| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| YMI151 | İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İPEK GÜRKAN |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | İletişim bilimine giriş dersinin amacı öğrencilerilerin temel iletişim bilimi alanı hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. |
| İçerik: | Ders içeriğinde öğrencilerin iletişimin genel tanımı ve kitle iletişim tarihi, günlük yaşamda iletişim ve dijital iletişim kavramlarını öğrenmesi ve daha sonraki dönem öğreneceği iletişim bilimleri alanındaki derslerine entegre etmesi yönündedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| İletişim nedir kavramını öğrenir |
| Kitle iletişim tarihine hakimdir |
| Dijital iletişim tarihini ve perspektifini öğrenir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Okuma, araştırma | İletişimin tanımı ve derse giriş ('iletişim' kavramının sözlük ve disiplinlerarası tanımı) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 2 | Okuma, araştırma | İletişim süreci ve temel unsurları (Kaynak, alıcı, mesaj, kanal, kodlama, geri bildirim, gürültü vb.) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 3 | Okuma, araştırma | Sözlü iletişim (dilin yapısı) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 4 | Okuma, araştırma | Sözsüz iletişim (beden dili, yüz ifadeleri, jestler, mekânsal ve zamansal göstergeler vb.) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 5 | Okuma, araştırma | Kişilerarası iletişim (empati, beden dili, aktif dinleme vb.) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 6 | Okuma, araştırma | Kültürlerarası iletişim (farklı kültürlerin iletişim biçimleri, kültürel kodlar vb.) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 7 | Okuma, araştırma | Görsel iletişim ve semboller (görsel göstergeler, ikon/metafor kullanımı, görsel okuryazarlık vb.) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 8 | Okuma, araştırma | İletişim Tarihi I (yazının icadından günümüze iletişim araçlarının evrimi) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 9 | Okuma, araştırma | İletişim Tarihi II (yazının icadından günümüze iletişim araçlarının evrimi) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Okuma, araştırma | Kitle iletişimi ve medya türleri (gazete gibi medyanın tanıtımı ve tarihsel dönüşümü, Radyo, televizyon ve sinema) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 12 | Okuma, araştırma | Dijital iletişim (sosyal medya, dijital iletişimin özellikleri vb.) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 13 | Okuma, araştırma | Günlük yaşamda iletişim (aile, toplum, gruplar, internet, kimlik, benlik vb. içinde iletişim) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 14 | Okuma, araştırma | İletişim ve temsil (cinsiyet, ırk, din vb. stereotipleri ve temsili) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 15 | Okuma, araştırma | Bir araştırma alanı olarak iletişim (Türkiye ve dünyada iletişim araştırmaları) | Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Yayınevi |
| Aysel Aziz, İletişime Giriş, Nobel Yayınevi |
| Werner J Severin, Communication Theory, Pearson Publishing |
| Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Yayınevi |
| Aysel Aziz, İletişime Giriş, Nobel Yayınevi |
| Werner J Severin, Communication Theory, Pearson Publishing |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
5 | |||||
| 2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
5 | |||||
| 2 |
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
4 | |||||
| 2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
5 | |||||
| 2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
4 | |||||
| 3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
4 | |||||
| 3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
5 | |||||
| 3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 12 | 6 | 72 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 42 | 0 | 178 |
| Genel Toplam | 178 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |