Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDE329 | CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK ŞİİRİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Cumhuriyet Devri Türk şiirinin Yeni Türk Edebiyatı içindeki yerini, 1920’lerden 1980’lere kadar Türk şiirinin tarihî gelişimini, bu dönemin başlıca şairlerini ve şiirlerini tanıtmaktır. |
İçerik: | Cumhuriyet dönemi şiirini hazırlayan siyasî, sosyal, kültürel ve edebî şartlar, 1923’ten sonra hâlâ eser vermeye devam eden eski şairler, millî edebiyat zevk ve anlayışını sürdürenler, saf şiir anlayışını benimseyenler, Ahmet Haşim, Yahya Kemal, Ahmet Tanpınar ve Cahit Sıtkı Tarancı’nın edebî kişilikleri ve şiirleri, Yedi Meşaleciler, toplumcu gerçekçi şiir, Garip hareketi (I. Yeni Şiiri), Hisar topluluğu, Mavi hareketi, II. Yeniciler, II. Yeni sonrası Türk şiiri konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler, bu dersin sonunda Cumhuriyet devri Türk şiirini hazırlayan siyasî, sosyal, kültürel ve edebî şartları tanır. |
Öğrenciler, bu dersin sonunda Cumhuriyet devrinin önemli şairlerini ve edebî topluluklarını tanır. |
Öğrenciler, bu dersin sonunda Cumhuriyet sonrasında millî edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şairleri sıralar. |
Öğrenciler, bu dersin sonunda Yedi Meşaleci şairler ile Garip hareketine mensup şairleri ayırt eder. |
Öğrenciler, bu dersin sonunda Cumhuriyet sonrasındaki edebi toplulukların şiir anlayışlarını açıklar. |
Öğrenciler, bu dersin sonunda Cumhuriyet sonrası Türk şiirindeki bireysel ve toplumsal eğilimleri inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Cumhuriyet Dönemi Şiirini Hazırlayan Siyasî, Sosyal, Kültürel ve Edebî Şartlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | 1923’ten Sonra Hâlâ Eser Vermeye Devam Eden Eski Şairler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Milli Edebiyat Zevk ve Anlayışını Sürdürenler: Hecenin Beş Şairi ve Diğer Hececi Şairler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Saf Şiir Anlayışını Sürdüren Şairler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Ahmet Haşim ve Yahya Kemal’in Şiirlerinden Tahlil Örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Ahmet Hamdi Tanpınar ve Cahit Sıtkı Tarancı’nın Şiirlerinden Tahlil Örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Yedi Meşaleciler ve Edebiyat Anlayışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Toplumcu Gerçekçi Şiir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Garip Hareketi (I. Yeni Şiiri) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Hisar Topluluğu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | Mavi Hareketi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | II. Yeni Şiirinin Genel Özellikleri ve II. Yeni Şairleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | II. Yeniden Seçme Şiir Tahlilleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür Tarama, Kaynak Tarama | II. Yeni Sonrası Türk Şiiri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İnci Enginün. (2003), Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, İstanbul: Dergâh Yayınları. |
Mehmet Kaplan. (2002). Şiir Tahlilleri II, İstanbul: Dergâh Yayınları. |
Şerif Aktaş. (2002). Yenileşme Dönemi Türk Şiiri Antolojisi, Ankara: Akçağ Yayınları. |
Ahmet Oktay. (1993).Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı 1923-1950, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. |
Ahmet Hamdi Tanpınar. (2011), Edebiyat Üzerine Makaleler, İstanbul: Dergâh Yayınları. |
Hakan Sazyek. (2006). Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi. Ankara: Akçağ Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihi, kitle iletişim araçları, iletişim kuramları ve öncü teorisyenleri sıralar.
|
||||||
2 |
İletişimin tarihsel, toplumsal ve kültürel türlerini listeler ve ilgili kavramları açıklar.
|
||||||
3 |
İletişim tarihi ve kuramlarının önemli noktalarını günlük yaşam pratikleri ve sosyal yaşam alanı üzerinden tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geleneksel medya ile yeni medya ekonomi politikalarını karşılaştırır.
|
||||||
2 |
Sürekli güncellenen ve kendini yenileyen konularla dijital kültürü yorumlar.
|
||||||
3 |
Siber güvenlik konularının yeni medya alanındaki teknik, sosyo politik ve hukuksal yönlerini yorumlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihinin, iletişim kuramlarının, geleneksel ve yeni medya mecralarının temel kavramlarını tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
CSS kodları ile web sayfası hazırlar.
|
||||||
2 |
Yeni medya ortamlarında yaratıcı içerik üretimi, görüntü ve ses kurgu yapıp programlama hakkında pratiğe yönelik temel öğrenimleriyle özgün çalışmalar ortaya koyar.
|
||||||
3 |
Kitle iletişim araçlarıyla topluma sunulan çalışmaların alt metinlerini ve yan anlamlarını analiz eder.
|
||||||
4 |
Nitel ve nicel unsurları kullanarak iletişim alanındaki çalışmalarla ilgili görüşlerini belirtir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İçerik üretimi ve kullanıcı deneyimi alanındaki ileri bilgileri sayesinde markaların, kurumsal firmaların, kamu kurumlarının sosyal medya hesaplarını yönetir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya alanında yazılmış yerli ve yabancı çalışmaları gözden geçirir ve alanına ait yaratıcı çalışmalar ortaya çıkarır.
|
||||||
2 |
Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen faaliyetlerin sosyo-politik alana etkisini eleştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı disiplinlerde karşısına çıkabilecek herhangi bir konuda bilimsel çalışmaları alanından ve farklı disiplinlerden insanlara aktaracak şekilde planlar.
|
||||||
2 |
Medyanın ürettiği içeriğin ne kadarının doğru ve yanlış olduğunu saptar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
“Yazılım” gibi günümüzü ve geleceği yönlendirmeye başlamış olan gelişmeleri takip edip farklı sektörlere yönelik çeşitli yazılım ürünleri üretir.
|
||||||
2 |
Büyük Veri işleme sistemlerinin yeni mimarilerini kullanarak tasarım yapar.
|
||||||
3 |
Yapay Zeka algoritmalarının işleyiş mantığını kavrayıp, medyaya ve dolaylı olarak topluma olabilecek muhtemel etkiler hakkında saptamalarda bulunur.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |