| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ISL104 | GENEL MUHASEBE II | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN ÇİĞDEM |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Ders öğrencilerinin tekdüzen muhasebe sisteminin hesap karakterlerini ve işleyişini analiz edebilmesi için gerekli kavramsal ve matematiksel yeteneklerinin gelişmesini sağlar. |
| İçerik: | Muhasebeye ilişkin temel bilgiler, işletmelerde muhasebenin önemi, muhasebe ile ilgili taraflar, temel bilanço eşitliği, gelir tablosu kalemleri ve tek düzen muhasebe sistemi çerçevesinde temel muhasebe uygulamaları ele alınacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Alacak kalemlerini belirleyebilir ve maddi olan ve olmayan varlıkları sınıflandırır (Classify, Bloom's 4) |
| Kısa ve uzun dönemli borçları inceler (Review, Bloom's 2) |
| Şirket Gelir Tablosunu düzenler (Apply, Bloom's 3) |
| Maddi olan ve olmayan varlıkları sınıflandırır (Classify, Bloom's 4) |
| Amortisman hesaplar (Calculate, Bloom's 4) |
| Temettülerin ve hisse senedi bölünmelerinin kayıt altına alır (Apply, Bloom's 3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar-Mali Borçlar ve Ticari Borçlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Öz Kaynaklar- Sermaye Kavramı ve Kuruluş İşlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Öz Kaynaklar-Sermaye Artırma, Sermaye Azaltma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Gelir Tablosu Örneklerinin incelenmesi | Gelir Tablosunun Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Gelir Tablosu Hazırlanması | Gelir Hesapları İşleyişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Örneklerin Çözümü ve Alıştırma Yapma | Gider Hesapları ve Maliyet Hesaplarının İşleyişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Dönem Sonu İşlemleri-Envanter | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Örnek Mizan İnceleme ve Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Dönem Sonu İşlemleri-Mizan Hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 9 | Gelir Tablosu Örneği Hazırlama | Dönem Sonu İşlemleri-Gelir Tablosunun Hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Dönem Sonu İşlemleri-Kapanış Bilançosunun Hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Dönem Sonu İşlemleri-Kapanış İşlemleri ve Kapanış Kayıtları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Alıştırmaların Çözümü ve Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Muhasebe Süreci-Genel Monografi Uygulaması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Ders Kitaplarının İlgili Bölümlerinin İncelenmesi | Mali Tablolar ve Analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Derste çözülen örneklerin gözden geçirilmesi | Mali Tablolar Analizinde Kullanılan Teknikler-Oran Analizi ve Yatay Analiz | Soru çözümlerinin uygulanması ve açıklanması |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Auderis, H.,& Annand, D. (2014). Introduction to Financial Accounting, Valley Educational Services, Canada |
| BAYAZITLI, E., Celik, O., Gurdal, K., (2017), Genel Muhasebe, Siyasal Kitabevi |
| Soylu, K. (2022), Açıklamalı ve Örnekli Genel Muhasebe, Seçkin Yayınevi |
| Sevilengül, O. (2020), Genel Muhasebe, 19. Baskı, Gazi Kitabevi |
| Karabınar, S. (2019), Genel Muhasebe, Sakarya Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
|
||||||
| 2 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanının ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlama.
|
||||||
| 3 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmeciliğin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlama.
|
||||||
| 4 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanma.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklama.
|
||||||
| 2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümleme.
|
||||||
| 3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanma.
|
||||||
| 4 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirme.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
|
||||||
| 2 |
Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanıma.
|
||||||
| 3 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenleme.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği bilgiler ışığında bağımsız çalışabilme ve yaptığı işin sorumluluğunu alabilme.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Türkçe´yi kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanma.
|
||||||
| 2 |
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklama.
|
||||||
| 3 |
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlama.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası ticaret ile işletmeciliğin kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
|
||||||
| 2 |
Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin değişkenlerinin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 10 | 3 | 30 |
| Ödev | 8 | 2 | 16 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 64 | 0 | 180 |
| Genel Toplam | 180 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |