Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSY114 | INTRODUCTION TO PSYCHOANALYSIS | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı genel hatlarıyla psikopatolojik yaklaşımlar ve sınıflamaların aktarılması ve ardından Freudyen psikanalitik psikopatoloji kuramına metapsikolojik bakış açısından değerlendirilmesine bir giriş yapmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; "Genel hatlarıyla psikopatolojik yaklaşımlar ve sınıflamalar ve Freudyen psikanalitik psikopatoloji kuramına metapsikolojik bakış açısı" konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Psikopatoloji ne olduğunu ve psikopatolojiyi tarihsel perspektif içinde ele alıp değerlendirir. (evaluate Bloom’s 5) |
Genel hatlarıyla tüm psikopatolojik yaklaşımları tartışır. (discuss Bloom’s 2) |
Psikanalitik psikopatolojinin ne olduğunu, ilgi alanlarını bilirler ve diğer psikopatolojik yaklaşımlar ile karşılaştırır. (identify Bloom’s 4 compare Bloom’s 4) |
Sigmund Freud’un psikanalizi bir tedavi tekniği olarak ortaya attığı ve geliştirdiği döneme ilişkin tarihsel süreçleri açıklar. (explain Bloom’s 2 ) |
Genel psikopatolojinin psikanalitik bağlamda nasıl geliştiğini, bu kapsamda Freud’un metapsikolojik yaklaşımının ne olduğunu açıklar. (explain Bloom’s 2) |
Freudyen metapsikolojiye ilişkin birinci ve ikinci yerleştirme kuramlarını öğrenip, her iki yerleştirmeyi de birlikte kullanabilir. (use Bloom’s 3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ruhsal işleyişin psikanalitik modeline giriş | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
2 | Literatür okuma | Ruhsal işleyişin psikanalitik modeline giriş | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
3 | Literatür okuma | Freudyen metapsikolojiye giriş | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
4 | Literatür okuma | Freudyen baştan çıkarma kuramı ve düşlemin yeri, sonradan etki kavramlarının ele alınması | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
5 | Literatür okuma | Freud'un 1895 tarihli "histeri üzerine incelemeler" kitabındaki vakaların tartışılması | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
6 | Literatür okuma | Birinci topografik yerleştirme | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
7 | Literatür okuma | Haz ilkesi ve gerçeklik ilkesi | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma | Dürtü kuramının ele alınması | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
10 | Literatür okuma | Freud'un 1905-1920 tarihli metapsikoloji ve psikopatolojiye yaklaşımının ele alınması | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
11 | Literatür okuma | Cinsellik üzerine üç deneme, 1905 tarihli Freud'un eseri, çocuk cinselliği, ödipal karmaşanın ele alınması | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
12 | Literatür okuma | Narsisizm | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
13 | Literatür okuma | 1920'li yıllar dönemi, dürtü kuramındaki yenilikler, haz ilkesinin ötesinde isimli makalenin okunması | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
14 | Literatür okuma | İkinci topografik yerleştirme | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
15 | Literatür okuma | Normallik ve patoloji kavramlarının ele alması, derse ilişkin genel bir değerlendirme | Anlatım, soru cevap, örnekleme, demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
FREUD, S., & BREUER, J. (2001). Histeri Üzerine Çalışmalar. (Çev. Emre Kapkın), İstanbul, Payel Yayınları. |
FREUD, S. (1966). The psychopathology of everyday life. WW Norton & Company. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
3 | |||||
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
2 | |||||
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
2 | |||||
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
3 | |||||
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
4 | |||||
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) 6
|
0 | |||||
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
1 | |||||
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |