Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBU213 | ENTEGRASYON TEORİLERİ VE AVRUPA BÜTÜNLEŞMESİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEZİHA MUSAOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi EMRE GÜNDOĞDU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı Avrupa bütünleşmesinin ilerleyiş sürecini anlamak açısından Avrupa Birliği’nin amaç, strateji ve eğilimlerini kavramayı sağlayacak şekilde entegrasyon teorileri hakkında bilgi vererek, öğrencilere Avrupa bütünleşmesinin genel işleyiş dinamiklerini analiz etme yeteneği kazandırmaktır. Bu kapsamda ders, Avrupa bütünleşmesinin düşünsel, tarihsel, siyasal ve hukuksal temellerinin bilgisini kavramsal ve teorik temelde öğrenciye aktarmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, federalizm, fonksiyonalizm, neofonksiyonalizm, hükümetlerarasıcılık, kurumsalcılık ve çok-düzeyli yönetişim gibi entegrasyon teorileri, bu teorilerin Avrupa bütünleşmesinin düşünsel, tarihsel, siyasal ve hukuksal boyutlarıyla ilişkisi, Avrupa bütünleşmesinin derinleşme süreçleri kapsamında AB üyeleri arasındaki anlaşmaların içerikleri, Avrupa bütünleşmesinin genişlemesinin tarihçesi, Avrupa Birliği’nin kurumları, Avrupa Birliği’nin temel politika alanları, Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Avrupa Birliği’nin genişleme politikasının geleceği ve Avrupa Birliği’nin karşılaştığı güncel sorunları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Küreselleşme, Bölgeselleşme ve Entegrasyon kuramlarını açıklar. |
Avrupa Birliği'nin kurumsal yapısı ve işleyiş mekanizmalarını tarif eder. |
Entegrasyon süreçlerinin aşamalarını tanımlar. |
Dünyadaki bütünleşme hareketlerini entegrasyon çerçevesinde analiz eder |
Avrupa Birliği ve Türkiye arasındaki ilişkilerin seyrini özetler |
Avrupa Birliği ve üye ülkelerin arasındaki ilişkileri değerlendirirken kuramsal çerçeveyi kullanır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders Tanıtımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Entegrasyon Aşamaları (Serbest Ticaret Bölgesi, Gümrük Birliği, Ortak Pazar, Ekonomik ve Parasal Birlik, Siyasal Birlik) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Entegrasyon Teorileri- Federalizm, Fonksiyonalizm, Neofonksiyonalizm | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Entegrasyon Teorileri- -Hükümetlerarasıcılık, Kurumsalcılık, Çok düzeyli yönetişim | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Coğrafi Avrupa, Kültürel Avrupa, Jeo-stratejik/Siyasal Avrupa | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Avrupa Bütünleşmesinin Temelleri (Düşünsel Temeller, Ortak Tarihsel Deneyimler) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Avrupa Bütünleşmesinin Temelleri (Siyasal ve Stratejik Koşullar) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Avrupa Entegrasyonun Derinleşme Süreçleri (Avrupa Tek Senedi, Maastricht Antlaşması, Amsterdam Antlaşması, Nice Antlaşması, Lizbon Antlaşması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genişlemenin Tarihçesi (İngiltere, İrlanda ve Danimarka genişlemesi, Akdeniz (Yunanistan, İspanya ve Portekiz) genişlemesi, EFTA (Avusturya, Finlandiya ve İsveç) genişlemesi, Orta ve Doğu Avrupa (Macaristan, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Slovenya, Letonya, Litvanya, Estonya, Malta, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi) genişlemesi, Bulgaristan ve Romanya genişlemesi, Hırvatistan genişlemesi) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Avrupa Birliği’nin Kurumları (Avrupa Parlamentosu, Avrupa Birliği Zirvesi, Avrupa Birliği Konseyi, Avrupa Komisyonu, Avrupa Birliği Adalet Divanı, Avrupa Sayıştayı, Avrupa Merkez Bankası | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Avrupa Birliği’nin Temel Politika Alanları (Adalet ve İçişleri, Araştırma ve İnovasyon, Bilgi Toplumu ve Medya, Bölgesel Politika, Çevre Politikası, Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, Eğitim ve Gençlik Politikası, Enerji Politikası, Gıda Politikası, İşletme ve Sanayi Politikası, Kamu Sağlığı Politikası, Kültür Politikası, Ortak Balıkçılık Politikası, Ortak Tarım Politikası, Rekabet Politikası, Sosyal Politika, Tüketici Politikası) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Avrupa Birliği’nin Genişleme Politikasının Geleceği ve Avrupa Birliği’nin Güncel Sorunları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
15 | - | FİNAL | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yardımcı, P. (2012), Uluslararası Ekonomik Entegrasyonlar, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Özkan, A. (2004), Küreselleşme ve Avrupa Birliği ile Bütünleşme Sürecinde Türkiye, Tasam Yayınları, İstanbul. |
Balkır, C. (2010), Uluslararası Ekonomik Bütünleşme, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Özdemir, H. (2012), Avrupa Mantığı: Avrupa Bütünleşmesinin Teori ve Dinamikleri, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic theoretical, political, economic and administrative theories used in the field of Political Science and International Relations.
|
3 | |||||
2 |
Explain the political history, political ideas, intellectual accumulation of understanding international relations and the way that the history of diplomacy has passed from past to present.
|
3 | |||||
3 |
List the norms of universal law and human rights, the principles of the modern legal system, the names of modern bureaucratic and administrative structures.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the Turkish state tradition, the influence of Islam, the accumulation of political thought and its historical background, and compare this accumulation with the current approaches.
|
0 | |||||
2 |
Evaluate the chronological development of relations between political and diplomatic developments and political / diplomatic facts / events / ideas / actors from past to present.
|
3 | |||||
3 |
Analyze the structure and functioning of actors, organizations and organizations that determine international relations.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In the light of current theoretical debates, apply relevant concepts to current political and international developments.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate the Turkish political tradition, developments with the Turkic community.
|
0 | |||||
3 |
Use information on the field when comparing the administrative structures of different countries and their diplomatic traditions.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Formulate the current political developments, developments and arrangements in international relations in the historical and theoretical accumulation.
|
2 | |||||
2 |
Analyze the functioning of modern political regimes in the light of political and public bureaucratic structures, regulations and developments.
|
2 | |||||
3 |
Examine and analyze current political developments in the Balkans, the Middle East, Central Asia, North Africa and the Caucasus in terms of both Turkish political history and international relations discipline.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
|
2 | |||||
2 |
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the political and administrative developments in the international political system and the bureaucratic organizations operating in this system.
|
5 | |||||
2 |
Examine the international problems and conflicts, and the problems in the field of administration and politics in detail.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the current developments in the field of Political Science and International Relations and collaborate with leading names in the field.
|
1 | |||||
2 |
Examine and analyze academic resources and the written and oral studies on the political developments in the region and the world, especially in the Middle East.
|
0 | |||||
3 |
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With the current historical and theoretical knowledge of the field, suggest sustainable, organizational and administrative arrangements aimed at meeting specific goals and solving certain problems.
|
3 | |||||
2 |
Using the theoretical, economic, political and managerial knowledge, and produce reports on current developments, conflicts and agreements in geography related to world politics and especially in the Middle East.
|
1 | |||||
3 |
Construct arguments on the current developments in Turkish politics in the light of the laws, regulations, and the important changes in the constitution and administrative law that determine Turkish political life and foreign relations.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 7 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 158 |
Genel Toplam | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |