Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDE431 | POSTMODERNİZM | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN ÇİĞDEM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencilerin modernizm kavramından hareketle postmodernizmi ve postmodern edebiyat kuramını bütün yönleriyle kavraması, Türk edebiyatında postmodernist sürecin gelişimini öğrenmeleri, postmodernist yazarları tanıyıp, postmodern bir eseri edebi ve bilimsel olarak değerlendirme becerilerini geliştirmeleridir. |
İçerik: | Bu derste modernizmden hareketle postmodernizmin doğuşu ve gelişimi sosyal, kültürel, ekonomik koşullar çerçevesinde ele alınacaktır. Türk edebiyatının postmodernist yazarlarına ait metinleri okunup incelenecek ve böylece ipostmodern edebiyat kuramı ile ilgili terim ve kavramların öğrenilmesi sağlanacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Postmodern sanat anlayışının dünya ve Türk kültüründe nasıl ortaya çıktığını bilir |
Postmodernist ögelerin / unsurların mimaride, resimde, sinemada, edebiyatta nasıl / ne şekilde görüldüğünü açıklar. |
Postmodern metinlere özgü başat özellikler arasında yer alan üstkurmaca, metinlerarası ilişki, silik izleksel yapı, parçalı/süreksiz/kopuk olma özelliği, akronolojik olma özelliği, grotesk, bilinçakışı, kamera gözü, hipermetinsel tasarım gibi özellikleri sıralar. |
Metinlerarası ilişki türleri içinde yer alan parodi, pastiş, anıştırma, alaycı dönüştürüm, kolaj, montaj gibi özelliklerin neler olduklarını açıklar. |
Bu dersin neticesinde öğrenciler bugünkü sanat dalları üzerinde ve özellikle postmodern sanatta; Newton fiziğinden Einstein fiziğine geçmiş olma durumunun asıl etken oluşturduğunu bilir. Postmodern metinleri, postmodern senaryoları ve postmodern diğer sanat eserlerini inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Anlatım | Modernizm. Modernizmden Postmodernizme geçiş süreci. Newton fiziği ile Eistein fiziği arasındaki fark nedir ve Einstein fiziğinin postmodern sanata etkisi nedir? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif kullanım, Seslendirme |
2 | Literatür Tarama, Anlatım | Postmodern edebiyat sanatı / kuramı dünya kültüründe ve sanatında nasıl başlamıştır? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif kullanım |
3 | Literatür Tarama, Anlatım | Postmodern edebiyat kuramı Türk edebiyatında ve kültüründe nasıl başlamıştır? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif kullanım |
4 | Literatür Tarama, Anlatım | Postmodern edebiyat kuramı Türk edebiyatında ve kültüründe nasıl başlamıştır? Öncüleri kimlerdir? | Anlatım, İnteraktif kullanım |
5 | Literatür Tarama, Anlatım | Oğuz Atay’ın Korkuyu Beklerken adlı anlatısında postmodernist izler var mıdır? | Anlatım, metin inceleme çalışmaları |
6 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar adlı anlatısında postmodernist izler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif kullanım |
7 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Postmodernist olarak yazılmış eserler vasıtasıyla üstkurmaca özelliğinin ne olduğunu anlamak. | Anlatım, Soru-Cevap, Örneklerle izah |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Üstkurmaca metin yazımı hangi şekillerde gerçekleşir? Örnekleri ile anlatım. | Anlatım, Soru-Cevap, Örneklerle izah |
10 | Literatür Tarama, Anlatım | Metinlerarasılık nedir? Metinlerarası ilişki kuramı nedir? Metinlerarası ilişki ile metinlerarasılık kuramı aynı şey midir? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif Sunum |
11 | Literatür Tarama, Anlatım, İnteraktif Sunum | Metinlerarası ilişki türleri: Parodi, pastiş, kolaj, montaj, anıştırma, alaycı dönüştürüm gibi terimlerin neler olduğunu biliyor muyuz? | Anlatım, Soru-Cevap, İnteraktif kullanım |
12 | Literatür Tarama, Anlatım, İnteraktif Sunum | Hipermetinsel tasarım, grotesk. | Anlatım, Soru-Cevap, İnteraktif kullanım |
13 | Literatür Tarama, Anlatım | Bilinçakışı ile iç monolog arasındaki farklılık nedir, parçalı/süreksiz/kopuk metin nasıl incelenir? | Anlatım, Soru-Cevap, İnteraktif kullanım |
14 | Literatür Tarama, Anlatım | Postmodern sanatın senaryo /sinema ve mimari üzerindeki etkileri nelerdir? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif kullanım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Atay, O. (2016), Tutunamayanlar, İstanbul: Boğaziçi Yayınları. |
Tekin, L. (2002), Muinar, Ankara: İletişim Yayınları. |
Pamuk, O. (2010), Benim Adım Kırmızı, İstanbul: Can Yayınları. |
Atay, O. ( 2016), Babama Mektup, İstanbul: İletişim Yayınları. |
Kafka, F. (2014) Babaya Mektup, İstanbul: Can Yayınları. |
Dostoyevski, F. (2012), İnsancıklar, İstanbul: Can Yayınları. |
Atik, Ş. (2012), Türk edebiyatında Postmodernist Süreç ve Latife Tekin, Bilge Kültür Sanat Yayınları. |
Yürek, H. (2012), Mehmet Eroğlu’nun Eserleri Üzerine İncelemeler, İthaki Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
|
||||||
2 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanının ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlama.
|
||||||
3 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmeciliğin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlama.
|
||||||
4 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanma.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklama.
|
||||||
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümleme.
|
||||||
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanma.
|
||||||
4 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirme.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
|
||||||
2 |
Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanıma.
|
||||||
3 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenleme.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği bilgiler ışığında bağımsız çalışabilme ve yaptığı işin sorumluluğunu alabilme.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçe´yi kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanma.
|
||||||
2 |
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklama.
|
||||||
3 |
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlama.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası ticaret ile işletmeciliğin kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
|
||||||
2 |
Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin değişkenlerinin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |