TR EN

İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YMI151 İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ 1 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İPEK GÜRKAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İletişim bilimine giriş dersinin amacı öğrencilerilerin temel iletişim bilimi alanı hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
İçerik: Ders içeriğinde öğrencilerin iletişimin genel tanımı ve kitle iletişim tarihi, günlük yaşamda iletişim ve dijital iletişim kavramlarını öğrenmesi ve daha sonraki dönem öğreneceği iletişim bilimleri alanındaki derslerine entegre etmesi yönündedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim nedir kavramını öğrenir
Kitle iletişim tarihine hakimdir
Dijital iletişim tarihini ve perspektifini öğrenir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma, araştırma İletişimin tanımı ve derse giriş ('iletişim' kavramının sözlük ve disiplinlerarası tanımı) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
2 Okuma, araştırma İletişim süreci ve temel unsurları (Kaynak, alıcı, mesaj, kanal, kodlama, geri bildirim, gürültü vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
3 Okuma, araştırma Sözlü iletişim (dilin yapısı) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
4 Okuma, araştırma Sözsüz iletişim (beden dili, yüz ifadeleri, jestler, mekânsal ve zamansal göstergeler vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
5 Okuma, araştırma Kişilerarası iletişim (empati, beden dili, aktif dinleme vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
6 Okuma, araştırma Kültürlerarası iletişim (farklı kültürlerin iletişim biçimleri, kültürel kodlar vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
7 Okuma, araştırma Görsel iletişim ve semboller (görsel göstergeler, ikon/metafor kullanımı, görsel okuryazarlık vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
8 Okuma, araştırma İletişim Tarihi I (yazının icadından günümüze iletişim araçlarının evrimi) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
9 Okuma, araştırma İletişim Tarihi II (yazının icadından günümüze iletişim araçlarının evrimi) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
10 - ARA SINAV -
11 Okuma, araştırma Kitle iletişimi ve medya türleri (gazete gibi medyanın tanıtımı ve tarihsel dönüşümü, Radyo, televizyon ve sinema) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
12 Okuma, araştırma Dijital iletişim (sosyal medya, dijital iletişimin özellikleri vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
13 Okuma, araştırma Günlük yaşamda iletişim (aile, toplum, gruplar, internet, kimlik, benlik vb. içinde iletişim) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
14 Okuma, araştırma İletişim ve temsil (cinsiyet, ırk, din vb. stereotipleri ve temsili) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
15 Okuma, araştırma Bir araştırma alanı olarak iletişim (Türkiye ve dünyada iletişim araştırmaları) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Yayınevi
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Nobel Yayınevi
Werner J Severin, Communication Theory, Pearson Publishing
Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Yayınevi
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Nobel Yayınevi
Werner J Severin, Communication Theory, Pearson Publishing

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Optik(Test) Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Optik(Test) Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
5
2
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
5
2
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
4
2
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
5
2
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
4
3
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
5
2
Alanındaki literatürü özetler.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
5
2
Alanında grup çalışmaları organize eder.
4
3
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
5
2
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
5
3
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 6 72
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0