TR EN

ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE DOĞU ASYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBU462 ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE DOĞU ASYA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HACER GÜLŞEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere Doğu Asya bölgesi ülkelerinin ekonomik, siyasi ve askeri politikalarını öğretmek ve öğrencilere bölge ülkelerinin politikalarını eleştirel biçimde değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Doğu Asya’nın jeopolitik ve jeoekonomik durumu, Çin’in yükseliş ve bu yükselişin bölgeye olan etkileri, Japonya’nın bölge ülkeleriyle olan anlaşmazlıkları ve Japon güvenlik politikası, Kuzey Kore meselesi, Tayvan sorunu, Rusya’nın Asya politikası, bölgedeki bütünleşme girişimleri ve Türkiye’nin bölgeyle olan ilişkileri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Doğu Asya bölgesini analizi ederken kullanılan farklı yaklaşımları sınıflandırır
Doğu Asya ülkelerindeki mevcut sorunlara etki eden faktörleri yorumlar
Bölge ülkelerinin ekonomik, siyasi, askeri ve toplumsal politikalarını etkileyen iç ve dış faktörler arasında neden-sonuç ilişkisi kurar
Doğu Asya’da ki mevcut sorunların tarihsel gelişimi ve temel dinamiklerini günümüzde izlenen politikalarla ilişkilendirir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Derste işlenecek temel kavramlara, dersin amacı ve içeriğine ilişkin ön bilgi Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 - Doğu Asya jeopolitiği Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 - Jeo-ekonomik açıdan Doğu Asya Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 - Çin’in yükselişi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 - Yükselen Çin’in dış politikası Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 - Güney ve Doğu Çin Denizi sorunları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 - Japonya emperyalizminden miras sorunlar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Japonya’nın güvenlik politikası ve ABD-Japonya ittifakı Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
10 - Kore Yarımadası’nda bölünmüşlük ve nükleer kriz Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
11 - Kuzey Kore meselesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
12 - Tayvan meselesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
13 - Bölgesel bütünleşme girişimleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
14 - Türkiye’nin Doğu Asya politikası Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
15 - Sınava hazırlık: Önceki konuların genel ve karşılaştırmalı değerlendirmesi. Temel noktaların tekrarı. Anlatım, soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karaca, K. (2013). Asya’da Güvenlik Sorunları ve Yansımaları. İstanbul: Bilgesam Yayınları.
Karaca, K. (2008). Güç Olma Stratejisi: Çin. İstanbul: IQ Yayınları.
Yıldırım, S. (2018). Uluslararası İlişkilerde Asya. İstanbul: Nobel Yayınları.
Akkemik, A., Sadık, Ü. (2015). Doğu Asya’nın Politik Ekonomisi. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
İsmail, E. (2017). Dünya Siyasetinde Doğu Asya. İstanbul: Nobel Yayınları.
Alagöz Akçadağ, E. (2019). 21. Yüzyılda Rusya-Çin İlişkileri. İstanbul: Nobel Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
2
Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
3
Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
2
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
3
Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
3
Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
2
Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
3
Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
2
Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
2
Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 1 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 132
Genel Toplam 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0