Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BUS423 | TURKISH TAX SYSTEM | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilere Türk vergi sistemindeki farklı vergileme uygulamalarını, harcamalar üzerinden alınan vergileri, servet üzerinden alınan vergileri açıklama ve yorumlama yetkinliği kazandırmaktır |
İçerik: | Dersin içeriği, Gelir Vergisi, Gelir Kavramı, Mükellefiyet, Ticari Kazançlar (Bilanço Esası), Ticari Kazançlar (İşletme Hesabı Esası, Basit Usul, Esnaf Muaflığı), Zirai Kazançlar, Ücretler, Serbest Meslek Kazançları, Gayrimenkul Menkul Sermaye İratları, Diğer Kazanç ve İratlar, Gelir Vergisinin Tarhı, Kurumlar Vergisi, Harcamalar Üzerinden Alınan Vergiler: Katma Değer Vergisi, Diğer Harcama Vergileri, Servet Üzerinden Alınan Vergiler konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gelir vergisi, gelir kavram, mükellefiyet ve ticari kazançları ifade eder. |
Ticari kazançlar ve zirai kazançları tanımlar |
Ücretler, serbest meslek kazançları, gayrimenkul, menkul sermaye iratları, diğer kazanç ve iratları açıklar |
Gelir Vergisinin Tarhı ve Kurumlar Vergisini açıklar |
Harcamalar üzerinden alınan vergileri ve diğer harcama vergilerini açıklar. |
Servet üzerinden alınan vergileri açıklar |
Herhangi bir ticari işlemin vergisel boyutlarını yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İlgili kitap bölümünün okunması | Gelir Vergisi: Konu, Gelir Kavramı, Mükellefiyet, Ticari Kazançlar (Bilanço Esası) | Anlatım-Tartışma |
2 | İlgili kitap bölümünün okunması | Gelir Vergisi: Konu, Gelir Kavramı, Mükellefiyet, Ticari Kazançlar (Bilanço Esası) | Anlatım-Tartışma |
3 | İlgili kitap bölümünün okunması | Ticari Kazançlar (İşletme Hesabı Esası, Basit Usul, Esnaf Muaflığı), Zirai Kazançlar | Anlatım-Tartışma |
4 | İlgili kitap bölümünün okunması | Ticari Kazançlar (İşletme Hesabı Esası, Basit Usul, Esnaf Muaflığı), Zirai Kazançlar | Anlatım-Tartışma |
5 | İlgili kitap bölümünün okunması | Ücretler, Serbest Meslek Kazançları, Gayrimenkul Menkul Sermaye İratları, Diğer Kazanç ve İratlar | Anlatım-Tartışma |
6 | İlgili kitap bölümünün okunması | Ücretler, Serbest Meslek Kazançları, Gayrimenkul Menkul Sermaye İratları, Diğer Kazanç ve İratlar | Anlatım-Tartışma |
7 | İlgili kitap bölümünün okunması | Gelir Vergisinin Tarhı | Anlatım-Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İlgili kitap bölümünün okunması | Gelir Vergisinin Tarhı | Anlatım-Tartışma |
10 | İlgili kitap bölümünün okunması | Kurumlar Vergisi | Anlatım-Tartışma |
11 | İlgili kitap bölümünün okunması | Kurumlar Vergisi | Anlatım-Tartışma |
12 | İlgili kitap bölümünün okunması | Harcamalar Üzerinden Alınan Vergiler: Katma Değer Vergisi | Anlatım-Tartışma |
13 | İlgili kitap bölümünün okunması | Harcamalar Üzerinden Alınan Vergiler: Katma Değer Vergisi | Anlatım-Tartışma |
14 | İlgili kitap bölümünün okunması | Diğer Harcama Vergileri | Anlatım-Tartışma |
15 | İlgili kitap bölümünün okunması | Servet Üzerinden Alınan Vergiler | Anlatım-Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Şenyüz, D., Yüce, M., & Gerçek, A. (2018). Türk Vergi Sistemi. Ekin Yayınevi |
Bilici, N. (2012). Türk vergi sistemi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. |
Işık, H. (2005). Çok Uluslu şirketlerde örtülü kazanç ve örtülü sermaye: Uluslararası düzenlemeler ve uygulamalar ile Türk vergi sisteminin karşılaştırılması ve öneriler. Maliye Bakanlığı. |
http://www.invest.gov.tr/en-US/investmentguide/investorsguide/Pages/Taxes.aspx |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
||||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
||||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
||||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
||||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
||||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
||||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
||||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
||||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
||||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
||||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
||||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
||||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
||||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ödev | 9 | 1 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 71 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |