TR EN

İLETİŞİM TASARIMINA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI101 İLETİŞİM TASARIMINA GİRİŞ 1 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İPEK IŞILAY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, iletişim ve reklamcılıkla ilgili iletişim tasarımının temel kavram ve terimlerin yanı sıra bir iletişim biçimi olarak reklamın diğer iletişim dallarıyla ilişkisini kurma becerisini öğrenciye kazandırmaktır.
İçerik: İletişim tasarımının tanımları ve bu tanımların ortak noktaları, iletişimin tasarımının temel öğeleri, reklam tasarımının dünyada ve Türkiye’de gelişimi, reklamcılık tasarımı alanındaki araştırma yöntemleri, reklam tasarımı analizleri, tüketici araştırmalarının yanında, reklam öncesi ve sonrası değerlendirme araştırmaları, örgütsel iletişim, kişilerarası iletişim, kitlesel iletişim, şirketlerin; reklam, sektör, ürün, tüketici ve diğer konularda yaptıkları çalışmalar, iletişim araçları; fotoğraf, telgraf, telefon, telefaks (ses ve görüntü kaydetme araçları plak ve cdler), örnek reklam tasarımı fikirlerinin geliştirilme süreci ve çalışmasının sınanması, kitlesel iletişimde tasarımın nasıl gerçekleştiği, iletişim tasarımının kanalları ve görsel iletişim çözümlemeleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim tasarım ögelerini doğru kavrar ve açıklar.
Tasarımın rastlantısal olmayıp araştırmalar sonucunda elde edilebileceğini tanımlar.
Doğru bir araştırmanın nasıl yapılacağını açıklar.
Araştırmalar sonucunda çıkan fikrin tasarıma dönüşebilmesini tartışır.
İletişim tasarımı alanında dünyadaki örnekleri yorumlar.
İletişim tasarımında göstergebilim çalışmalarını yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. Anlatım, Tartışma
2 Literatür taraması İletişim tasarımının tanımları ve ortak noktaları. İletişimin tasarımının temel öğeleri Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Reklam tasarımının dünyada ve Türkiye'de gelişimi Anlatım, Tartışma
4 Literatür taraması Göstergebilim ve iletişim tasarımları Anlatım, Tartışma
5 Literatür taraması Göstergebilimde Reklam tasarımı analizleri Anlatım, Tartışma
6 Literatür taraması Tüketici araştırmalarının yanında, reklam öncesi ve sonrası değerlendirme araştırmaları Anlatım, Tartışma
7 Literatür taraması Örgütsel iletişim, kişilerarası iletişim, kitlesel iletişim Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Şirketlerin; reklam, sektör, ürün, tüketici ve diğer konularda yaptıkları çalışmalar nelerdir? Anlatım, Tartışma
10 Literatür taraması İletişim araçları; fotoğraf, telgraf, telefon, telefaks (ses ve görüntü kaydetme araçları plak ve cdler) Anlatım, Tartışma
11 Literatür taraması Örnek reklam tasarımı fikirlerinin geliştirilme süreci Anlatım, Tartışma
12 Literatür taraması Örnek reklam tasarımı çalışmasının sınanması Anlatım, Tartışma
13 Literatür taraması Kitlesel iletişimde tasarımın nasıl gerçekleştirildiği Anlatım, Tartışma
14 Literatür taraması İletişim tasarımının kanalları Anlatım, Tartışma
15 Literatür taraması Görsel iletişim çözümlemeleri Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Reklamın Dili. Uğur Batı. Alfa Yayınları
İletişim ve Grafik Tasarım. Emre Becer. Dost Yayınevi.
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Tevfik Fikret Uçar. İnkılap Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
3
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
5
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
4
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
3
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
3
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
4
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
5
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
5
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
5
3
Has the ability to encourage innovations.
4
4
Thinks critically about the organization / institution.
4
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 3 15 45
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 177
Genel Toplam 177
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0