TR EN

ENGLISH AND AMERICAN LITERATURE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMT105 ENGLISH AND AMERICAN LITERATURE 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖRSEV BAFRALI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ZAHRA TALEBI GHAHREMANLOUY OLYA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilerin İngiliz ve Amerikan edebiyatının tarihsel gelişimini, başlıca dönemlerini, önemli yazarlarını ve temel edebi türlerini tanımalarını sağlamaktır. Öğrenciler, edebi metinleri tarihsel, kültürel ve estetik bağlamları içinde inceleyerek eleştirel okuma, analiz ve yorum becerilerini geliştireceklerdir. Ayrıca, İngilizceyi edebi bir dil olarak değerlendirme ve kültürlerarası farkındalık kazanma hedeflenmektedir.
İçerik: İngiliz Edebiyatı: Orta Çağ’dan (Chaucer) başlayarak Rönesans (Shakespeare), Neoklasik dönem, Romantizm (Wordsworth, Keats), Viktorya dönemi (Bronte, Dickens) ve 20. yüzyıl modernist yazarlarına (T.S. Eliot, Virginia Woolf) kadar. Amerikan Edebiyatı: Erken koloni dönemi yazıları, Amerikan Romantizmi (Poe, Hawthorne, Emerson), Realizm (Twain, Henry James), Modernizm (Fitzgerald, Hemingway) ve Çağdaş dönem (Toni Morrison, Arthur Miller) gibi başlıca hareketler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İngiliz ve Amerikan edebiyatının tarihsel gelişimini ve başlıca dönemlerini tanımlayabilir. Önemli yazarları, eserleri ve edebi akımları dönemsel bağlamları içinde açıklayabilir. Edebi metinleri analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. Temalar, semboller, dil ve üslup gibi edebi unsurları tanımlayıp çözümleyebilir. Edebiyat ve kültür arasındaki ilişkiyi tarihsel, politik ve sosyal yönleriyle değerlendirebilir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Introduction to English and American Literature Edebiyatın tanımı, temel kavramlar, dönemlere genel bakış Introduction to English and American Literature Edebiyatın tanımı, temel kavramlar, dönemlere genel bakış -
2 Old and Middle English Literature Beowulf, Chaucer ve erken İngiliz edebiyatının özellikleri Old and Middle English Literature Beowulf, Chaucer ve erken İngiliz edebiyatının özellikleri -
3 The Renaissance Period Shakespeare, Marlowe ve Rönesans dönemi tiyatrosu ve şiiri The Renaissance Period Shakespeare, Marlowe ve Rönesans dönemi tiyatrosu ve şiiri -
4 The Neoclassical and Enlightenment Period Pope, Swift, Defoe – akıl, düzen ve toplum temaları The Neoclassical and Enlightenment Period Pope, Swift, Defoe – akıl, düzen ve toplum temaları -
5 The Romantic Period in English Literature Wordsworth, Coleridge, Keats – doğa, duygu ve bireycilik The Romantic Period in English Literature Wordsworth, Coleridge, Keats – doğa, duygu ve bireycilik -
6 The Victorian Period Dickens, Brontë sisters, Tennyson – sanayi, ahlak, toplum eleştirisi The Victorian Period Dickens, Brontë sisters, Tennyson – sanayi, ahlak, toplum eleştirisi -
7 Modernism in English Literature Virginia Woolf, T.S. Eliot, James Joyce – bilinç akışı ve biçimsel yenilikler Modernism in English Literature Virginia Woolf, T.S. Eliot, James Joyce – bilinç akışı ve biçimsel yenilikler -
8 Modernism in English Literature Virginia Woolf, T.S. Eliot, James Joyce – bilinç akışı ve biçimsel yenilikler Modernism in English Literature Virginia Woolf, T.S. Eliot, James Joyce – bilinç akışı ve biçimsel yenilikler -
9 Introduction to American Literature Koloni dönemi yazıları, Puritan etkisi, erken Amerikan kimliği Introduction to American Literature Koloni dönemi yazıları, Puritan etkisi, erken Amerikan kimliği -
10 - ARA SINAV -
11 American Romanticism and Transcendentalism Emerson, Thoreau, Poe, Hawthorne – bireycilik, doğa, maneviyat American Romanticism and Transcendentalism Emerson, Thoreau, Poe, Hawthorne – bireycilik, doğa, maneviyat -
12 American Realism and Naturalism Mark Twain, Henry James, Stephen Crane – gerçeklik ve toplum American Realism and Naturalism Mark Twain, Henry James, Stephen Crane – gerçeklik ve toplum -
13 American Realism and Naturalism Mark Twain, Henry James, Stephen Crane – gerçeklik ve toplum American Realism and Naturalism Mark Twain, Henry James, Stephen Crane – gerçeklik ve toplum -
14 Modernism in American Literature Fitzgerald, Hemingway, Faulkner – Kayıp Kuşak, anlatı teknikleri Modernism in American Literature Fitzgerald, Hemingway, Faulkner – Kayıp Kuşak, anlatı teknikleri -
15 Postmodernism and Contemporary American Fiction Toni Morrison, Don DeLillo – kimlik, ırk, tarih, dil oyunları Postmodernism and Contemporary American Fiction Toni Morrison, Don DeLillo – kimlik, ırk, tarih, dil oyunları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Abrams, M. H., & Greenblatt, S. (Eds.). (2012). The Norton Anthology of English Literature (9th ed.). New York, NY: W. W. Norton & Company. Baym, N., Levine, R., & Franklin, W. (Eds.). (2012). The Norton Anthology of American Literature (8th ed.). New York, NY: W. W. Norton & Company. Damrosch, D., & Dettmar, K. J. (Eds.). (2019). The Longman Anthology of British Literature (6th ed.). New York, NY: Pearson Education.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Klasik Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Klasik Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili güncel bilgileri kaynak ve erek dillerin dil bilgisel ve anlamsal yapıları ile ilişkilendirerek tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İngilizce Mütercim ve Tercümanlık alanında edindiği ileri düzeydeki kavramsal, kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda uygular.
5
2
Kaynak, erek diller ve bunların dışında üçüncü bir dilin dil bilgisel ve anlamsal yapılarını yorumlar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kaynak dildeki yazılı ve sözlü metinleri kültürel ve tarihsel yaklaşımlarla analiz eder.
5
2
Çeviri sürecinin tüm aşamalarında, metin çözümlemelerinin kalitesini artırmak üzere ilgili kaynakları değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili ileri düzeydeki metin analizlerini ve çevirileri bağımsız olarak sonuçlandırır.
5
2
Farklı uzmanlık alanları ile disiplinlerarası çalışmalarda fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çeviri sürecinin tüm aşamaları hakkındaki temel bilgiyi kazanır.
5
2
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kaynak ve erek dillerle ilgili yazılı ve sözlü çeviriler hakkındaki düşüncelerini uzmanlar ile tartışır.
5
2
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır.
5
2
Alanında karşılaştığı çeşitli çeviri sorunları çözer.
5
3
Alanı ile ilgili terminoloji, ilke ve mevzuat bilgisini hukuki ve etik sorumluluklarının bilinciyle uygular.
5
4
Çevirmenin toplumsal rolü ve mesleki etik değerleri konusundaki farkındalığı ekip üyelerine yerleştirir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 1 3 3
Ödev 1 2 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 101
Genel Toplam 101
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0