Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
AVM417 | SUSTAINIBILITY MANAGEMENT IN AVIATION | 7 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Havacılık alanında yürütülen çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik uygulamalarının neler olduğunun açıklanması ve öğrencilere havacılıkta yürütülmekte olan sürdürülebilirlik uygulamalarının verilmesi amaçlamaktadır. |
İçerik: | Havacılıkta sürdürülebilirlik yönetim kavramını ele alınarak, uluslararası havacılık örtülerinin ve Türkiye deki sürdürülebilirlik yönetimi ile ilgili çalışmalar, çevre yönetim sistemi, havalimanlarında ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılıkta sürdürülebilirlik kavramlarını tanımlar.(Describe) |
Ulusal ve uluslararası havalimanları sürdürülebilirlik uygulamalarını açıklar.(Explain) |
Uluslararası havacılık örgütlerinin sürdürülebilirlik çalışmalarını açıklar.(Explain) |
Ulusal ve uluslararası havayolu işletmelerinin sürdürülebilirlik uygulamalarını açıklar.(Explain) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | Havacılıkta sürdürebilirlik yönetim ile ilgili kavramlar. | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Uluslararası havacılık örtülerinin, sürdürülebilirlik yönetimi ile ilgili çalışmaları, | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | Havacılıkta kurumsal sürdürülebilirlik | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Türkiye’deki havacılık otoritelerinin sürdürülebilirlik uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Türkiye’deki havacılık otoritelerinin sürdürülebilirlik uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | Havalimanlarının İşletiminde çevresel sürdürülebilirlik uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Havalimanlarının İşletiminde çevresel sürdürülebilirlik uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Havaalanlarının İşletiminde Ekonomik Sürdürülebilirlik Uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Havaalanlarının İşletiminde sosyal Sürdürülebilirlik Uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Uluslararası havaalanlarının çevresel sürdürülebilirlik yaklaşımları | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Türkiye deki havaalanlarının çevre yönetim sistemi (çys) uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Yeşil havaalanı projesi ve çevre yönetim sistemi | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Ulusal havayolu işletmelerinin sürdürülebilirlik uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Uluslararası havayolu işletmelerinin sürdürülebilirlik uygulamaları | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
YILMAZ A. KUCUK, Dr Triant G Flouris (2012). Risk Management And Corporate Sustainability In Aviation. Ashgate |
Inceiplik, G. K. (2018). Surdurulebilir Sosyal Girisimler. 1st Edition. Ankara: Ekin Publications. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanındaki genel kavramları açıklar.
|
2 | |||||
2 |
Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
1 | |||||
3 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliğinin tarihsel sürecini bilir.
|
2 | |||||
4 |
Alanında kullanılan bilgisayar programlarıyla ilgili bilgilere sahiptir.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hava taşımacılığının ve işletmeciliğin ihtiyaç duyduğu temel hukuksal, toplumsal ve çevresel bilgilere sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri bilir. Bu fonksiyonlar arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri sınıflandırır ve açıklar.
|
2 | |||||
3 |
Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
|
3 | |||||
4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hava taşımacılığındaki kurumlar için amaç ve hedefler belirleyebilir.
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
2 | |||||
3 |
Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal bilgileri uygulamaya aktarabilir.
|
3 | |||||
4 |
Hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilir, analiz edebilir, sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri getirebilir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanında ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları yapar.
|
1 | |||||
2 |
Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek uygulayabilir.
|
1 | |||||
3 |
Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri çalışanlarına ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.
|
1 | |||||
4 |
Hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurabilir.
|
3 | |||||
5 |
Hava ulaştırma işletmeciliğinde ihtiyaç duyulan uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebillir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
1 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2 | |||||
3 |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler; öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
2 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
1 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hava limanları ve terminallerin verimli bir biçimde yönetilmesine, yolcuların güvenli ve rahat bir biçimde seyahat etmelerine olanak sağlayan gerekli havacılık ve işletme bilgisine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 15 | 75 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 200 |
Genel Toplam | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |