| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ECF110 | INTRODUCTION TO ECONOMICS II | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SAYA |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenciye, makroekonominin temel kavram ve yöntemleri ile genele işleyişini açıklayabilme becerisini kazandırmaktır. |
| İçerik: | iktisat bilimine ilişkin temel kavramların yanı sıra; milli gelirin tanımı ve ölçülmesi, enflasyon, istihdam, işsizlik, , IS-LM modeli, para ve maliye politikası, toplam arz ve toplam talep modeli gibi makro ekonomik kavramlardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Makro ekonominin temel ilke ve kavramlarını tanımlar. (describe) (2) |
| Sayısal tablo ve grafiklerinden gelen bilgileri yorumlar.(interpret) (4) |
| Sermaye, yatırım, büyüme ve tasarruf kavramlarını açıklar. (explain) (2) |
| Makro ekonomik analiz için gerekli olan temel araçları kullanır. (use) (3) |
| Makro ekonomik analizin temel modellerini kullanır. (use) (3) |
| İktisadi sistemin olgu ve genel işleyişini ana hatları ile açıklar. (explain) (2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Kitap Okuma | Makro iktisat mikro iktisat ayırımı. Makro Ekonomik Akımın Doğuşu ve Makro Modeller | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 2 | Kitap Okuma | Milli gelir kavramları, Milli gelir hesaplama Yöntemleri ve milli gelirle ilgili kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 3 | Kitap Okuma | Milli Geliri Belirleyen Faktörler Tüketim, Tasarruf ve Yatırım Fonksiyonları ve Denge milli gelirin belirlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 4 | Kitap Okuma | Milli gelir Fiyatlar genel düzeyi toplam arz ve toplam talep | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 5 | Kitap Okuma | Para İle ilgili temel kavramlar, Çeşitleri, Paranın Makro Ekonomideki Rolü | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 6 | Kitap Okuma | Paranın değeri sorunu, para politikası araçları | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 7 | Kitap Okuma | Enflasyon | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 8 | Kitap Okuma | İstihdam ve İşsizlik | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 9 | Kitap Okuma | Ekonomik Hayattaki Konjonktürel Dalgalanmalar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Kitap Okuma | Ekonomik İstikrar Politikaları | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 12 | Kitap Okuma | Mal Piyasasında Denge: Faiz Oranı, Milli Gelir ve IS Eğrisi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 13 | Kitap Okuma | Para Piyasasında Denge: Faiz Oranı, Milli Gelir ve LM Eğrisi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 14 | Kitap Okuma | Para ve Mal Piyasasında Eşanlı Denge, IS-LM Analizi: Para ve Maliye Politikası | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 15 | Kitap Okuma | Toplam Arz- Toplam Talep Modeli | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| McEachern, W. A. (2006). Economics: A Contemporary Introduction. USA: Thomson South-Western. |
| Dobson, S. Susan Palfreman (1999). Introduction to Economics. Oxford Press. |
| https://www.khanacademy.org/economics-finance-domain/macroeconomics/macro-basic-economics-concepts/macro-scarcity/v/introduction-to-economics |
| Samuelson, P. A. William D.Nordhause(2016). Economics. 19 th Edition McGraw Hill. New York. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar. (define ) ( bloom 1 )
|
2 | |||||
| 2 |
İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. (relate) (bloom 4)
|
0 | |||||
| 2 |
Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar. (define) ( bloom 1)
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar. (interpret) (bloom 2)
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.(evaluate) ( (bloom 4)
|
3 | |||||
| 2 |
Ekonomik ve finansal raporları analiz eder. (analyz) ( (bloom 4)
|
1 | |||||
| 3 |
İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.( use) (bloom 3)
|
3 | |||||
| 4 |
Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar.
(interpret) (bloom 2)
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler. (organize) (bloom 4)
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
2 | |||||
| 2 |
Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.(evaluate) (bloom 4)
|
2 | |||||
| 3 |
İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
2 | |||||
| 4 |
Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
2 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 10 | 2 | 20 |
| Ödev | 7 | 2 | 14 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
| Genel Toplam | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |