| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IBY216 | VERİ TABANI YÖNETİMİ | 4 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı öğrencinin SQL dilini kullanarak veriye erişebilmesini, sorgu sonuçlarını analiz edebilmesini ve ayrıca ilişkisel veritabanı sistemlerini tanıyıp MSSQL ve T-SQL ile ileri düzey veri işleme araçları geliştirebilmesini sağlamaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği, veritabanı sistemleri kavramları, hareket işleme, eş zamanlılık kontrolü ve veritabanı kurtarma, nesneye yönelik ve nesne-ilişkisel veritabanları, yarı yapısal veri ve XML, paralel ve dağıtık veritabanları, ileri dağıtık veritabanları kavramları, büyük veriye giriş, geçici veritabanlarını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Veri tabanı yönetim sistemlerinin organizasyon içerisindeki rolünü değerlendirir. |
| Veri tabanları için güncel ve mantıksal tasarım yöntemlerini kullanır. |
| Mantıksal tasarımından fiziksel bir veritabanı tasarımı oluşturur |
| Bilgi teknolojisi problemine bir veritabanı çözümünü uygular. |
| SQL ve TSQL sorgu dilini kullanır. |
| Yönetim ve raporlama uygulamaları için alternatif tasarım tekniklerini tespit eder. |
| Büyük veri setleri için sorgular hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Veri Tabanı Temel Kavramları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 2 | Literatür okuması | Veri Tabanı ve Normalizasyon | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 3 | Literatür okuması | Veri Tabanı Araçlarının Kurulumunu Yapmak | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 4 | Literatür okuması | Tabloları Oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 5 | Literatür okuması | TSQL ile Veri Tabanı ve Tabloları Oluşturmak, Özelliklerini Belirlemek | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 6 | Literatür okuması | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak-1 | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 7 | Literatür okuması | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak-2 | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 8 | Literatür okuması | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak-3 | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 9 | Literatür okuması | Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak-4 | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür okuması | İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 12 | Literatür okuması | Görüntü (VIEW), Store Prosedür ve Fonksiyonlar | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 13 | Literatür okuması | Veri Tabanı Yönetimi Yapmak | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 14 | Literatür okuması | Veri Tabanı Güvenliğini Sağlamak | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 15 | Literatür okuması | Veri Tabanında Yedekleme ve Geri Yükleme | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Ünal Yarımağan, Akademi Yayıncılık, 2010, Veri Tabanı Sistemleri. |
| Turgut Özseven, Eylül 2017 / 5. Baskı. Veri Tabanı Yönetim Sistemleri – 1. |
| Turgut Özseven, Eylül 2019 / 5. Baskı. Veri Tabanı Yönetim Sistemleri – 2. |
| Cihan ÖZHAN, KODLAB YAYIN, ISBN 978-605-5201-142. YAZILIMCILAR İÇİN İLERİ SEVİYE T-SQL PROGRAMLAMA |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Elektronik ticaret ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
|
3 | |||||
| 2 |
Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık kazanır.
|
2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Dijital pazarlamayı öğrenerek, yeni nesil pazarlama stratejilerini takip eder.
|
1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Elektronik ticaret ile bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi doğru bir biçimde ilişkilendirir.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri araştırır ve kendisini sürekli yenileyebilmenin önemini kavrar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Web ve grafik tasarımı ile ilgili beceri kazanır.
|
2 | |||||
| 2 |
Dijital araçları etkin bir biçimde kullanmayı öğrenerek, yenilikçi işler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektiften değerlendirir.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Güncel e-ticaret ortamını analiz eder.
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 42 | 0 | 155 |
| Genel Toplam | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |