Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI202 | REKLAM YÖNETİMİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilerin reklam yönetimi ve reklam kampanyası planlaması hakkında teorik bilgi edinmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Reklam kavramı, özellikleri, reklamın halkla ilişkiler, pazarlama ve propaganda ile benzerlikleri ve farklılıkları, reklamın amaç ve hedefleri, işlevleri, türleri, reklam ve hedef kitle, reklam ortamları, reklam yönetimi süreci, stratejileri, reklam yönetiminde medya planlaması, ölçme ve değerlendirme, reklam yönetiminin bireysel ve toplumsal düzeylerde etkileri, reklamda etik ve denetim, reklam hukuku ve reklamcılığa ilişkin yasal düzenlemeler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklam yönetimi ile ilgili temel kavramlar çerçevesinde ne olduğunu istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır. |
Reklam kampanyası planlama sürecinden reklamın sahip olması gereken özellikleri belirler. |
Reklam senaryo yazımını ve reklam kampanya çalışmalarını açıklar. |
Örnek reklam kampanyalarını yorumlar ve analiz eder. |
Reklam yönetiminde etik ve hukuk unsurlarının önemini açıklayarak reklamı etik ve hukuk bağlamı dikkate alarak karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Giriş: Dersin Tanıtımı, İzlence Paylaşımı, Haftalık Konu Paylaşımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklam Kavramı, Reklamın Önemi, İşlevi ve Reklam Türleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklam Kampanyası Kavramı ve Önemi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklam Kampanyası Planlama Süreci: Durum Analizi ve Swot Analiz | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma,Reklam İnceleme | Reklam Kampanyası Planlama Süreci: Pazar Bölümlendirme Kavramı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklam Amaçlarının Belirlenmesi: AIDA ve DAGMAR Modelleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamın Yaratıcı Süreci | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Tüketici Davranışları ve Reklam | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklamda İknanın Önemi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme, Reklam İnceleme | Retorik Kanıt Türleri ve Reklam | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Siyasal Reklamlar ve Türleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Reklam ve Markalama | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Markalamada Reklamın Önemi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme | Genel Değerlendirme ve Özet | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sullivan, L.; Yaman, S.; Canan, G. (2018). Satan Reklam Yaratmak. MediaCat |
Tosun, N. B.; Uraltaş, N. T.; Nas, A.; Özkaya, B.; Güdüm, S.; Ertürk, B.; Dönmez, M.; Çerçi, M.; Ülker, Y.; Cesur, D.; Varol, E.; Kiçir, İ. (2018). Reklam Yönetimi. Beta Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
4 | |||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
5 | |||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
3 | |||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
3 | |||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
3 | |||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
4 | |||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
4 | |||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
4 | |||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
5 | |||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
5 | |||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |