Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY143 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar, yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin bilgi ve beceri/davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Yönetim-Yönetici Kavramları, Yönetimin Temel Özellikleri, Yönetsel Düzeyler, Roller ve Beceriler, Örgüt Kavramı, Yönetimin Tarihsel Gelişimi (Yönetim Teorileri), Yönetim Fonksiyonları, Çağdaş ve Güncel Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Örgütlerde Davranış ve süreçleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yönetim, stratejik yönetim, küçük işletmeler ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Bilgi yönetimi, kaos yönetimi, örgütsel gelişim ve dönüşüm, etik ve sosyal sorumluluk bileşenlerini sıralar. |
Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımları ilişkilendirir. |
Organizasyonu oluşturan unsurları özetler. |
Organizasyonu oluşturan örgüt şemasını planlar. |
Yeni organizasyon model ve tekniklerini tanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetim Ve Yönetici Kavramları | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
2 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetim Kavramının Tarihsel Gelişimi | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
3 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Klasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Neoklasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
5 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Neoklasik Yönetim Yaklaşımı | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
6 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Modern Yönetim Teorileri | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Örgütsel İletişim | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Post Modern Yönetim Teorileri | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetimin İşlevleri (Planlama Fonksiyonu) | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
11 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetim İşlevleri (Örgütleme Fonksiyonu) | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
12 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Örgüt Türleri Ve Modern Örgüt Yaklaşımları | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
13 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetimin İşlevleri (Yöneltme) | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Yönetimin İşlevleri (Koordinasyon Ve Kontrol) | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel araştırma | Vaka Analizi ve Genel Değerlendirme | Anlatım,Tartışma,Bireysel çalışma, Örnek olay,Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Genç, N. (2012). Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayıncılık, İstanbul. |
Ertürk, M. (2012). İşletmelrde Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları, Ankara. |
Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M. (2015). Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
Osman Yozgat, İşletme Yönetimi, İstanbul 1989, s.2. |
A.L. Allen, Management and Organization, Mc Graw Hill Book Company, New York, 1958, s.4. |
Yalçın Tiftik, Yönetim ve Organizasyon, Kazancı Hukuk Yayınları 43, İst.1985, s.1. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
|
5 | |||||
4 |
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
|
5 | |||||
4 |
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
5 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
|
4 | |||||
2 |
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
|
4 | |||||
3 |
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
|
4 | |||||
4 |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
|
5 | |||||
2 |
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
5 | |||||
4 |
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 14 | 1 | 14 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 8 | 1 | 8 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 72 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |