Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITR403 | ECONOMIC GROWTH AND DEVELOPMENT | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilere büyüme teorisinin tarihsel gelişiminin dönemin özelliklerine göre sınıflandırılarak öğretilmesi ve iktisadi büyüme ile kalkınma arasındaki farkların saptanması ile toplumsal düzeyde uygulanan kalkınma politikalarının farklı hedefleme yöntemlerinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, ekonomik büyümenin temelleri, Harrod-Domar büyüme modeli, Solow modeli, beşeri sermayeye dayalı büyüme, AK modeli, Romer modelinde büyüme, heterodoks büyüme modelleri, ekonomik kalkınmanın temel kavramları, yoksulluk, yoksulluğun hesaplanma yöntemleri, gelir eşitsizliği, gelir eşitsizliğinin hesaplanma yöntemleri, ve kalkınma politikaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ekonomik büyüme teorisinin gelişimini dönemlerin özelliklerini göz önünde bulundurarak listeler |
Ekonomik büyüme ve ekonomik kalkınmayı üç farklı özelliği üzerinden birbiriyle karşılaştırır |
Kamuya uygulanacak kalkınma politikası uygulamalarında kullanılan farklı hedefleme yöntemlerini örnekler üzerinden sıralar |
Yoksulluk sınırına olan uzaklık ve gelir veri iken yoksulluk endeksini hesaplar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Giriş: Ekonomik Büyümenin Temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Solow Modeli | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Teknoloji ve Solow Modeli | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Neoklasik Büyüme Modeline Dayalı Ampirik Uygulamalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Fikirler İktisadı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Romer Modelinin Temelleri #1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Romer Modelinin Temelleri #2; Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Schumpeteryan Büyüme İktisadı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Büyüme ve Gelişme Temelli Model | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Sosyal Altyapı ve Uzun Dönem iktisadi Performans | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | "AK" Modeli: İçsel Büyüme Modeli | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Maltusyen İktisadi Büyüme #1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Maltusyen İktisadi Büyüme #2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Jones, C. and Vollrath, D. (2013). Introduction to Economic Growth. New York, United States: WW Norton & Co. |
Acemoglu, D. (2011). Introduction to Modern Economic Growth. New Jersey, United States: Princeton University Press. |
Schumpeter, J. A. (1983). Theory of Economic Development. Somerset, United Kingdom: Taylor & Francis Inc. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the historical development process of Aviation Management.
|
||||||
2 |
Use computer programs related to Aviation Transportation.
|
||||||
3 |
Define basic concepts related with aviation management.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
||||||
2 |
Classify the relationship between the basic functions of the business and the interactions between these functions.
|
||||||
3 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by considering the legal aspect of occupational health and safety.
|
||||||
4 |
Explain the concepts of entrepreneurship and innovation with the field.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage operational activities related to the airline.
|
||||||
2 |
Gain lifelong learning skills and use knowledge of the field in the business life with the awareness of social responsibility.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
||||||
2 |
Perform the theoretical and practical knowledge related to the field with appropriate analytical methods and modeling techniques in business life.
|
||||||
3 |
Manage all phases from planning to implementation of aviation operations as a member of a team.
|
||||||
4 |
Cooperate with stakeholders related to air transport.
|
||||||
5 |
Develop the modern techniques and tools necessary for applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Execute a study in his/her field independently.
|
||||||
2 |
Decide as an individual or a team member to solve the problems encountered in applications related to the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate advanced knowledge and skills in his/her field with a critical approach.
|
||||||
2 |
Apply activities to improve his/her performance and his / her responsibility in line with the learning objectives by determining the learning needs.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communicate with people and institutions related to the field in writing and verbally.
|
||||||
2 |
Explain his/her thoughts on the issues related to the field and suggestions for solutions to the problems by the related departments by using supporting quantitative and qualitative data.
|
||||||
3 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage airports and terminal operations efficiently using aviation and business information.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |