| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IMT207 | PUBLIC SPEAKING SKILLS | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖRSEV BAFRALI |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ZAHRA TALEBI GHAHREMANLOUY OLYA |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilerin özgüvenle topluluk önünde konuşmalarını sağlamak, Konuşma planlama ve yapılandırma becerilerini geliştirmek, İkna edici, bilgilendirici ve duygusal konuşma türlerini öğretmek, Sözlü sunum ve iletişim tekniklerini geliştirmek |
| İçerik: | Etkili bir konuşma hazırlayıp sunabilir, Farklı konuşma türlerini ve amaçlarını ayırt edebilir, Ses, vurgu, beden dili ve görsel materyalleri etkili biçimde kullanabilir, Dinleyiciyle etkileşimi yönetebilir, Eleştirel ve yapıcı geribildirim verebilir ve alabilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Konuşma Türleri Bilgilendirici (informative) konuşma İkna edici (persuasive) konuşma Kutlama / törensel (ceremonial) konuşma Kısa konuşmalar, sunumlar, tartışmalar 4. Sunum Becerileri Ses tonu, vurgu, hız ve duraklamalar Beden dili, jest ve mimik kullanımı Görsel araçlar (slide, video vb.) kullanımı 5. Dinleyici ile Etkileşim Dinleyici dikkatini sürdürme stratejileri Sorulara yanıt verme teknikleri Sahne korkusu ve stres yönetimi 6. Değerlendirme ve Uygulamalar Öğrenci konuşmaları ve geribildirim Video kayıt analizi Grup tartışmaları, münazaralar ve sunum uygulamaları |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Derse Giriş ve Temel Kavramlar Public speaking nedir, iletişim ve hitabet arasındaki farklar; dersin tanıtımı, beklentiler | Derse Giriş ve Temel Kavramlar Public speaking nedir, iletişim ve hitabet arasındaki farklar; dersin tanıtımı, beklentiler | - |
| 2 | Konuşma Kaygısı ve Özgüven Topluluk önünde konuşma korkusu, nefes ve stres kontrolü, ses ısınma egzersizleri. | Konuşma Kaygısı ve Özgüven Topluluk önünde konuşma korkusu, nefes ve stres kontrolü, ses ısınma egzersizleri. | - |
| 3 | Etkili Konuşmanın Unsurları Ses tonu, diksiyon, vurgu, beden dili, jest ve mimiklerin kullanımı. | Etkili Konuşmanın Unsurları Ses tonu, diksiyon, vurgu, beden dili, jest ve mimiklerin kullanımı. | - |
| 4 | Konu Seçimi ve Dinleyici Analizi Konuşma amacını belirleme, hedef kitleyi tanıma, dinleyiciye uygun içerik oluşturma. | Konu Seçimi ve Dinleyici Analizi Konuşma amacını belirleme, hedef kitleyi tanıma, dinleyiciye uygun içerik oluşturma. | - |
| 5 | Konuşma Planlama ve Yapılandırma Giriş – gelişme – sonuç bölümleri; dikkat çekici giriş teknikleri. Uygulama: mini konuşma hazırlığı. | Konuşma Planlama ve Yapılandırma Giriş – gelişme – sonuç bölümleri; dikkat çekici giriş teknikleri. Uygulama: mini konuşma hazırlığı. | - |
| 6 | Bilgilendirici Konuşmalar (Informative Speech) Bilgilendirici konuşma türleri, örnek analizler, sınıf içi uygulamalar. | Bilgilendirici Konuşmalar (Informative Speech) Bilgilendirici konuşma türleri, örnek analizler, sınıf içi uygulamalar. | - |
| 7 | İkna Edici Konuşmalar (Persuasive Speech) İkna teknikleri, argüman geliştirme, retorik unsurlar. Uygulama: kısa ikna konuşması. | İkna Edici Konuşmalar (Persuasive Speech) İkna teknikleri, argüman geliştirme, retorik unsurlar. Uygulama: kısa ikna konuşması. | - |
| 8 | Ara Sınav / Değerlendirme Uygulamalı konuşma sınavı veya yazılı değerlendirme. | Ara Sınav / Değerlendirme Uygulamalı konuşma sınavı veya yazılı değerlendirme. | - |
| 9 | Görsel ve Dijital Destekli Sunumlar PowerPoint, video, grafik ve diğer görsel materyallerin etkili kullanımı. | Görsel ve Dijital Destekli Sunumlar PowerPoint, video, grafik ve diğer görsel materyallerin etkili kullanımı. | - |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Törensel ve Özel Amaçlı Konuşmalar Kutlama, teşekkür, anma, tanıtım gibi özel konuşma türleri. Rol oynama etkinlikleri. | Törensel ve Özel Amaçlı Konuşmalar Kutlama, teşekkür, anma, tanıtım gibi özel konuşma türleri. Rol oynama etkinlikleri. | - |
| 12 | Dinleyici ile Etkileşim ve Geri Bildirim Dinleyici sorularını yönetme, eleştirileri karşılama, etkili iletişim teknikleri. | Dinleyici ile Etkileşim ve Geri Bildirim Dinleyici sorularını yönetme, eleştirileri karşılama, etkili iletişim teknikleri. | - |
| 13 | Sözsüz İletişim ve Sahne Performansı Beden dili, duruş, göz teması, sahne hakimiyeti çalışmaları. | Sözsüz İletişim ve Sahne Performansı Beden dili, duruş, göz teması, sahne hakimiyeti çalışmaları. | - |
| 14 | Final Sunumları (Uygulama) Öğrenciler seçtikleri konularda bireysel veya grup konuşmalarını sunar. | Final Sunumları (Uygulama) Öğrenciler seçtikleri konularda bireysel veya grup konuşmalarını sunar. | - |
| 15 | Değerlendirme ve Geribildirim Sunum performanslarının değerlendirilmesi, genel tekrar, öz değerlendirme ve kapanış. | Değerlendirme ve Geribildirim Sunum performanslarının değerlendirilmesi, genel tekrar, öz değerlendirme ve kapanış. | - |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Lucas, S. E. (2020). The art of public speaking (13th ed.). McGraw-Hill Education. Hamilton, C. (2020). Essentials of public speaking (7th ed.). Cengage Learning. Verderber, R. F., Verderber, K. S., & Sellnow, D. D. (2021). The challenge of effective speaking (17th ed.). Cengage Learning |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili güncel bilgileri kaynak ve erek dillerin dil bilgisel ve anlamsal yapıları ile ilişkilendirerek tanımlar.
|
2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İngilizce Mütercim ve Tercümanlık alanında edindiği ileri düzeydeki kavramsal, kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda uygular.
|
4 | |||||
| 2 |
Kaynak, erek diller ve bunların dışında üçüncü bir dilin dil bilgisel ve anlamsal yapılarını yorumlar.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Kaynak dildeki yazılı ve sözlü metinleri kültürel ve tarihsel yaklaşımlarla analiz eder.
|
5 | |||||
| 2 |
Çeviri sürecinin tüm aşamalarında, metin çözümlemelerinin kalitesini artırmak üzere ilgili kaynakları değerlendirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili ileri düzeydeki metin analizlerini ve çevirileri bağımsız olarak sonuçlandırır.
|
3 | |||||
| 2 |
Farklı uzmanlık alanları ile disiplinlerarası çalışmalarda fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Çeviri sürecinin tüm aşamaları hakkındaki temel bilgiyi kazanır.
|
5 | |||||
| 2 |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Kaynak ve erek dillerle ilgili yazılı ve sözlü çeviriler hakkındaki düşüncelerini uzmanlar ile tartışır.
|
5 | |||||
| 2 |
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanında karşılaştığı çeşitli çeviri sorunları çözer.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanı ile ilgili terminoloji, ilke ve mevzuat bilgisini hukuki ve etik sorumluluklarının bilinciyle uygular.
|
5 | |||||
| 4 |
Çevirmenin toplumsal rolü ve mesleki etik değerleri konusundaki farkındalığı ekip üyelerine yerleştirir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 3 | 9 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 1 | 1 | 1 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 1 | 1 | 1 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
| Genel Toplam | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |