Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PER108 |
KALP HASTALIKLARI |
2 |
2 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. KIVANÇ DERYA PEKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. ALİ RIZA CENAL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kardiyovasküler hastalıkların tanımı, fizyopatolojisi,tanısı ve tedavi yöntemleri bilgisinin, mesleğinin gerektirdiği ölçüde bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Kalp hastalıklarına giriş (Sınıflandırması, görülme sıklığı), koroner arter hastalığının fizyopatolojisi, koroner arter hastalığının tanısı ve koroner arter hastalığına eşlik eden yandaş patolojiler, koroner arter hastalığının tedavi yöntemleri. Kalp kapak hastalıklarının gelişimi ve tanısı, kalp kapak hastalıklarında klinik,kalp kapak hastalıklarının tedavisi (noninvaziv ve invaziv yaklaşımlar), konjenital kalp hastalıklarında yaklaşım (görülme sıklığı, sınıflandırma , kalıcı ve geçici tedavi yöntemleri) konjenital kalp hastalarının kliniği,konjenital kalp hastalıklarının tedavisinde noninvaziv ve invaziv yaklaşımlar,hipertansiyon tanı ve tedavisi,kalp ritim bozuklukları tanı ve tedavisi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kalp hastalıkları hakkında genel bilgileri açıklar. |
Kalp hastalıklarını sınıflandırabilir. |
Kalp hastalıklarının tanı ve tedavi yöntemleri hakkındaki temel bilgileri açıklar. |
Kalp hastalıklarının fizyopatolojisi ve dolaşım sisteminin anotomisini açıklar |
Kalp hastalıklarının görülme sıklığını özetler. |
Kalp hastalıklarının önlenmesi için gerekli sağlık bilgilerini edinir ve toplumu bilgilerini paylaşır. |
Kalp ameliyatları hakkında genel bilgileri açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Kalp Hastalıklarına Giriş |
Anlatım |
2 |
Bireysel araştırma |
Koroner Arter Hastalığının Patofizyolojisi |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama |
Koroner Arter Hastalığının Tanısı |
Anlatım |
4 |
Literatür tarama |
Koroner Arter Hastalığına Eşlik Eden Yandaş Patolojiler |
Anlatım |
5 |
Web tabanlı araştırma |
Koroner Arter Hastalığının Tedavi Yöntemleri |
Anlatım |
6 |
Web tabanlı araştırma |
Kalp Kapak Hastalıklarının Gelişimi ve Tanısı |
Anlatım |
7 |
Bireysel araştırma |
Genel tekrar |
Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Bireysel araştırma |
Kalp Kapak Hastalıklarının Tedavisi |
Anlatım |
10 |
Literatür tarama |
Konjenital Kalp Hastalıklarında genel bilgiler,sınflandırma,tanı yöntemleri 1 |
Anlatım |
11 |
Bireysel araştırma |
Konjenital Kalp Hastalıklarında genel bilgiler,sınflandırma,tanı yöntemleri 2 |
Anlatım |
12 |
Literatür tarama |
Konjenital Kalp Hastalıklarında Tedavi, Noninvaziv Yaklaşımlar |
Anlatım |
13 |
Literatür tarama |
Hipertansiyon Tanı ve Tedavisi |
Anlatım |
14 |
Web tabanlı araştırma |
Aritmi Tanı ve Tedavisi |
Anlatım |
15 |
Web tabanlı araştırma |
Genel tekrar |
Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Arık, N.,Korkmaz, M. (1999). Hipertansiyon .İstanbul: Format Matbaacılık. |
Erek,E.Yalçınbaş,Y.K.Sarıoğlu,T Pediatrik ve Konjenital Kalp Cerrahisi,istanbul:Acıbadem Tıp Fakültesi. |
Esen, M.(2002). Hurst's the heart Fuster, Valentin .İstanbul : Roche. |
Mendelsohn, M. E., Berk, B. C., & Braunwald, E. (1989). Heart disease: review and assessment: a question and answer book with explanations and references. WB Saunders Company. |
Meriç, M.(2007). Kalp hastalıkları : semiyoloji ve tanı yöntemleri.İstanbul : İstanbul Medikal Yayıncılık . |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Perfüzyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Hastayı monitörize edip, gerektiğinde uygun ilaçları uzman doktor ve anestezi teknikeri gözetiminde hazırlayıp kardiyopulmoner bypass sistemine uygulayabilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kalp-akciğer makinesini ve diğer yardımcı ekipmanların hazırlığını ve uygulamasını yapabilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
İlkyardım gerektiren durumlarda gerekli uygulamaları yapabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Perfüzyon ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekip içindeki bireysel sorumluluğunun bilincinde olup bu görevi eksiksiz yerine getirebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle temel düzeydeki bilgi ve becerilerini güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak daha ileri düzeye taşıyabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı etik kurallara uygun bir biçimde iletişim kurabilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kalp Akciğer Makinesi ve benzeri destek cihazlarını hazırlayıp kullanabilme gibi Perfüzyon ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Takımı ile uyumlu çalışarak, bireysel sorumlulukları yerine getirebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
2 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
2 |
10 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
TOPLAM |
42 |
0 |
108 |
|
Genel Toplam |
108 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|