Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY442 | EĞİTİM MATERYALİ GELİŞTİRME | 8 | 3 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Farklı özellikleri bulunan işitme engelli çocuk ve yetişkinlerin işitme, dil-konuşma, iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik materyal ve program hazırlama yöntemlerine ilişkin bilgi, becerileri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İşitme kayıplı bebekler ve gelişimsel özellikleri, okul öncesi işitme engellilerde için kullanılacak materyaller ve özellikleri, materyal hazırlama ve program hazırlama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşitme kayıplı bireylerde işitme kaybının sosyal, duygusal ve iletişimsel etkilerini ilişkilendirir. |
İşitme engelli bebeklerin gelişimsel özelliklerini açıklar. |
İşitme kayıplılarda gelişime dayalı gözlem, iletişim ve tüm gelişim alanlarına yönelik değerlendirme sonuçlarını inceler. |
Farklı yaş gruplarındaki işitme engelli bireylerin ihtiyaçlarına yönelik eğitsel programı seçer. |
Okul öncesi dönemdeki işitme engelliler için kullanılacak materyallerin özelliklerini açıklar. |
Okul dönemindeki işitme engelliler için kullanılacak materyallerin özelliklerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel araştırma | İşitme engelli bebeklerde gelişimsel değerlendirme | Anlatım |
2 | Bireysel araştırma | İşitme engelli bebeklerde gelişimsel değerlendirme ve raporlama | Anlatım |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | İşitme engelli bebekler için habilitatif program hazırlama | Anlatım, Sunum |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | İşitme engelli bebeklerde materyal seçimi ve kullanımı | Anlatım, Sunum |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Okulöncesi işitme engelliler için kullanılacak materyaller ve özellikleri | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Tartışma, Problem çözme, Yaratıcı çalışma |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Okulöncesi işitme engellilerde gelişimsel değerlendirme ve raporlama | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Tartışma, Problem çözme, Yaratıcı çalışma |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Okulöncesi işitme engellilerde rehabilitatif program hazırlama | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Tartışma, Problem çözme, Yaratıcı çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Okul ve ergenlik dönemi işitme engellilerde değerlendirme | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Tartışma, Problem çözme, Yaratıcı çalışma |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Okul ve ergenlik dönemi işitme engellilerde raporlama | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Problem çözme, Yaratıcı çalışma |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Okul ve ergenlik dönemi işitme engelliler için rehabilitatif program hazırlama | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Problem çözme, Yaratıcı çalışma |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Okul ve ergenlik dönemi işitme engellilerde materyal seçimi | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Problem çözme, Yaratıcı çalışma |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Okul ve ergenlik dönemi işitme engelliler eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Problem çözme, Yaratıcı çalışma |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme engeli ile birlikte görülebilecek ek handikaplar | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Problem çözme, Yaratıcı çalışma |
15 | Literatür tarama | Vaka örnekleri ile program hazırlama, materyal oluşturma | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Problem çözme, Yaratıcı çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Wayner, D., Abrahamson,J.(2001).Learning to Hear Again. An audiologic rehabilitation curriculum guide.Latham, NY: HearAgain,Inc |
Tye-Murray,N. (2009) Foundations of Aural Rehabilitation children,adults,and their family members (3rd ed).Clifton Park. NY: Delmar. |
Montano,J.,Spitzer,J.(2009),Adult Audiologic Rehabilitation. San Diego, CA: Plural Publishing. |
Yucel, E.(2012).Çocuğum ve Ben Artık İletişim Kurabiliriz.İstanbul.Gita Yayınları. |
Yucel, E.(2010) Dil ve Konuşma Etkinlikleri. İstanbul : Art Reklamcılık. |
Yucel, E.(2012) Koklear İmplant Kullanıcıları için İşitsel Alıştırmalar. İstanbul : Şahinkaya Matbaacılık, 3.baskı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with main medical fields.
|
5 | |||||
2 |
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
|
3 | |||||
3 |
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
|
3 | |||||
2 |
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
|
4 | |||||
2 |
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
|
1 | |||||
2 |
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
|
2 | |||||
3 |
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 19 | 0 | 47 |
Genel Toplam | 47 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 1,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |