TR EN

METİN YAZARLIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI201 METİN YAZARLIĞI 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İPEK SUCU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, metin yazarlığı yönünde iletişimin yapısı ve temelini öğrencilere açıklamayı ve metin yazarlığı çalışmaları üzerinde odaklanmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Metnin ve reklam metninin yapısı, temel yazım ilkeleri ve teknikleri, metin ve reklam metni türleri, yazılı basında reklam metni yazarlığı, yazılı basında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, televizyonda reklam metni yazarlığı. televizyonda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, radyoda reklam metni yazarlığı, radyoda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, açık hava reklamcılığında reklam metni yazarlığı, internet reklamcılığında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, internet reklamcılığında reklam metni yazarlığı, halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri ve yazarlığı ve halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri, yazarlığı ve örnek olay incelemesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir metinin sahip olması gereken temel özellikleri açıklar
Metnin yapısal özelliklerini açıklar.
Metin yazımında kullanılan ikna modellerini tartışır.
Metin yazarlığı bilgisiyle ürün konumlandırmayı açıklar.
Metinde amaçlanan hedef kitleyi tanımlar.
Öğrenci teknik ve teorik bilgisiyle reklam metinlerini yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. Anlatım, Tartışma
2 Literatür taraması Reklam metninin yapısı. Temel yazım ilkeleri ve teknikleri Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Metin ve reklam metni türleri Anlatım, Tartışma
4 Literatür taraması Yazılı basında reklam metni yazarlığı Anlatım, Tartışma
5 Literatür taraması Yazılı basında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi Anlatım, Tartışma
6 Literatür taraması Televizyonda reklam metni yazarlığı Anlatım, Tartışma
7 Literatür taraması Televizyonda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Radyoda reklam metni yazarlığı Anlatım, Tartışma
10 Literatür taraması Radyoda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi Anlatım, Tartışma
11 Literatür taraması Açıkhava reklamcılığında reklam metni yazarlığı Anlatım, Tartışma
12 Literatür taraması İnternet reklamcılığında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi Anlatım, Tartışma
13 Literatür taraması İnternet reklamcılığında reklam metni yazarlığı Anlatım, Tartışma
14 Literatür taraması Halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri ve yazarlığı Anlatım, Tartışma
15 Literatür taraması Halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri, yazarlığı ve örnek olay incelemesi Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Halkla İlişkiler Yazarlığı, Sevil Uzoğlu Baycu. Anadolu Üniversitesi.
Reklam Yazarlığı. Müge Elden. İletişim Yayınları.
Hikaye Tasarımı: Yeni Reklamlar Değil, Yeni Dünyalar Yaratın. Dajans Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
5
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
5
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
5
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
5
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
5
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
4
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
5
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
5
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
4
3
Has the ability to encourage innovations.
5
4
Thinks critically about the organization / institution.
5
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 11 3 33
Ödev 3 15 45
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0