TR EN

DEVELOPMENT, EDUCATION AND FAMILY COUNSELING FOR DISABLED CHILDREN DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY443E DEVELOPMENT, EDUCATION AND FAMILY COUNSELING FOR DISABLED CHILDREN 7 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Engelli çocuklara sahip ailelere danışmanlık yapabilecek donanıma sahip olmaya ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Özel gereksinimli çocuğun aileye katılımı ve ailenin yaşadığı psikolojik süreçler, özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin gösterdikleri tepkileri açıklayan modeller, sürekli üzüntü modeli, kişisel yapılanma modeliü, güçsüzlük ve anlamsızlık modeli, özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerde yaşanan stres ve ailelerin gereksinimleri, özel gereksinimli çocuğa sahip aileleri desteklemek için geliştirilen programlar, aile destek, aile katılımı, anne-baba eğitimi, anne,baba ve eğitimcinin iletişimini destekleyen programlar, özel gereksinimli çocuğa sahip aileler için program hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalar, özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerle yapılan görüşmelerde dikkat edilmesi gereken noktalar, çocuk odaklı aile danışmanlığında görüşme süreci.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Özel gereksinimli çocukların aileleri ile ilgili yapılan çalışmaları inceler.
Özel gereksinimli çocukların aileye katılım süreci ve ailelerin yaşadığı psikolojik süreçleri inceler.
Ailelerin gösterdikleri tepkileri anlatan modelleri açıklar.
Özel gereksinimli çocuğa sahip aileleri destekelemek için uygun destek programını seçer.
Özel gereksinimli çocuğa sahip aileleri desteklemek için hazırlanan programlara destekler.
Aile danışmalık kuramlarını ve danışmanlık sürecini açıklar.
Çocuk odaklı aile görüşme süreçlerini başlatır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Özel Gereksinimi Olan Çocukların Aileleri İle Yapılan Çalışmalar Giriş Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, Vaka Tartışması
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerin Gösterdikleri Tepkileri Açıklayan Modeller Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Sürekli Üzüntü Modeli, Kişisel Yapılanma Modeli, Güçsüzlük ve Anlamsızlık Modeli Anlatım, Gözlem, Beyin Fırtınası
4 Literatür Tarama Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerde Yaşanan Stres, Ailelerin Gereksinimleri Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, Vaka Tartışması, Beyin Fırtınası
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırma Ebeveynlerin ve Kardeşlerin tepkileri Soru Cevap, Beyin Fırtınası
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Engelli çocuğa sahip aile tutumları Anlatım, Soru Cevap, Gözlem
7 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırma Ailelere destek hizmetler Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, Vaka Tartışması, Beyin Fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Aileler İçin Eğitim Programı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, Vaka Tartışması, Beyin Fırtınası
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Ailelerle Yapılan Görüşmeler Anlatım, Gözlem, Vaka Tartışması
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Bilgi edinme ve Bilgi Verme Görüşmeleri Anlatım
12 Bireysel Araştırma Duyguların Tanımlanması ve İfadesi Görüşmeleri Soru Cevap, Beyin Fırtınası
13 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Problemleri Çözümleme Görüşmeleri, Gelecekteki Etkinlikleri Planlama Görüşmeleri Anlatım, Gözlem, Vaka Tartışması, Beyin Fırtınası
14 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerle Yapılan Görüşmelerde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Anlatım, Soru Cevap, Gözlem, Beyin Fırtınası
15 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Kaynaştırma Programlarında Aile Katılımı, BEP Aile Katılımı Anlatım, Beyin Fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aral N., Gürsoy F. (2020).Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri: Özel Eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık
Aral N., Gürsoy F. (2020).Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri: Özel Gereksinimli Çocuklar. Ankara:Hedef Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
3
2
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
4
3
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
3
2
Ability to identify learning needs and direct learning.
4
3
Developing a positive attitude towards lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
5
2
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
5
3
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
3
4
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
5
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
4
2
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0