Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YMI257 | FOTOĞRAFÇILIK VE IŞIK TEKNİKLERİ | 3 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET EMİN BEGTİMUR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilere, fotoğraf makineleri ve fotoğrafçılıkla ilgili temel bilgilerin edinilmesinin yanı sıra, fotoğrafın sanatsal yaratımı için ışık ve aydınlatma teknikleri hakkında beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, fotoğraf tarihçesi, fotoğraf makinesinin yapısı ve türleri, fotoğraf makinelerinin kullanımı ve teknikleri, fotoğrafta kompozisyon kuralları; Işığın türleri (Ana ışık, dolgu ışığı, fon ışığı, doğal ışık) ve ışığın doğru kullanımını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ders sonunda öğrenciler fotoğraf makinesinin çalışma mekanizmasını, gövde ve lens özelliklerini kavrar. Fotoğraf makinesi kullanma teknikleri, ışık ve türleri, aydınlatma araçları ve tekniklerine ilişkin bilgileri edinecektir. Farklı fotoğraf çekim teknikleriyle yaratıcı kompozisyon bilgisine sahip olurlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Saha çalışması ve uygulama | Tanışma ve ders içerikleri hakkında bilgilendirme. Dünya’daki ve Türkiye’deki fotoğrafçılığın kısa tarihi. | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
2 | Saha çalışması ve uygulama | Fotoğraf sanatçısının özellikleri ve fotoğraf sanat akımlarının incelenmesi. Işığın temel özellikleri. | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
3 | Saha çalışması ve uygulama | Fotoğraf makinesi ve objektiflerin incelenmesi. Fotoğraf makinesini taşıma ve tutma teknikleri. Fotoğraf ve ışık. | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
4 | Saha çalışması ve uygulama | Fotoğraf makinesi çekim modları. Fotoğrafta belirginliği sağlayan ögeler; Diyafram ve net alan derinliği. Işık sıcaklığı ve renklerin anlamı. | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
5 | Saha çalışması ve uygulama | İso, Enstantane ve uzun pozlamanın özellikleri. Görüntünün oluşmasında ışığın rolü ve ışığın fonksiyonları. | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
6 | Saha çalışması ve uygulama | Fotoğrafta çekim teknikleri ve kompozisyon yaratma. Doğal ve yapay ışık teknikleri. | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
7 | Saha çalışması ve uygulama | Fotoğrafta portfolyo hazırlama ve sunma teknikleri. Temel ışıklandırma teknikleri. | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Saha çalışması ve uygulama | Fotoğraf okuma teknikleri. Sinema, tiyatro ve televizyonculukta ışık kullanımı. | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
10 | Saha çalışması ve uygulama | Fotoğraf türlerinin tanıtımı ve Belgesel Fotoğrafçılığın özellikleri. Fotoğraf için ışık kullanımı. | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
11 | Saha çalışması ve uygulama | Fotoğraf fikirlerinin doğuşu ve projeye dönüştürülmesi. Işık ve renk kontrolü. | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
12 | Saha çalışması ve uygulama | Foto-Röportaj tanımı, kapsamı ve özellikleri. Işıkta filtre ve aksesuarlar | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
13 | Saha çalışması ve uygulama | Mobil fotoğrafçılık teknikleri | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
14 | Saha çalışması ve uygulama | Foto-Röportaj projelerin sunumu ve ikna süreçleri I | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
15 | Saha çalışması ve uygulama | Foto-Röportaj projelerin sunumu ve ikna süreçleri II | Uygulamalı anlatım, atölye ve saha çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Erdem, K. (2017). Fotoğraf sanatında ışık ve gölge. Ankara: Siyasal Kitabevi. |
Öztürk, A. (2015). Fotoğraf çekim teknikleri: Işık, kompozisyon ve estetik. Ankara: Detay Yayıncılık. |
Tunç, M. (2013). Dijital fotoğrafçılıkta ışık ve renk. İstanbul: Alfa Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
5 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
4 | |||||
2 |
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
5 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
5 | |||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
5 | |||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
5 | |||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
5 | |||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
5 | |||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
4 | |||||
3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |