Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI201 | METİN YAZARLIĞI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İPEK IŞILAY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, metin yazarlığı yönünde iletişimin yapısı ve temelini öğrencilere açıklamayı ve metin yazarlığı çalışmaları üzerinde odaklanmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Metnin ve reklam metninin yapısı, temel yazım ilkeleri ve teknikleri, metin ve reklam metni türleri, yazılı basında reklam metni yazarlığı, yazılı basında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, televizyonda reklam metni yazarlığı. televizyonda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, radyoda reklam metni yazarlığı, radyoda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, açık hava reklamcılığında reklam metni yazarlığı, internet reklamcılığında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, internet reklamcılığında reklam metni yazarlığı, halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri ve yazarlığı ve halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri, yazarlığı ve örnek olay incelemesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir metinin sahip olması gereken temel özellikleri açıklar |
Metnin yapısal özelliklerini açıklar. |
Metin yazımında kullanılan ikna modellerini tartışır. |
Metin yazarlığı bilgisiyle ürün konumlandırmayı açıklar. |
Metinde amaçlanan hedef kitleyi tanımlar. |
Öğrenci teknik ve teorik bilgisiyle reklam metinlerini yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması | Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür taraması | Reklam metninin yapısı. Temel yazım ilkeleri ve teknikleri | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür taraması | Metin ve reklam metni türleri | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür taraması | Yazılı basında reklam metni yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür taraması | Yazılı basında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür taraması | Televizyonda reklam metni yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür taraması | Televizyonda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Radyoda reklam metni yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür taraması | Radyoda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür taraması | Açıkhava reklamcılığında reklam metni yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür taraması | İnternet reklamcılığında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür taraması | İnternet reklamcılığında reklam metni yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür taraması | Halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri ve yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür taraması | Halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri, yazarlığı ve örnek olay incelemesi | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Halkla İlişkiler Yazarlığı, Sevil Uzoğlu Baycu. Anadolu Üniversitesi. |
Reklam Yazarlığı. Müge Elden. İletişim Yayınları. |
Hikaye Tasarımı: Yeni Reklamlar Değil, Yeni Dünyalar Yaratın. Dajans Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
5 | |||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
5 | |||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
5 | |||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
4 | |||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
5 | |||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
5 | |||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
4 | |||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
5 | |||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
5 | |||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 11 | 3 | 33 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |