TR EN

REKLAM YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI202 REKLAM YÖNETİMİ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin reklam yönetimi ve reklam kampanyası planlaması hakkında teorik bilgi edinmesini sağlamaktır.
İçerik: Reklam kavramı, özellikleri, reklamın halkla ilişkiler, pazarlama ve propaganda ile benzerlikleri ve farklılıkları, reklamın amaç ve hedefleri, işlevleri, türleri, reklam ve hedef kitle, reklam ortamları, reklam yönetimi süreci, stratejileri, reklam yönetiminde medya planlaması, ölçme ve değerlendirme, reklam yönetiminin bireysel ve toplumsal düzeylerde etkileri, reklamda etik ve denetim, reklam hukuku ve reklamcılığa ilişkin yasal düzenlemeler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam yönetimi ile ilgili temel kavramlar çerçevesinde ne olduğunu istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır.
Reklam kampanyası planlama sürecinden reklamın sahip olması gereken özellikleri belirler.
Reklam senaryo yazımını ve reklam kampanya çalışmalarını açıklar.
Örnek reklam kampanyalarını yorumlar ve analiz eder.
Reklam yönetiminde etik ve hukuk unsurlarının önemini açıklayarak reklamı etik ve hukuk bağlamı dikkate alarak karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Giriş: Dersin Tanıtımı, İzlence Paylaşımı, Haftalık Konu Paylaşımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklam Kavramı, Reklamın Önemi, İşlevi ve Reklam Türleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklam Kampanyası Kavramı ve Önemi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklam Kampanyası Planlama Süreci: Durum Analizi ve Swot Analiz Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma,Reklam İnceleme Reklam Kampanyası Planlama Süreci: Pazar Bölümlendirme Kavramı Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklam Amaçlarının Belirlenmesi: AIDA ve DAGMAR Modelleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamın Yaratıcı Süreci Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Tüketici Davranışları ve Reklam Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklamda İknanın Önemi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme, Reklam İnceleme Retorik Kanıt Türleri ve Reklam Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Siyasal Reklamlar ve Türleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Reklam ve Markalama Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Markalamada Reklamın Önemi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Reklam İnceleme Genel Değerlendirme ve Özet Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Eleştirel Reklam Analizi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sullivan, L.; Yaman, S.; Canan, G. (2018). Satan Reklam Yaratmak. MediaCat
Tosun, N. B.; Uraltaş, N. T.; Nas, A.; Özkaya, B.; Güdüm, S.; Ertürk, B.; Dönmez, M.; Çerçi, M.; Ülker, Y.; Cesur, D.; Varol, E.; Kiçir, İ. (2018). Reklam Yönetimi. Beta Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
4
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
5
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
5
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
3
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
3
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
3
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
4
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
4
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
4
3
Has the ability to encourage innovations.
5
4
Thinks critically about the organization / institution.
5
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0