Tartışma, Anlatım
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Doğumdan ergenliğe dil gelişimi Tartışma, Anlatım
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Akustik ve Algısal Düzeyleri, Fonoloji/Fonolojik Gelişim/Fonolojik Süreçler Tartışma, Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Edinilmiş Nörojenik Dil Bozuklukları Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
10 Literatür tarama, Grup araştırması Akıcılık Bozuklukları Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
11 Literatür tarama, Grup araştırması Konuşma Sesi Bozuklukları Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
12 Literatür tarama, Grup araştırması Motor Konuşma Bozuklukları Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
13 Literatür tarama, Grup araştırması Ses Bozuklukları Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Yutma Bozuklukları Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Genel tekrar Tartışma, Anlatım, Sunum, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dil ve Kavram Gelişimi, (2014) Ed: Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
4
2
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
4
3
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
5
2
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
1
2
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
5
2
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
2
3
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 52
Genel Toplam 52
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0