Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
THY423 | BELGESEL FİLM YAPIMI | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Belgesel Film Yapımı dersi, öğrencileri yenilikçi fikirler, çağdaş teknikler ve örnek eserlerle tanıştırarak, onların etkileyici, anlamlı ve özgün belgeseller oluşturma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
İçerik: | Belgesel Film Yapımı dersinde, belgesel türünün tarihsel gelişimi ve karakteristik özellikleri incelenecek, özgün belgesel fikirleri üretme yöntemleri ele alınacaktır. Öğrenciler, proje dosyası oluşturma, çeşitli belgesel anlatım tarzlarını keşfetme ve güncel dijital yapım tekniklerini öğrenme fırsatı bulacaktır. Ders boyunca, ön hazırlık, çekim ve post-prodüksiyon aşamaları, teori ve pratiği harmanlayan bir yaklaşımla detaylıca işlenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Belgesel sinemanın ayırt edici özelliklerini kavrar ve analiz eder. |
Belgesel projesinin fikir aşamasından ön araştırmaya kadar olan süreçleri yönetir. |
Çeşitli belgesel türlerini ve anlatım biçimlerini derinlemesine inceler ve karşılaştırır. |
Kapsamlı bir belgesel film yapım dosyası oluşturur. |
Belgesel filmin tüm üretim aşamalarını (ön hazırlık, çekim, post-prodüksiyon) yöneterek final ürünü ortaya çıkarır. |
Belgesel yapımında kullanılan teknik ekipmanları etkin bir şekilde kullanır. |
Belgesel kurgusu için gerekli yazılımları ustalıkla kullanır. |
Hem bireysel çalışma hem de ekip içi işbirliği becerilerini geliştirir. |
Belgesel projesinin tanıtım materyallerini, sektörde kullanılan yazılımlarla profesyonel düzeyde hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tanışma ve Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme | Okuma: Belgesel Sinemaya Giriş. Bill Nichols. Çev: Duygu Eruçman.İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2017 | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Belgesel sinemanın doğuşu, gelişimi ve özellikleri | Okuma: Belgesel Sinemaya Giriş. Bill Nichols. Çev: Duygu Eruçman.İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2017 | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Ödev Proje / Tasarım Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) Gösterip Yaptırma |
3 | Belgesel Fikri Geliştirme Stratejileri ve Belgesel Film Yapım Dosyasının Hazırlanması | Okuma: Belgesel Sinemaya Giriş. Bill Nichols. Çev: Duygu Eruçman.İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2017 | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Ödev Proje / Tasarım Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) Gösterip Yaptırma |
4 | Belgesel Biçemleri & Belgesel film gösterimi | Okuma: Belgesel Sinemaya Giriş. Bill Nichols. Çev: Duygu Eruçman.İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2017 | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Ödev Proje / Tasarım Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) Gösterip Yaptırma |
5 | Dijital Belgesel Film Yapımı Teknikleri & Öğrenci belgesel film örneklerinin gösterimi | Okuma: Bir Belgeseli Gerçekleştirmek. Michael Rabiger, Çev: Çiğdem Asatekin, Feyyaz Şahin, Ayrıntı Yayınları, 2020 | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Ödev Proje / Tasarım Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) Gösterip Yaptırma |
6 | Belgesel Film Önerilerinin Değerlendirilmesi I | Okuma: Bir Belgeseli Gerçekleştirmek. Michael Rabiger, Çev: Çiğdem Asatekin, Feyyaz Şahin, Ayrıntı Yayınları, 2020 | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Ödev Proje / Tasarım Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) Gösterip Yaptırma |
7 | Belgesel Film Önerilerinin Değerlendirilmesi II | Okuma: Bir Belgeseli Gerçekleştirmek. Michael Rabiger, Çev: Çiğdem Asatekin, Feyyaz Şahin, Ayrıntı Yayınları, 2020 | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma Ödev Proje / Tasarım Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Çekim Süreci -2- | Uygulama | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Bireysel Çalışma Proje Temelli Öğrenme (Saha çalışması dâhil) |
10 | Çekim Süreci -2- | Uygulama | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Bireysel Çalışma Proje Temelli Öğrenme (Saha çalışması dâhil) |
11 | Kaba Kurgu (Rough Cut) 1 | Uygulama | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Bireysel Çalışma Proje Temelli Öğrenme (Saha çalışması dâhil) |
12 | Kaba Kurgu (Rough Cut) 2 | Uygulama | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Bireysel Çalışma Proje Temelli Öğrenme (Saha çalışması dâhil) |
13 | Final Projelerinin Sunumu ve Değerlendirilmesi | Uygulama | Tartışma Gösteri Proje Temelli Öğrenme (Saha çalışması dâhil) Jüri Değerlendirmesi |
14 | Final Projelerinin Sunumu ve Değerlendirilmesi | Uygulama | Tartışma Gösteri Proje Temelli Öğrenme (Saha çalışması dâhil) Jüri Değerlendirmesi |
15 | Final Projelerinin Sunumu ve Değerlendirilmesi | Uygulama | Tartışma Gösteri Proje Temelli Öğrenme (Saha çalışması dâhil) Jüri Değerlendirmesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Belgesel Sinemaya Giriş. Bill Nichols. Çev: Duygu Eruçman.İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2017 |
Bir Belgeseli Gerçekleştirmek. Michael Rabiger, Çev: Çiğdem Asatekin, Feyyaz Şahin, Ayrıntı Yayınları, 2020 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | ||
TOPLAM | 1 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
||||||
2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
||||||
2 |
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
||||||
2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
||||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
||||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
||||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
||||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
||||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
||||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
||||||
3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |