| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| TRD102E | TURKISH LANGUAGE II | 2 | 2 | 2 | 2 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | Türk dilinin özellikleri, dil kuralları, yazılı ve sözlü metinlerle söz varlığı ve yazım kurallarına lişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. | 
| İçerik: | Cümle Çeşitleri, Anlatım Bozuklukları, Paragraf Anlatım Biçimleri, Yazılı Anlatım Türleri, Sözlü Anlatım Türleri, Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Türk Dili üzerine araştırma yapmış araştırmacıların görüşlerinden hareketle yazılı ve sözlü anlatım türlerini listeler. | 
| Örnek metinler üzerinde cümle çeşitlerini kavramaya yönelik uygulamalar yapar. | 
| Alan içi ve alan dışı bilgi kaynaklarını akademik metin yazarken bir araya getirir. | 
| Örnek metinler üzerinde anlatım bozukluklarını türlerine göre sınıflandırır. | 
| Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini dikkate alarak örnek metinleri değerlendirir. | 
| Bilimsel, eleştirel, yaratıcı ve yapıcı düşünme cephelerinden bakarak, akademik bir perspektifle örnek metinleri değerlendirir | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Video İzleme, Okuma | Cümle Çeşitleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 2 | Video İzleme, Okuma | Kelime Grupları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 3 | Video İzleme, Okuma | Komposizyon | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 4 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Biçimleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 5 | Video İzleme, Okuma | Konuşma ve Konuşma Çeşitleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 6 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Bozuklukları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 7 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Bozuklukları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 8 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Bozuklukları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 9 | Video İzleme, Okuma | Diksiyon ve Diksiyon Kuralları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Video İzleme, Okuma | Mektup ve Türleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 12 | Video İzleme, Okuma | Öğretici Türler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 13 | Literatür Tarama, Video Video İzleme, Okuma | Olay Çevresinde Gelişen Türler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 14 | Video İzleme, Okuma | Tiyatro | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 15 | Video İzleme, Okuma | Şiir Türleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Aksan D. (1977-86), Her Yönüyle Dil, 1, 2, 3, TDK Yayınları, Ankara. | 
| Aksoy Ö. A. (1990), Dil Yanlışları, Emel Matbaacılık, Ankara. | 
| Banguoğlu T. (2000), Türkçenin Grameri, TDK Yayınları, Ankara. | 
| Ergin M. (1993), Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul, Bayrak Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. | 
| Levent A. S. (1973), Dil Üstüne, TDK Yayınları, Ankara. | 
| Turan F. (2014), Stages of Evolution: Studies in Turkish Language and Literature, The Isis Press, İstanbul. | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanındaki güncel  bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanındaki güncel  bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı  bağımsız olarak yürütebilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Sorumluluğu altında çalışanların  bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 4 | 
                                             
                                                Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 5 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,  uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile  çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 2 | 28 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 31 | 0 | 51 | 
| Genel Toplam | 51 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |