Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM334 | WEB TASARIMI | 6 | 4 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilerin HTML kodlarını çözümleyebilmelerini, web sitesi için gerekli temel program ve bilgileri öğrenebilmelerini, html ve CSS kodlarıyla kendi özgün web sitelerini tasarlayabilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Bu ders; web tasarım pratikleri, CSS ve HTML kodlama sistemleri ve güncel kodlama editörleriniin kullanımını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Web tasarımının prensiplerini sıralayabilme |
HTML ve CSS kodlama sistemi pratiklerini uygulayabilme |
Kendi özgün web sitesini tasarlayabilme |
Metin, ses, görüntü ve video dosyalarını web sitesinde kullanabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | HTML'e giriş ve HTML kavramları. Temel HTML etiketleri-1 (Head, Body) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
2 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | Html geliştirme ortamının hazırlanması. Temel HTML Etiketleri-2 (Başlık, paragraf ve metin biçimlendirme) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
3 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | Temel HTML etiketleri-3 (Sıralı ve sırasız listeler, Iframe, link) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
4 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | Temel HTML etiketleri-4 (Images, Formlar) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
5 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | Temel HTML etiketleri-5 (Tablolar) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
6 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | Temel HTML etiketleri-6 (Div, span) CSS'e giriş ve temel CSS kavramları. CSS yazım türleri-1 (internal css ) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
7 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS yazım türleri-2 (inline css) CSS yazım türleri-3 (external css) CSS Id ve Class yapısı. | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS seçiciler-1 (Attribute selectors) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
10 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS seçiciler-2 (Group selectors) CSS seçiciler-3 (Pesudo selectors) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
11 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS margin, padding, border, box sizing kavramları. | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
12 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS boz-shadow, transitions, position kavramları. CSS ve HTML ile açılır yatay menü uygulaması | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
13 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS text biçimlendirme. Javascript temel kavramları. Modern JavaScript Frameworkleri (JQuery-Angular-React) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
14 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS ve HTML kodları ile web sitesi uygulaması | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
15 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS ve HTML kodları ile web sitesi uygulaması | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Duckett, Jon (2017). HTML-CSS-Web Siteleri Tasarlamak ve Oluşturmak (Çev. Hasan Dağ , Songül Varlı Albayrak). İstanbul: Nobel Yaşam |
Canay, Özkan (2016). Web Tasarımı Ve Ön Yüz Web Teknolojileri. İstanbul: Değişim Yayınları. |
Erdinç, Fahrettin. Yeni Başlayanlar için HTML5 & CSS3. Pusula Yayınları, Epub, Barkod: 1230003799161. |
Mesut Gün, Erol Her Yönüyle HTML, Kodlab Yayınları,2017 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihi, kitle iletişim araçları, iletişim kuramları ve öncü teorisyenleri sıralar.
|
0 | |||||
2 |
İletişimin tarihsel, toplumsal ve kültürel türlerini listeler ve ilgili kavramları açıklar.
|
0 | |||||
3 |
İletişim tarihi ve kuramlarının önemli noktalarını günlük yaşam pratikleri ve sosyal yaşam alanı üzerinden tanımlar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geleneksel medya ile yeni medya ekonomi politikalarını karşılaştırır.
|
1 | |||||
2 |
Sürekli güncellenen ve kendini yenileyen konularla dijital kültürü yorumlar.
|
1 | |||||
3 |
Siber güvenlik konularının yeni medya alanındaki teknik, sosyo politik ve hukuksal yönlerini yorumlar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tarihinin, iletişim kuramlarının, geleneksel ve yeni medya mecralarının temel kavramlarını tanımlar.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
CSS kodları ile web sayfası hazırlar.
|
5 | |||||
2 |
Yeni medya ortamlarında yaratıcı içerik üretimi, görüntü ve ses kurgu yapıp programlama hakkında pratiğe yönelik temel öğrenimleriyle özgün çalışmalar ortaya koyar.
|
5 | |||||
3 |
Kitle iletişim araçlarıyla topluma sunulan çalışmaların alt metinlerini ve yan anlamlarını analiz eder.
|
2 | |||||
4 |
Nitel ve nicel unsurları kullanarak iletişim alanındaki çalışmalarla ilgili görüşlerini belirtir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İçerik üretimi ve kullanıcı deneyimi alanındaki ileri bilgileri sayesinde markaların, kurumsal firmaların, kamu kurumlarının sosyal medya hesaplarını yönetir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya alanında yazılmış yerli ve yabancı çalışmaları gözden geçirir ve alanına ait yaratıcı çalışmalar ortaya çıkarır.
|
3 | |||||
2 |
Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen faaliyetlerin sosyo-politik alana etkisini eleştirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı disiplinlerde karşısına çıkabilecek herhangi bir konuda bilimsel çalışmaları alanından ve farklı disiplinlerden insanlara aktaracak şekilde planlar.
|
3 | |||||
2 |
Medyanın ürettiği içeriğin ne kadarının doğru ve yanlış olduğunu saptar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
“Yazılım” gibi günümüzü ve geleceği yönlendirmeye başlamış olan gelişmeleri takip edip farklı sektörlere yönelik çeşitli yazılım ürünleri üretir.
|
4 | |||||
2 |
Büyük Veri işleme sistemlerinin yeni mimarilerini kullanarak tasarım yapar.
|
4 | |||||
3 |
Yapay Zeka algoritmalarının işleyiş mantığını kavrayıp, medyaya ve dolaylı olarak topluma olabilecek muhtemel etkiler hakkında saptamalarda bulunur.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 182 |
Genel Toplam | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |