| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| ISL104 | GENEL MUHASEBE II | 2 | 3 | 3 | 6 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN ÇİĞDEM | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | Ders öğrencilerinin tekdüzen muhasebe sisteminin hesap karakterlerini ve işleyişini analiz edebilmesi için gerekli kavramsal ve matematiksel yeteneklerinin gelişmesini sağlar. | 
| İçerik: | Muhasebeye ilişkin temel bilgiler, işletmelerde muhasebenin önemi, muhasebe ile ilgili taraflar, temel bilanço eşitliği, gelir tablosu kalemleri ve tek düzen muhasebe sistemi çerçevesinde temel muhasebe uygulamaları ele alınacaktır. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Alacak kalemlerini belirleyebilir ve maddi olan ve olmayan varlıkları sınıflandırır (Classify, Bloom's 4) | 
| Kısa ve uzun dönemli borçları inceler (Review, Bloom's 2) | 
| Şirket Gelir Tablosunu düzenler (Apply, Bloom's 3) | 
| Maddi olan ve olmayan varlıkları sınıflandırır (Classify, Bloom's 4) | 
| Amortisman hesaplar (Calculate, Bloom's 4) | 
| Temettülerin ve hisse senedi bölünmelerinin kayıt altına alır (Apply, Bloom's 3) | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar-Mali Borçlar ve Ticari Borçlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 2 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Öz Kaynaklar- Sermaye Kavramı ve Kuruluş İşlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 3 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Öz Kaynaklar-Sermaye Artırma, Sermaye Azaltma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 4 | Gelir Tablosu Örneklerinin incelenmesi | Gelir Tablosunun Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 5 | Gelir Tablosu Hazırlanması | Gelir Hesapları İşleyişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 6 | Örneklerin Çözümü ve Alıştırma Yapma | Gider Hesapları ve Maliyet Hesaplarının İşleyişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 7 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Dönem Sonu İşlemleri-Envanter | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 8 | Örnek Mizan İnceleme ve Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Dönem Sonu İşlemleri-Mizan Hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 9 | Gelir Tablosu Örneği Hazırlama | Dönem Sonu İşlemleri-Gelir Tablosunun Hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Dönem Sonu İşlemleri-Kapanış Bilançosunun Hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 12 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Dönem Sonu İşlemleri-Kapanış İşlemleri ve Kapanış Kayıtları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 13 | Alıştırmaların Çözümü ve Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Muhasebe Süreci-Genel Monografi Uygulaması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 14 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Mali Tablolar ve Analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Derste çözülen örneklerin gözden geçirilmesi | Mali Tablolar Analizinde Kullanılan Teknikler-Oran Analizi ve Yatay Analiz | Soru çözümlerinin uygulanması ve açıklanması | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Auderis, H.,& Annand, D. (2014). Introduction to Financial Accounting, Valley Educational Services, Canada | 
| BAYAZITLI, E., Celik, O., Gurdal, K., (2017), Genel Muhasebe, Siyasal Kitabevi | 
| Soylu, K. (2022), Açıklamalı ve Örnekli Genel Muhasebe, Seçkin Yayınevi | 
| Sevilengül, O. (2020), Genel Muhasebe, 19. Baskı, Gazi Kitabevi | 
| Karabınar, S. (2019), Genel Muhasebe, Sakarya Yayıncılık | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanının ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlama.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmeciliğin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlama.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 4 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklama.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümleme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 4 | 
                                             
                                                Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanıma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenleme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği bilgiler ışığında bağımsız çalışabilme ve yaptığı işin sorumluluğunu alabilme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Türkçe´yi kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklama.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlama.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası ticaret ile işletmeciliğin kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin değişkenlerinin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 3 | 42 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 10 | 3 | 30 | 
| Ödev | 8 | 2 | 16 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 64 | 0 | 180 | 
| Genel Toplam | 180 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |