Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MEC253 | NEW MEDIA CULTURE AND DIGITAL NARRATIVES | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KÖRLÜ TOPAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilerin yeni medya kavramları, dijital anlatı biçimleri ve bu anlatıların kültürel, teknolojik ve sosyal bağlamları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, sosyal medya estetiği, algoritmik görünürlük ve yapay zeka tarafından şekillendirilen dijital anlatılar hakkında eleştirel bir bakış açısı geliştirmeleri beklenmektedir. Ayrıca, ders, dijital kültür üretiminden etkileşimli hikaye anlatımına kadar çeşitli örnekler aracılığıyla teorik bir anlayış sağlamaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği şunları kapsamaktadır: yeni medyaya giriş, yeni medya kültürü, dijital anlatı, katılımcı anlatılar, sosyal medyada kimlik ve anlatı, hashtag kültürü ve karşı anlatılar, algoritmalar ve görünürlük, çevrimiçi topluluklar, video oyunlarında anlatı, etkileşimli anlatı biçimleri, yapay zeka ve yeni medya kültürü, yapay zeka ve dijital anlatı, dijital anlatı üretiminin çeşitli örnekleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Anlatı, yeni medya kültürü, dijital kültür ve dijital anlatı biçimlerini tanımlar. |
Sosyal medyada kimlik, anonimlik ve çoklu kimliklerin temsilini anlar. |
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, meme kültürü, hashtag aktivizmi ve algoritmik görünürlük gibi güncel dijital uygulamaların özelliklerini öğrenir. |
Hipermetin, web dizileri, VR belgeselleri veya yapay zeka destekli içerikler gibi farklı etkileşimli anlatım formatlarını örneklerle özetler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Yeni medya nedir? Bir giriş | Sunum, soru-cevap, tartışma |
2 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Yeni medya kültürü | Sunum, soru-cevap, tartışma |
3 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Dijital anlatı | Sunum, soru-cevap, tartışma |
4 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Katılımcı anlatıları ( | Sunum, soru-cevap, tartışma |
5 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Sosyal medyada kimlik ve anlatı I | Sunum, soru-cevap, tartışma |
6 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Sosyal medyada kimlik ve anlatı II | Sunum, soru-cevap, tartışma |
7 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Hashtag kültürü ve karşı anlatılar | Sunum, soru-cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Algoritmalar ve görünürlük | Sunum, soru-cevap, tartışma |
10 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Çevrimiçi topluluklar | Sunum, soru-cevap, tartışma |
11 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Video oyunlarında anlatı | Sunum, soru-cevap, tartışma |
12 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Etkileşimli anlatı biçimleri | Sunum, soru-cevap, tartışma |
13 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Yapay zeka ve yeni medya kültürü | Sunum, soru-cevap, tartışma |
14 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Yapay zeka ve dijital anlatı | Sunum, soru-cevap, tartışma |
15 | Kaynak (kitap, makale) okuma | Dijital anlatı üretiminin çeşitli örnekleri | Sunum, soru-cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
4 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
4 | |||||
2 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
3 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
3 | |||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
3 | |||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
3 | |||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
3 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
5 | |||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
5 | |||||
3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |