Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ELL204 |
ENGLISH DRAMA |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA AKMAN KAPLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
The course aims to enable students to analyse selected plays as shaped by and shaping specific social, political, dramatic, and theatrical conditions from the beginning of the 19th century to the very end of the 20th century. |
İçerik: |
This course covers selected representative plays from the beginning of the 19th century to the end of the 20th century. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
analyse plays from 19th and 20th century in accordance with their literary, theoretical, social and political background both verbally and in a research paper. |
formulate a sophisticated argument/thesis for 19th century or 20th century English drama during the process of writing a research paper. |
differentiate epic theatre and the theatre of the absurd while comparing two or more plays from epic theatre and the theatre of the absurd. |
compare and contrast Victorian drama and 20th century English drama according to their form, content, and writing style as well as to their distinctive features both verbally and in a research paper. |
relate the authors’ use of language, writing style, and narrative techniques to the developments occurring in literature in relation to the theoretical, social, and political context of 19th and 20th century both verbally and in a research paper. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Introduction to 19th century Drama |
Lecture & Discussion |
2 |
Reading the Material Assigned |
Oscar Wilde’s The Importance of Being Earnest |
Lecture & Discussion |
3 |
Reading the Material Assigned |
Oscar Wilde’s The Importance of Being Earnest |
Lecture & Discussion |
4 |
Reading the Material Assigned |
Oscar Wilde’s The Importance of Being Earnest |
Lecture & Discussion |
5 |
Reading the Material Assigned |
George Bernard Shaw’s Arms and the Man |
Lecture & Discussion |
6 |
Reading the Material Assigned |
George Bernard Shaw’s Arms and the Man |
Lecture & Discussion |
7 |
Reading the Material Assigned |
George Bernard Shaw’s Arms and the Man |
Lecture & Discussion |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Reading the Material Assigned |
Introduction to 20th century Drama |
Lecture & Discussion |
10 |
Reading the Material Assigned |
Bertolt Brecht’s The Caucasian Chalk Circle |
Lecture & Discussion |
11 |
Reading the Material Assigned |
Bertolt Brecht’s The Caucasian Chalk Circle |
Lecture & Discussion |
12 |
Reading the Material Assigned |
Bertolt Brecht’s The Caucasian Chalk Circle |
Lecture & Discussion |
13 |
Reading the Material Assigned |
Samuel Beckett’s Waiting for Godot |
Lecture & Discussion |
14 |
Reading the Material Assigned |
Samuel Beckett’s Waiting for Godot |
Lecture & Discussion |
15 |
Reading the Material Assigned |
Samuel Beckett’s Waiting for Godot |
Lecture & Discussion |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Powell, K. (2006). The Cambridge Companion to Victorian and Edwardian Theatre. Cambridge: Cambridge University Press. |
Levenson, M. H. (2011). The Cambridge Companion to Modernism. Cambridge: Cambridge University Press. |
Sarup, M. (2006). An Introductory Guide to Post-structuralism and Postmodernism. London: Harvester Wheatsheaf. |
Dillon, Janette (2006). The Cambridge Introduction to Early English Theatre. Cambridge University Press. |
Pilling, John (1994). The Cambridge Companion to Beckett. Cambridge University Press. |
Thomson, Peter (1994). The Cambridge Companion to Brecht. Cambridge University Press. |
Richards, Shaun (2004). The Cambridge Companion to Twentieth-Century Irish Drama. Cambridge University Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edebi bir metnin sözlü veya yazılı olarak analizinde modernizm, postmodernizm ve postkolonyalizm gibi edebi akımların temel özelliklerini tanımlayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Edebi bir metinde dil yapısını dilin işlevi ile ilişkilendirebilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Edebi metinleri ya da filmler gibi görsel eserleri açıklayabilir ve bu eserler üzerine fikir üretebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Farklı dönemlerden yazarların, şairlerin ve oyun yazarlarının dilini ve tarzını tanıyabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dil, edebiyat ve kültür ile ilgili anahtar terimleri ve kavramları açıklayabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Rönesans ya da 20. yüzyıl gibi çeşitli zaman dilimlerini o yüzyıllarda yazılmış edebi metinlere yansımış olan edebi, kuramsal, sosyal ve politik gelişmelerin ışığında tarihsel olarak sınıflandırabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Farklı edebi türlerin özelliklerini karşılaştırabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Farklı etnik kökenler üzerine kurulan çeşitli kültürlerde üretilen edebi eserleri yorumlayabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Orta Çağ ve Viktorya dönemi gibi farklı dönemleri, dönemlerin kendine özgü edebi, kuramsal, sosyal ve politik niteliklerine göre sözlü veya yazılı olarak karşılaştırabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Akademik bir makale yazarken özgün bir argüman ortaya çıkarıp, kuramsal bir analiz yapabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Akademik bir makale yazarken intihalden kaçınmak için gerekli olan etik gerekliliklere uygun olarak entelektüel bir argüman/tez hazırlayabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Edindiği araştırma becerilerini, akademik bir makale yazarken bilgi toplamak, topladığı bilgiyi düzenlemek ve sunmak için kullanabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
İngilizceden Türkçeye ya da Türkçeden İngilizceye metin çevirisi yaparken çeşitli çeviri yöntemlerini uygulayabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplantı, seminer ve konferans gibi akademik ve profesyonel etkinlikler düzenleyebilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kendi öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini hayat boyu öğrenmeyi sürdürülebilir kılmak için yapılandırabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazanabilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal haklar, demokrasi, sosyal adalet, cinsiyet ve ırksal kimlik, kültürel ve etik değerlerin gelişimini değerlendirebilir ve eleştirebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
7 |
91 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|