Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GSY424 | MUTFAKTA YARATICILIK VE YENİLİK | 8 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İleri mutfak tekniklerini anlayarak, temel beslenme kavramlarını ve gıda güvenliği kurallarını da göz önünde bulundurarak yeni ürün tasarımı ve konseptleri geliştirebilme becerisine sahip öğrenciler yetiştirmektir. |
İçerik: | İleri mutfak teknikleri, yeni ürün geliştirme, gıda tasarımı, tadım ve duyusal özellikler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mutfak endüstrisinde yeni gıda trendlerini takip ederek yeni teknikleri modifiye eder. |
Yeni gıda trendlerine göre mutfakta farklı içerikler ile yeni ürünler geliştirir . |
Farklı ve kişiye özel menüler yazar. |
Kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak yeni iş kolları tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür İnceleme, Okuma | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, ürün ve servis inovasyonu kavramına giriş | Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür İnceleme, Okuma | Yeni ürün geliştirmenin gerekliliği, müşteri ihtiyaçlarının tanımı ve ortaya koyulması, konsept yaratma | Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür İnceleme, Okuma | Ekonomik açıdan ürün geliştirme, yaratıcılık ve takım çalışması | Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür İnceleme, Okuma | İnovasyon ve yaratıcılığın yeni ürün geliştirmede önemi, yaratıcılık araçları, | Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür İnceleme, Okuma | Ürün ve servis tasarımı, prototip ürün | Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür İnceleme, Okuma | Ürün geliştirmede pazar araştırması | Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür İnceleme, Okuma | Ürün geliştirme ve tutundurma faaliyetleri | Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür İnceleme, Okuma | Büyük firmalarda yeni ürün geliştirme ve organizasyonel faktörler | Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür İnceleme, Okuma | Yeni ürün geliştirme sürecinin yönetimi | Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür İnceleme, Okuma | Yeni gıda ürünü geliştirme, pazarlama ve yerleştirme için stratejiler | Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür İnceleme, Okuma | Tüketici yaklaşımları, gıda ambalaj tasarımı, kültürlerarası çalışmalar | Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür İnceleme, Okuma | Geliştirilen yeni ürünlerin değerlendirilmesi-Grup sunumları | Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür İnceleme, Okuma | Geliştirilen yeni ürünlerin uygulanması-Grup sunumları | Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür İnceleme, Okuma | Tüketici algısı oluşturma ve yönetme | Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Myhrvold N., Bilet M. (2011). Modernist Cuisine. |
Şık B. (2018). Mutfaktaki Kimyacı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gastronomi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili temel kavramları, çalışma alanları ve yaklaşımları yorumlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Felsefe ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
0 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası mutfakları benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeme içme sanatının işleyişini, sistemlerini ve yapılarını analiz eder.
|
0 | |||||
2 |
Mutfak faaliyetlerinin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gıda bilimi ile ilgili teorik bilgileri gastronomi alanına uygular.
|
5 | |||||
2 |
Alanındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için işbirliği yapar.
|
5 | |||||
3 |
Temel mutfak tekniklerini ve ürün hazırlama prensiplerini günümüz teknolojisine entegre eder.
|
5 | |||||
4 |
Yiyecek-içecek işletmelerinde iş düzenini ve akışını planlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yiyecek ve içecek alanında maliyetleri hesaplar.
|
0 | |||||
2 |
Bir yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yürütecek yönetim teorilerini, işe alım ve değerlendirme süreçlerini uygular.
|
0 | |||||
3 |
Alanındaki ulusal ve uluslararası yarışma ve fuarlara katılımı organize eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili planlama, icra ve düzenleme hatalarını sistematik şekilde bulur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sunum ve iletişim tekniklerini kullanarak fikirlerini yazılı ve sözlü bir şekilde ifade eder.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili etkinlikler düzenler.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğiyle ilgili etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri mevzuatta yer alan maddeler doğrultusunda yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Tarihi, kültürel ve coğrafi zenginlikleri kullanarak alanında toplumsal ve sosyal içerikli projeler tasarlar.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |