TR EN

WEB TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM334 WEB TASARIMI 6 4 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilerin HTML kodlarını çözümleyebilmelerini, web sitesi için gerekli temel program ve bilgileri öğrenebilmelerini, html ve CSS kodlarıyla kendi özgün web sitelerini tasarlayabilmelerini sağlamaktır.
İçerik: Bu ders; web tasarım pratikleri, CSS ve HTML kodlama sistemleri ve güncel kodlama editörleriniin kullanımını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Web tasarımının prensiplerini sıralayabilme
HTML ve CSS kodlama sistemi pratiklerini uygulayabilme
Kendi özgün web sitesini tasarlayabilme
Metin, ses, görüntü ve video dosyalarını web sitesinde kullanabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Örnek hazırlama, Literatür Tarama HTML'e giriş ve HTML kavramları. Temel HTML etiketleri-1 (Head, Body) Anlatım-Uygulama, Tartışma
2 Örnek hazırlama, Literatür Tarama Html geliştirme ortamının hazırlanması. Temel HTML Etiketleri-2 (Başlık, paragraf ve metin biçimlendirme) Anlatım-Uygulama, Tartışma
3 Örnek hazırlama, Literatür Tarama Temel HTML etiketleri-3 (Sıralı ve sırasız listeler, Iframe, link) Anlatım-Uygulama, Tartışma
4 Örnek hazırlama, Literatür Tarama Temel HTML etiketleri-4 (Images, Formlar) Anlatım-Uygulama, Tartışma
5 Örnek hazırlama, Literatür Tarama Temel HTML etiketleri-5 (Tablolar) Anlatım-Uygulama, Tartışma
6 Örnek hazırlama, Literatür Tarama Temel HTML etiketleri-6 (Div, span) CSS'e giriş ve temel CSS kavramları. CSS yazım türleri-1 (internal css ) Anlatım-Uygulama, Tartışma
7 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS yazım türleri-2 (inline css) CSS yazım türleri-3 (external css) CSS Id ve Class yapısı. Anlatım-Uygulama, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS seçiciler-1 (Attribute selectors) Anlatım-Uygulama, Tartışma
10 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS seçiciler-2 (Group selectors) CSS seçiciler-3 (Pesudo selectors) Anlatım-Uygulama, Tartışma
11 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS margin, padding, border, box sizing kavramları. Anlatım-Uygulama, Tartışma
12 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS boz-shadow, transitions, position kavramları. CSS ve HTML ile açılır yatay menü uygulaması Anlatım-Uygulama, Tartışma
13 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS text biçimlendirme. Javascript temel kavramları. Modern JavaScript Frameworkleri (JQuery-Angular-React) Anlatım-Uygulama, Tartışma
14 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS ve HTML kodları ile web sitesi uygulaması Anlatım-Uygulama, Tartışma
15 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS ve HTML kodları ile web sitesi uygulaması Anlatım-Uygulama, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Duckett, Jon (2017). HTML-CSS-Web Siteleri Tasarlamak ve Oluşturmak (Çev. Hasan Dağ , Songül Varlı Albayrak). İstanbul: Nobel Yaşam
Canay, Özkan (2016). Web Tasarımı Ve Ön Yüz Web Teknolojileri. İstanbul: Değişim Yayınları.
Erdinç, Fahrettin. Yeni Başlayanlar için HTML5 & CSS3. Pusula Yayınları, Epub, Barkod: 1230003799161.
Mesut Gün, Erol Her Yönüyle HTML, Kodlab Yayınları,2017

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
0
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
0
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
1
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
1
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
5
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
5
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
2
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
3
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
3
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
4
2
Design using new architectures of big data processing systems.
4
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 40 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0