Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IBY216 | VERİ TABANI YÖNETİMİ | 4 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı öğrencinin SQL dilini kullanarak veriye erişebilmesini, sorgu sonuçlarını analiz edebilmesini ve ayrıca ilişkisel veritabanı sistemlerini tanıyıp MSSQL ve T-SQL ile ileri düzey veri işleme araçları geliştirebilmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, veritabanı sistemleri kavramları, hareket işleme, eş zamanlılık kontrolü ve veritabanı kurtarma, nesneye yönelik ve nesne-ilişkisel veritabanları, yarı yapısal veri ve XML, paralel ve dağıtık veritabanları, ileri dağıtık veritabanları kavramları, büyük veriye giriş, geçici veritabanlarını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Veri tabanı yönetim sistemlerinin organizasyon içerisindeki rolünü değerlendirir. |
Veri tabanları için güncel ve mantıksal tasarım yöntemlerini kullanır. |
Mantıksal tasarımından fiziksel bir veritabanı tasarımı oluşturur |
Bilgi teknolojisi problemine bir veritabanı çözümünü uygular. |
SQL ve TSQL sorgu dilini kullanır. |
Yönetim ve raporlama uygulamaları için alternatif tasarım tekniklerini tespit eder. |
Büyük veri setleri için sorgular hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Veri Tabanı Temel Kavramları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
2 | Literatür okuması | Veri Tabanı ve Normalizasyon | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
3 | Literatür okuması | Veri Tabanı Araçlarının Kurulumunu Yapmak | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
4 | Literatür okuması | Tabloları Oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
5 | Literatür okuması | TSQL ile Veri Tabanı ve Tabloları Oluşturmak, Özelliklerini Belirlemek | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
6 | Literatür okuması | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak-1 | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
7 | Literatür okuması | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak-2 | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuması | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak-3 | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
10 | Literatür okuması | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak-4 | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
11 | Literatür okuması | İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
12 | Literatür okuması | Görüntü (VIEW), Store Prosedür ve Fonksiyonlar | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
13 | Literatür okuması | Veri Tabanı Yönetimi Yapmak | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
14 | Literatür okuması | Veri Tabanı Güvenliğini Sağlamak | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
15 | Literatür okuması | Veri Tabanında Yedekleme ve Geri Yükleme | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ünal Yarımağan, Akademi Yayıncılık, 2010, Veri Tabanı Sistemleri. |
Turgut Özseven, Eylül 2017 / 5. Baskı. Veri Tabanı Yönetim Sistemleri – 1. |
Turgut Özseven, Eylül 2019 / 5. Baskı. Veri Tabanı Yönetim Sistemleri – 2. |
Cihan ÖZHAN, KODLAB YAYIN, ISBN 978-605-5201-142. YAZILIMCILAR İÇİN İLERİ SEVİYE T-SQL PROGRAMLAMA |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elektronik ticaret ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
|
3 | |||||
2 |
Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık kazanır.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital pazarlamayı öğrenerek, yeni nesil pazarlama stratejilerini takip eder.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elektronik ticaret ile bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi doğru bir biçimde ilişkilendirir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri araştırır ve kendisini sürekli yenileyebilmenin önemini kavrar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Web ve grafik tasarımı ile ilgili beceri kazanır.
|
2 | |||||
2 |
Dijital araçları etkin bir biçimde kullanmayı öğrenerek, yenilikçi işler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektiften değerlendirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Güncel e-ticaret ortamını analiz eder.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |