TR EN

YABANCI DİL II (İNG.) DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL102 YABANCI DİL II (İNG.) 2 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İngilizce öğrenenlere okuma, dinleme ve yazma konularında bütünleşik dil becerileri kazandırarak temel dil bilgisine sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik: Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler, Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar, Yapabilme - Yapmak - Beceriler, İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar, Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar, Soru Oluşturma; Edatlar, Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri, Teklif ve Davet, Yakın Gelecek ve Planlar, Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama, Yazma Faaliyetleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Miktar ifadelerini başlangıç düzeyinde kullanır.
Sözlü olarak ve yazılı metinlerde geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamanda cümleler kurar.
Temel kipleri tanımlar ve bunları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır.
İngilizce'den Türkçe'ye, Türkçe'den İngilizce'ye cümleleri temel düzeyde çevirir.
Başlangıç düzeyinde İngilizce yazılmış metinleri yorumlar.
Geçmiş zamandaki bir olayı ya da anıyı anlatan temel düzeyde bir paragraf yazar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Video İzleme, Okuma Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
2 Video İzleme, Okuma Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
3 Video İzleme, Okuma Yapabilme - Yapmak - Beceriler Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
4 Video İzleme, Okuma İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
5 Video İzleme, Okuma Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
6 Video İzleme, Okuma Soru Oluşturma; Edatlar: üstünde, içinde, -e Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
7 Video İzleme, Okuma Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
8 - ARA SINAV -
9 Video İzleme, Okuma Teklif ve Davet Niçin? Ne yapmak istersiniz? Haydi.....? Boş Zaman Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
10 Video İzleme, Okuma Yakın Gelecek ve Planlar İçin Belirsizlik Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
11 Video İzleme, Okuma Yakın Gelecek Zayıf Formlar: Belki / Muhtemel Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
12 Video İzleme, Okuma Yakın Geçmiş Zaman Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
13 Video İzleme, Okuma Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
14 Video İzleme, Okuma Yazma Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
15 Video İzleme, Okuma Yazma Faaliyetleri Programlanmış Öğrenme - Video Konferans
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Puchta, H., Stranks, J. (2010). English in mind –(Modul Tests). Cambridge University Press.
Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing.
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press.
Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsan hakları, sosyal sorunlar, sosyal hizmet uygulama alanları, insan davranışı ve sosyal çevre bilgisine sahiptir.
2
Sosyal hizmet disiplini ile ilgili kuram, yaklaşım ve modelleri içeren bilgiye sahiptir.
3
Sosyal refah politikası ve sosyal refah hizmetleri bilgilerine sahiptir.
4
Mevzuat, mesleki etik ilke ve değerler bilgisine sahiptir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde farklı özelliklerdeki müracaatçılara yönelik kanıta dayalı sosyal hizmet müdahalesini gerçekleştirme ile ilgili temel bilgiye sahiptir.
2
İnsani hizmet örgütlerinde yönetim ve yönetim süreçleri ile proje tasarımı, proje yönetimi bilgilerine sahiptir.
3
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Eleştirel düşünebilme, analiz ve sentez yapabilme becerisine sahiptir.
2
Sosyal hizmet araştırması yapma, yapılmış araştırma sonuçlarından yararlanma ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahiptir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Müracaatçı gruplarıyla genelci düzeyde kanıt temelli sosyal hizmet uygulaması gerçekleştirme becerisine sahiptir.
2
Sosyal hizmet uygulaması bağlamında sözlü ve yazılı iletişim kurma, ilgili bilişim teknolojilerini ve diğer teknolojileri kullanabilme becerisine sahiptir.
3
Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde müracaatçı sistemleri için sosyal hizmet müdahalesini gerçekleştirme ve bu müdahaleleri raporlama ve kaydetme becerisine sahiptir.
4
Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevleri yerine getirme, kurumlar arası ilişki, işbirliği ve eşgüdüm sağlama ve ortak hizmet geliştirme becerisine sahiptir.
5
Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde uygulama yapabilme becerisine sahiptir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet alanları ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak sosyal hizmet müdahalesini bağımsız olarak yürütür.
2
Sosyal hizmet alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3
Sosyal hizmet öğrencilerinin ve yeni mezun sosyal hizmet uzmanlarının mesleki uygulamaları ve gelişimine rehberlik ve danışmanlık yapar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet alanları ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlarla, aynı ve farklı meslekten kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
2
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
3
Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları belirler.
2
Mevzuat, mesleki etik ilke ve standartlara uygun davranır.
3
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı benimseyerek, sosyal hizmetleri çeşitli politik bağlamlarda formüle eder ve etkiler.
4
Sosyal hizmetin her müdahale düzeyinin uygulanmasında rehberlik eden kavramsal çerçeve ve bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır.
5
Bir bilim ve meslek olarak sosyal hizmetin gelişimini destekler.
6
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
7
İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim anlayışı doğrultusunda kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
8
Sosyal hizmet alanlarında uygulamalarını çevre bilinci içinde yürütür.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 77
Genel Toplam 77
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0