Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YBS417 | BULUT BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; bulut bilişim teknolojilerinin temellerini iş ve teknoloji perspektifleri çerçevesinde açıklamaktır. Bir bulut bilişim ortamının kurulması için gerekli olan konsept ve bileşenleri tanıtmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, bulut bilişimin temelleri, bulut bilişimin önemi, bulut bilişimin avantajları, bulut bilişimin unsurları, bulut bilişimin teknik temeli, bulutta veri yönetimi, standartlar, bulut servislerinin yönetimi ve güvenliği, sanallaştırma, hizmet tabanlı mimari, bulut ortamının yönetimi. SaaS, PaaS, IaaS ve IdaaS gibi kavramlar ve bu kavramlara yönelik hizmet sağlayıcılarının tanıtılmasıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bulut bilişim teknolojileri ile ilgili temel terim ve konseptleri açıklar. |
Bulut bilişim teknolojileri mimarisi, depolaması ve servislerini tanır. |
Geliştireceği bulut ortamına uygun modelleme yöntemi seçebilir. |
Bulut bilişim teknolojileri yönetimi konusunda edindiği bilgilerle çıkarım yapar. |
Amazon Web Services araçlarını kullanarak bulut bilişim uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
Sanallaştırma uygulamalarını kullanabilir. |
JavaScrip, PHP, SQL sorguları aracılığıyla Amazon Dynamo DB ve S3 hizmetleri üzerinde modeller, sorgular oluşturabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Bulut Bilişim Temelleri, Tarihçesi, Temel Özellikleri, Bulut Bilişim Mimarisi Ve Hizmet Yapısı | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür okuması | Bulut Bilişim Hizmet Modelleri, Bulut Bilişim Kurulum Modelleri, Bulut Bilişimde Başarım | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür okuması | Günümüz Bulut Bilişim Hizmet Ortamları, Bulut Bilişim Ve Sanallaştırma Yöntemi | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür okuması | Bulut Bilişim Uygulamaları, Bulut Bilişimde Hukuki Boyut | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür okuması | Bulut Bilişim ve Web | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür okuması | Bulut Bilişimin Geleceği | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür okuması | Bulut Bilişîm'de Güvenlik, Aws: Bir Bulut Bilişim Örneği | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuması | Aws Yönetim Paneline Bakış (AWS Üyelik İşlemleri, AWS Yönetim Paneli) | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür okuması | Aws İle Uygulama Geliştirme | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür okuması | Aws Hizmetlerinin Php İle Kullanımı, Aws Hizmeti Javascript İle Kullanımı 165 | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür okuması | Aws Hizmetleri İçin Örnek Uygulamalar, Kullanıcı Giriş Modülü Örneği | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür okuması | Aws Hizmetleri İçin Örnek Uygulamalar, Haber Modülü Örneği | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür okuması | Aws Hizmetleri İçin Örnek Uygulamalar, Haber Resim Modülü Örneği | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür okuması | Genel Tekrar | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Babcock, C. (2011). Bulut bilişim için yönetim stratejileri. Optimist Yayıncılık. |
BULUT BİLİŞİM: Temel Konular ve Amazon Web Services (AWS), Öğr. Gör. Utku KÖSE, Öğr. Gör. HaSan ARMUTLU, Detay Yayıncılık, 2015. |
Bulut Bilişim, Yrd. Doç. Dr. Murat Topaloğlu, Öğr. Gör. Dr. Ahrun Özkişi, Öğr. Gör. Egemen Tekkanat, Seçkin Yayıncılık, 2017. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | |
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | |
TOPLAM | 3 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihi, kitle iletişim araçları, iletişim kuramları ve öncü teorisyenleri sıralar.
|
||||||
2 |
İletişimin tarihsel, toplumsal ve kültürel türlerini listeler ve ilgili kavramları açıklar.
|
||||||
3 |
İletişim tarihi ve kuramlarının önemli noktalarını günlük yaşam pratikleri ve sosyal yaşam alanı üzerinden tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geleneksel medya ile yeni medya ekonomi politikalarını karşılaştırır.
|
||||||
2 |
Sürekli güncellenen ve kendini yenileyen konularla dijital kültürü yorumlar.
|
||||||
3 |
Siber güvenlik konularının yeni medya alanındaki teknik, sosyo politik ve hukuksal yönlerini yorumlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihinin, iletişim kuramlarının, geleneksel ve yeni medya mecralarının temel kavramlarını tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
CSS kodları ile web sayfası hazırlar.
|
||||||
2 |
Yeni medya ortamlarında yaratıcı içerik üretimi, görüntü ve ses kurgu yapıp programlama hakkında pratiğe yönelik temel öğrenimleriyle özgün çalışmalar ortaya koyar.
|
||||||
3 |
Kitle iletişim araçlarıyla topluma sunulan çalışmaların alt metinlerini ve yan anlamlarını analiz eder.
|
||||||
4 |
Nitel ve nicel unsurları kullanarak iletişim alanındaki çalışmalarla ilgili görüşlerini belirtir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İçerik üretimi ve kullanıcı deneyimi alanındaki ileri bilgileri sayesinde markaların, kurumsal firmaların, kamu kurumlarının sosyal medya hesaplarını yönetir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya alanında yazılmış yerli ve yabancı çalışmaları gözden geçirir ve alanına ait yaratıcı çalışmalar ortaya çıkarır.
|
||||||
2 |
Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen faaliyetlerin sosyo-politik alana etkisini eleştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı disiplinlerde karşısına çıkabilecek herhangi bir konuda bilimsel çalışmaları alanından ve farklı disiplinlerden insanlara aktaracak şekilde planlar.
|
||||||
2 |
Medyanın ürettiği içeriğin ne kadarının doğru ve yanlış olduğunu saptar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
“Yazılım” gibi günümüzü ve geleceği yönlendirmeye başlamış olan gelişmeleri takip edip farklı sektörlere yönelik çeşitli yazılım ürünleri üretir.
|
||||||
2 |
Büyük Veri işleme sistemlerinin yeni mimarilerini kullanarak tasarım yapar.
|
||||||
3 |
Yapay Zeka algoritmalarının işleyiş mantığını kavrayıp, medyaya ve dolaylı olarak topluma olabilecek muhtemel etkiler hakkında saptamalarda bulunur.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |