Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI201 | METİN YAZARLIĞI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İPEK IŞILAY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, metin yazarlığı yönünde iletişimin yapısı ve temelini öğrencilere açıklamayı ve metin yazarlığı çalışmaları üzerinde odaklanmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Metnin ve reklam metninin yapısı, temel yazım ilkeleri ve teknikleri, metin ve reklam metni türleri, yazılı basında reklam metni yazarlığı, yazılı basında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, televizyonda reklam metni yazarlığı. televizyonda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, radyoda reklam metni yazarlığı, radyoda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, açık hava reklamcılığında reklam metni yazarlığı, internet reklamcılığında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi, internet reklamcılığında reklam metni yazarlığı, halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri ve yazarlığı ve halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri, yazarlığı ve örnek olay incelemesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir metinin sahip olması gereken temel özellikleri açıklar |
Metnin yapısal özelliklerini açıklar. |
Metin yazımında kullanılan ikna modellerini tartışır. |
Metin yazarlığı bilgisiyle ürün konumlandırmayı açıklar. |
Metinde amaçlanan hedef kitleyi tanımlar. |
Öğrenci teknik ve teorik bilgisiyle reklam metinlerini yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması | Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür taraması | Reklam metninin yapısı. Temel yazım ilkeleri ve teknikleri | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür taraması | Metin ve reklam metni türleri | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür taraması | Yazılı basında reklam metni yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür taraması | Yazılı basında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür taraması | Televizyonda reklam metni yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür taraması | Televizyonda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Radyoda reklam metni yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür taraması | Radyoda reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür taraması | Açıkhava reklamcılığında reklam metni yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür taraması | İnternet reklamcılığında reklam metni yazarlığı ve örnek olay incelemesi | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür taraması | İnternet reklamcılığında reklam metni yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür taraması | Halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri ve yazarlığı | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür taraması | Halkla ilişkilerde mecralara göre metin türleri, yazarlığı ve örnek olay incelemesi | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Halkla İlişkiler Yazarlığı, Sevil Uzoğlu Baycu. Anadolu Üniversitesi. |
Reklam Yazarlığı. Müge Elden. İletişim Yayınları. |
Hikaye Tasarımı: Yeni Reklamlar Değil, Yeni Dünyalar Yaratın. Dajans Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
|
5 | |||||
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
|
5 | |||||
3 |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
|
4 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
|
4 | |||||
3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
|
5 | |||||
5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 11 | 3 | 33 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |