| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| BUS104 | FINANCIAL ACCOUNTING II | 2 | 3 | 3 | 7 | 
| DERS BİLGİLERİ | |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SAYA | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
| AMAÇ VE İÇERİK | |
|---|---|
| Amaç: | Ders öğrencilerinin tekdüzen muhasebe sisteminin hesap karakterlerini ve işleyişini analiz edebilmesi için gerekli kavramsal ve matematiksel yeteneklerinin gelişmesini sağlar. | 
| İçerik: | Muhasebeye ilişkin temel bilgiler, işletmelerde muhasebenin önemi, muhasebe ile ilgili taraflar, temel bilanço eşitliği, gelir tablosu kalemleri ve tek düzen muhasebe sistemi çerçevesinde temel muhasebe uygulamaları ele alınacaktır. | 
| DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
|---|
| Alacak kalemlerini belirleyebilir ve maddi olan ve olmayan varlıkları sınıflandırır (Classify, Bloom's 4) | 
| Kısa ve uzun dönemli borçları inceler (Review, Bloom's 2) | 
| Şirket Gelir Tablosunu düzenler (Apply, Bloom's 3) | 
| Maddi olan ve olmayan varlıkları sınıflandırır (Classify, Bloom's 4) | 
| Amortisman hesaplar (Calculate, Bloom's 4) | 
| Temettülerin ve hisse senedi bölünmelerinin kayıt altına alır (Apply, Bloom's 3) | 
| HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Kitap okuma | Genel Tekrar ( Birinci Dönem konularının üzerinden geçerek genel bir tekrar yapılmaktadır) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 2 | Kitap okuma | Genel Tekrar Devam ve Genel Muhasebe II konularına giriş. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 3 | Kitap okuma | Maddi ve Maddi olmayan duran varlıklar, Özel tükenmeye tabi varlıklar, Edinimler nasıldır? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 4 | Kitap okuma | Maddi Duran Varlıların elden çıkartılması; Amortisman nasıl ayrılır? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 5 | Kitap okuma | Kısa Vadeli Borçlar ve Uzun Vadeli borçlar nelerdir? Koşullu borçlar nelerdir? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 6 | Kitap okuma | Paranın zaman değeri nedir? Etkin faiz yöntemi nedir? Bunlarla ilgili işlemler nasıl muhasebeleştirilir? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 7 | Kitap okuma | Tahvil/Bono nedir? Nasıl fiyatlanırlar? Tahvil ve bonolar nasıl muhasebeleştirilir? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 8 | Kitap okuma | Anonim Şirket nedir? Anonim Şirketlere genel bir bakış. Hisse Senedi basımı ve bu işlemlerin muhasebeleştirlmesi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 9 | Kitap okuma | Dağıtılmamış kar nedir? Finansal tablolarda nasıl yer alır? Kar payı dağıtımının muhasebeleştirilmesi nasıl olur? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Kitap okuma | Hisse senedi olarak dağıtılan kar paylarının muhasebeleştirilmesi. Hazine bonolarının muhasebeleştirilmesi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 12 | Kitap okuma | Anonim şirketler için gelir tablosu hazırlanması; Dağıtılmamış kar tablosu hazırlanması; Kapsamlı gelir nedir? Kapsamlı gelir tablosu nasıl hazırlanır? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 13 | Kitap okuma | Nakit Akış Tablosu; önemi nedir? İşletme faaliyetleri, yatırım faaliyetleri ve finansman faaliyetleri arasında nasıl ayırım yapılmaktadır? Dolaylı ve Doğrudan Yöntem nedir? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 14 | Kitap okuma | Dolaylı yönteme göre nasıl nakit akış tablosu hazırlanır? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Derste çözülen örneklerin gözden geçirilmesi | Doğrudan yönteme göre nasıl nakit akış tablosu hazırlanır? | Soru çözümlerinin uygulanması ve açıklanması | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
| KAYNAKLAR | 
|---|
| Deegan, C. (2013). Financial accounting theory. McGraw-Hill Education Australia. | 
| Henderson, S., Peirson, G., Herbohn, K., & Howieson, B. (2015). Issues in financial accounting. Pearson Higher Education AU. | 
| Auderis, H.,& Annand, D. (2014). Introduction to Financial Accounting, Valley Educational Services, Canada | 
| BAYAZITLI, E., Celik, O., Gurdal, K., (2017), Genel Muhasebe, Siyasal Bookstore; Ankara | 
| Sevilengül, O. (2011), Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, 16. Baskı, Ankara | 
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar. (define ) ( bloom 1 )
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
                                             | 2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. (relate) (bloom 4)
                                             | 5 | |||||
| 2 | 
                                                Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar. (define) ( bloom 1)
                                             | 3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar. (interpret)  (bloom 2)
                                             | 3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.(evaluate) ( (bloom 4)
                                             | 2 | |||||
| 2 | 
                                                Ekonomik ve finansal raporları analiz eder. (analyz) ( (bloom 4)
                                             | 5 | |||||
| 3 | 
                                                İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.( use)  (bloom 3)
                                             | 2 | |||||
| 4 | 
                                                Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar.
(interpret) (bloom 2)
                                             | 2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler. (organize) (bloom 4)
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir. (improve) (bloom 6)
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir. (improve) (bloom 6)
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder. (analyze) (bloom4)
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.(evaluate)  (bloom 4)
                                             | 0 | |||||
| 3 | 
                                                İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder. (analyze) (bloom4)
                                             | 2 | |||||
| 4 | 
                                                Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir.  (evaluate)  (bloom 4)
                                             | 2 | |||||
| DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 3 | 42 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 10 | 3 | 30 | 
| Ödev | 8 | 2 | 16 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 64 | 0 | 180 | 
| Genel Toplam | 180 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |