Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIY326 | KAMERA SES VE ÇEKİM TEKNİKLERİ | 6 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı kamera, ses ve çekim teknikleri hakkında temel bilgi, becerileri edindirmek ve çekim yapmak ile ilgili yeterlikleri kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde, program türlerine göre temel kamera hareketleri, kompozisyon kuralları ses ve çekim tekniklerinin farklılığı gösterilir ve çekim tekniklerine göre uygulamalar yapılır. Derste teori ve pratik birlikte kullanılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Örnek bir uygulama üzerinde televizyon ve/veya film kameralarının arasındaki farkı, nerede ve nasıl kullanılacağını özetler. |
Bu dersin sonunda öğrenciler, set ortamında kamerayı stüdyoda yaptığı pratikler doğrultusunda doğru bir şekilde kullanır. |
Örnek projeler ile kamera hareketlerini ve ses tekniklerini doğru bir şekilde uyguladığı kısa bir video film hazırlar. |
Çekim tekniklerine ait türlerin hangi sahneye uygun düşeceğini analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma. | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması | Sözlü Anlatım |
2 | Kitap okuma. | Kameranın Bölümleri, Kamera Çeşitleri | Sözlü Anlatım ve Sunum |
3 | Kitap okuma. | Diyafram | Uygulama: Grup çalışması. Örnek sahne üzerinde yapılan uygulamada her bir öğrenci sürekli görev değiştirerek tüm pozisyonlarda görev alır. |
4 | Kitap okuma. | Diyafram | Sözlü Anlatım |
5 | Kitap okuma. | Lensler ve Lenslerin Görüntüye Etkileri | Uygulama: Grup çalışması. Örnek sahne üzerinde yapılan uygulamada her bir öğrenci sürekli görev değiştirerek tüm pozisyonlarda görev alır. |
6 | Kitap okuma. | Çekim Ölçekleri ve Planlar | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
7 | Kitap okuma. | Sinema-televizyonda hareket ve temel kamera hareketleri | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma. | Sinema-televizyonda hareket ve temel kamera hareketleri. | Görsel Sunum |
10 | Kitap okuma. | Sinema-televizyonda çekim teknikleri | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
11 | Kitap okuma. | Sinema-televizyonda ses teknikleri. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
12 | Kitap okuma. | Kompozisyon (çerçeveleme) | Görsel Sunum |
13 | Kitap okuma. | Kompozisyon öğeleri | Uygulama: Örnek sahne üzerinde yapılan uygulamada her bir öğrenci sürekli görev değiştirerek tüm pozisyonlarda görev alır. |
14 | Kitap okuma. | Uygulama çalışmaları | Uygulama: Bireysel Çalışma |
15 | Kitap okuma. | Uygulama çalışmaları | Uygulama: Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Vardar, B. (2009). Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri. Beta Basım Yayım Dağıtım. İstanbul. |
Kafalı, N. (1993). Televizyon Yapımlarında Teknik ve Kuramsal Temeller. Ümit Yayıncılık. Ankara. |
Gill, L. (2012) Running the Show: The Essential Guide to Being a First Assistant Director, Elsevier Inc. (USA). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
4 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
4 | |||||
2 |
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
4 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
4 | |||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
5 | |||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
4 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
3 | |||||
3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 179 |
Genel Toplam | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |