Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SPA102 | İSPANYOLCA II | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İspanyolca |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | SPA101 - İSPANYOLCA I |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) kapsamında, A1 düzeyinde belirlenen konularda anlama (dinleme- okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerisi kazandırmak.İspanyolcacanın aktif kullanımına ilişkin bilgi, davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Temel gramer kuralları, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, paragraf yazma. Los Adjetivos Los adjetivos demonstrativos Los Pronombres Los pronombres demostrativos Los pronombres posesivos Los verbos Verbos regulares Verbos irregulares Los Verbos Pronominales Los Verbos Reflexivos Los Comparativos |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İspanyolca dili gramerini anlar. ( C2 Anlama / Anlar) Basit İspanyolca ve Türkçe cümleleri karşılaştırır , analiz eder. ( C2 Analiz Etme / Karşılaştırır, Analiz Eder) Sınıf içi aktiviteleri uygular.(C3Uygular) İspanyolca başlangıç seviyesinde iletişim kurar, olayları anlar , sorular sorar ve cevap verir. (A1 Olayları anlama/Sorar, Cevaplar) Anadili ve İspanyolca arasındaki ortaklıkları ilişkilendirir, farklılıkları ayırt eder. (B3 Uygulama / İlişkilendirir; B2 Anlama / Ayırt Eder) Kültürel ortaklıkları ve farklılıkları açıklar.(P1 Algı / İlişkilendirir,farklılaştırır.) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler temel düzeyde kendilerini ifade edip günlük konuşmalara dahil olabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Tanışma Ders hakkında genel bilgi Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması Kaynakça | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
2 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los adjetivos demostrativos Los pronombres demostrativos Los pronombres posesivos Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
3 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Preposiciones El verbo TENER Ejercicos | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
4 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Presente de indicativo Expresiones Temporales Verbos regulares en presente de Indicativo Conjugación verbo español Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
5 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Presente de indicativo Conjugación verbo español Verbos regulares en presente de Indicativo (continúa) Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
6 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Presente de indicativo Conjugación verbo español Verbos regulares en presente de Indicativo (continúa) Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
7 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | El verbo HACER Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Ara sınav sorularının yanıtlanması ve değerlendirilmesi Conjugación verbo español Presente de Indicativo Los Verbos Irregulares del Español Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
10 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Conjugación verbo español Presente de Indicativo Los Verbos Irregulares del Español (continúa) Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
11 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los Verbos Pronominales Los Verbos Reflexivos Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
12 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los Verbos Pronominales (continúa) Los Verbos Reflexivos El verbo GUSTAR Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
13 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los Comparativos Tan ............... Como Más que Menos Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
14 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los Comparativos(continúa) Tan ............... Como Más que Menos Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
15 | Literatür Tarama Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Los Comparativos(continúa) Tan ............... Como Más que Menos Ejercicios | Anlatım, Alıştırma 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona. Corpas, J., Garmendia, A., & Soriano, C. (2008). Aula Internacional. Curso de Español. Barcelona: Difusion, SL. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
0 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
1 | |||||
2 |
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
0 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
0 | |||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
0 | |||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
0 | |||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
0 | |||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
1 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
0 | |||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
1 | |||||
3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |