TR EN

FİZİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY105 FİZİK 1 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fiziğin temel konularına ve mesleki kullanım alanlarına yönelik fiziksel bakış açısına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Genel fizik, Ölçme ve vektörler, kuvvet, moment, denge, hareket, iş ve kinetik enerji, potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, akışkanlar mekaniği, dalga hareketi ve ses dalgaları, sıcaklık ve ısı, ışık, elektrik, elektrik alan, manyetik ve radyoaktivite.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Madde ortamındaki fiziksel değişimlerin sonuçlarını ifade eder.
Enerji ve enerji aktarımını açıklar.
Farklı birim sistemlerinde kullanılan uzunluk ve kütle dönüşümlerini açıklar.
Bir ve iki boyutta hareketleri açıklar.
Hareketin nedenlerini analiz eder.
Çizgisel momentum ve çarpışmayı açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel Araştırma Ölçme ve Vektörler Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
2 Web Tabanlı Araştırma Kuvvet, Newton Yasaları Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
3 Web Tabanlı Araştırma Moment, Denge Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
4 Web Tabanlı Araştırma Hareket Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
5 Bireysel Araştırma Hareket Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
6 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma İş ve Kinetik EnerjiPotansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
7 Bireysel Araştırma İş ve Kinetik EnerjiPotansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
8 - ARA SINAV -
9 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Dogrusal Momentum ve Çarpışmalar Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
10 Web Tabanlı Araştırma Akışkanlar Mekaniği Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
11 Bireysel Araştırma Dalga Hareketi ve Ses Dalgaları Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
12 Bireysel Araştırma Sıcaklık ve Isı Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
13 Web Tabanlı Araştırma Elektrik - Işık Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
14 Bireysel Araştırma Elektrik Alan ve Manyetik Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
15 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Radyoaktivite Anlatım, Tartışma Soru-Cevap, Problem Çözümü
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Serway, R. A., Beichner, R. J., Jewett, J. W., & Çolakoğlu, K. (2002). Fen ve mühendislik için fizik: Elektrik ve manyetizma-Işık ve optik. Palme Yayıncılık.
Çelebi, G. (2008). Biyomedikal Fizik. Barış Yayınları.
Biyomedikal Fizik Problemler I.Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of audiology in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of audiology science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper audiology program via his/her theoretical and practical knowledge.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to execute a proper treatment to his/her patients via his/her theoretical and practical knowledge.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
5
2
Evaluates and interprets the problems about hearing and/or vestibular symptoms of his/her patients guided by relevant specialists, asks for consultation from other departments in case of need.
1
3
Responsible to identify, execute and adjust the hearing instrument to his/her patients with hearing loss and hearing aid indication.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Specializes in areas like Pediatric Audiology, Geriatric Audiology, Industrial Audiology, Rehabilitative Audiology, Electrophysiological Measurements, Vestibular Disorders, Vestibular Rehabilitation, Hearing Aids and Implants.
3
2
Prepares instructional and practical studies to provide efficiency, permanency and quality of audiology-related services.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
1
2
Takes part in a special team for the noise measurements in noisy environments in order to reduce the noise level for the regulation of environmental modifications by identifying individual protectives.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes place in the implant board in order to consult his/her patients about applications of cochlear implant, middle ear implants, bone implanted hearing devices (BAHA) and brainstem implant.
1
2
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
1
3
Makes studies in order to improve hearing protection of health and for the prevention of hearing loss at work, school and society’s environments for the development of applications related to hearing screening program.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 1 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 52
Genel Toplam 52
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0